Saga Renault Express: autoutilitara care a făcut istorie

5
  • Prin cele 1,7 milioane de unități comercializate între 1985 și 2000, Renault Express este unul dintre cele mai bine vândute vehicule utilitare ușoare marca Renault
  • La fel ca predecesorul său Renault 4 (Fourgonnette), a fost un mare succes pe piețele din Franța și Europa în general, rămânând în același timp fidel spiritului de „vehicul utilitar în care poți locui”
  • Noua generație va fi disponibilă începând din acest an pentru piața europeană

Un vehicul utilitar emblematic pentru meșterii și comercianții din Franța și Europa anilor ‘80 și ‘90, Renault Express și-a marcat epoca. A fost lider de piață pe toată perioada, cu cote de piață de peste 30% în Franța și 17% în restul Europei. Model popular prin excelență, și-a evidențiat cu succes numeroasele sale calități și conceptul inovator de „atmosferă de sedan” a interiorului său. Astăzi revine într-o versiune modernizată, destinată clienților care caută cel mai bun raport preț-performanță.

Furgoneta cu atmosferă de sedan

Proiectul Renault Express a luat naștere dintr-un concept inovator și pionier pentru acea vreme, „atmosferă de sedan”. Mai mult decât un simplu vehicul utilitar ușor, Renault Express este poziționat ca o mașină de zi cu zi, iar designul său exterior și interior este inspirat de autoturisme.

Spre deosebire de celelalte vehicule comerciale ale vremii, partea frontală arată ca un sedan, iar habitaclul, bordul și poziția de condus seamănă cu cele ale unui autoturism. Estetica și confortul sunt bine gândite, dar accentul pe utilitate nu este neglijat: este disponibil un motor diesel (primul din segment) și datorită formei sale spate cubice, volumul util este de 2,6 metri cubi. Această cifră este cu 10% mai mare decât cea a autoutilitarei Renault 4 pe care o înlocuiește.

Pentru a produce acest vehicul comercial eficient și ieftin, Renault se bazează pe componentele gamei sale de autoturisme: platforma Super 5 și puntea față, puntea spate cu patru bare de torsiune derivate de la Renault 9/11 turbo și tabloul de bord al intrării- nivel Super 5.

Renault Express: caroserie modulară

Caroseria Renault Express este de tip monococ din oțel cu o structură autoportantă. Oferind un echilibru excelent între rigiditate și greutatea mică, acest design permite diferite stiluri de caroserie adaptate nevoilor clienților.

De la primul său an pe piață, în iulie 1985, Renault Express a fost comercializat în trei versiuni: tablă, geamuri (geamuri fixe) și break (5 locuri) echipate cu ferestre glisante.

Renault Express preia echipamentul revoluționar al Renault 4 Van: clapeta din spate a acoperișului. Acest aspect al acoperișului face posibilă încărcarea obiectelor lungi care ies în afară deasupra celor 2 uși din spate.

În mai 1987, familia Express se extinde cu două noi versiuni: Combi și pick-up.

Destinat familiilor, Renault Express Combi oferă un scaun din spate rabatabil, detașabil și pliabil. Echipamentul său include capace pentru roți, cabină cu tapițerie în două tonuri și mochetă pe podea (inclusiv în portbagaj).

Succesul, scris în ADN

La fel ca modelul 4 Van, Renault Express a avut rapid succes comercial. Practic, economic, fiabil și solid, domină piața franceză și europeană din 1986. În 1989 a avut 56,3% din piața franceză a autoutilitarelor.

Pentru a rămâne în fruntea vânzărilor, Renault Express se modernizează. Faza 2 este comercializată în septembrie 1991. Întreaga gamă moștenește o nouă grilă de culoari pentru caroserie, bare de protecție față și spate și noi protecții laterale, faruri și oglinzi cu o formă modernizată. Direcția devine asistată electric și izolarea fonică este îmbunătățită.

În 1991, Renault Express este echipat cu suspensii noi. Motorizarea nouă, de 80 de cai putere, permite o sarcină utilă crescută la 775 de kilograme.

Faza 3 este lansată în septembrie 1994. Pe lângă o restilizare estetică a exteriorului și interiorului, Renault Express renunță la motoarele Supercinq și se echipează cu motoarele ”pendulum” de pe Clio.

Renault Express a dispărut din gama de autoturisme în 1998.

Noul Renault Express: spațiu multifuncțional

Noul Express va fi comercializat în versiunea „Renault Express Van” în Europa din aprilie 2021 și în versiunea combispace sub numele „Renault Express” la nivel internațional (în afara Europei) din iunie 2021. Cu un design care reflectă identitatea mărcii Renault, cu un spațiu interior record: 3,7 m3 de capacitate de încărcare pentru Express Van și 800 de litri, 5 locuri reale și un scaun spate rabatabil de 2/3 1/3 pentru combispace. Robust și bine echipat, noul Renault Express oferă cele mai bune practici, tehnologii și rapoarte de eficiență de pe piață pe de o parte și preț / performanță pe de altă parte.

Știai că…

…Renault Express a fost, de asemenea, comercializat într-o versiune electrică, deschizând calea pentru o mobilitate durabilă cu mult înaintea trendului actual de electrificare?

…înainte de 1985 și de lansarea Renault Express, toate vehiculele utilitare erau exclusiv pe benzină?

…Renault Express se numea Renault Rapid în Germania și Renault Extra în Regatul Unit?

La APAN, dealerul tău Dacia, Renault și Nissan, suntem de 30 de ani Mereu În Mișcare și avem ca principală misiune îndeplinirea celor mai exigente cerințe, prin servicii și produse de înaltă calitate.

Urmărește-ne pe Facebook pentru cele mai proaspete informații din domeniul auto sau vizitează-ne în showroomul din Galați, de pe Bulevardul George Coșbuc 148 sau în Brăila, pe DN22B (Șoseaua Dig) km 4, pentru a găsi împreună cea mai bună ofertă pentru tine și nevoile tale.

0 replies on “Saga Renault Express: autoutilitara care a făcut istorie”