BMW iX3. Primul Sports Activity Vehicle cu sistemul de propulsie electric.

34

BMW iX3 înseamnă debutul celei de-a cincea generaţii a tehnologiei BMW eDrive, dar şi debutul unei noi ere a sistemelor de propulsie electrificată pentru automobile premium. Transformările sunt susţinute de progresele semnificative în ceea ce priveşte caracteristicile de performanţă, autonomie, masă, spaţiul necesar montării şi flexibilitate sistemul de propulsie.

Noul BMW iX3 este primul automobil din gama de modele a mărcii principale care este propulsat exclusiv electric. Apariţia noului BMW iX3 reprezintă cea mai recentă etapă în derularea strategiei de electrificare a BMW Group. Este pentru prima dată când un sistem de propulsie full electric a fost combinat cu caracteristicile robuste, funcţionalitatea versatilă şi spaţiul, confortul şi calităţile sportive caracteristice familiei BMW X.

Premiera noului BMW iX3 înseamnă şi debutul celei de-a cincea generaţii a tehnologiei BMW eDrive, dar şi debutul unei noi ere a sistemelor de propulsie electrificată pentru automobile premium. Transformările sunt susţinute de progresele semnificative în ceea ce priveşte caracteristicile de performanţă, autonomie, masă, spaţiul necesar montării şi flexibilitate sistemul de propulsie.

Cele mai noi inovaţii dezvoltate de Grupul BMW pentru optimizarea motorului electric, a electronicii de putere, a tehnologiei de încărcare şi a bateriei de înaltă tensiune oferă noului BMW iX3 o putere maximă de 210 kW/286 CP, o autonomie de până la 460 de kilometri în ciclul de testare WLTP – echivalentul a până la 520 de kilometri în ciclul de testare NEDC – şi un nivel de eficienţă energetică peste cel al oricărui alt model din clasa sa. Aceste inovaţii vor fi disponibile şi la viitoarele modele electrice BMW i4 şi BMW iNEXT programate pentru debut anul viitor.

Produsele şi serviciile personalizate de la BMW Charging şi serviciile digitale inovatoare de la BMW Connected Charging oferă clienţilor o gamă largă de opţiuni atunci când vine vorba de încărcare rapidă şi accesibilă a bateriei de înaltă tensiune acasă, la locul de muncă sau în timpul călătoriei. Această ofertă largă reflectă abordarea extinsă a BMW Group privind mobilitatea electrică, care continuă dincolo de automobil şi acoperă o varietate de cerinţe şi situaţii ale clienţilor şi îi ajută pe noii proprietari BMW iX3 să utilizeze în mod optim calităţile automobilelor lor atât în călătoriile de zi cu zi, cât şi pe distanţe mai lungi.

BMW iX3. Primul Sports Activity Vehicle cu sistemul de propulsie electric. 4

Combinată cu actuala ofensivă de produse cu modele plug-in hybrid, lansarea pe piaţă a unui Sports Activity Vehicle full electric subliniază rolul de lider al BMW Group în transformarea către o mobilitate mai durabilă. În prezent, BMW Group oferă o portofoliu mai larg de automobile cu sistem de propulsie electrificată decât orice rival. Acum, 13,4% din totalul de automobile BMW Group nou înmatriculate în Europa sunt modele electrice sau cu sistem plug-in hybrid. Prin urmare, tehnologia de propulsie durabilă se bucură de o importanţă semnificativ mai mare în cadrul companiei comparativ cu totalul pieţei europene, unde modelele cu propulsie electrică reprezintă în prezent 7,7% din noile înmatriculări.

Contribuind la aceasta, compania intenţionează să-şi extindă portofoliul la 25 de modele electrificate până în 2023, mai mult de jumătate dintre acestea fiind full electrice. Electrificarea sistemului de propulsie este unul dintre domeniile viitoare de mobilitate stabilite de BMW Group în strategia sa corporate NUMBER ONE > NEXT. Inovaţiile D-ACES (Design, Autonom, Conectat, Electrificat şi Servicii/Partajat) vor pune bazele pentru creşterea durabilă pe pieţele auto din lume.

BMW iX3. Primul Sports Activity Vehicle cu sistemul de propulsie electric. 5

Lansarea pe piaţă a noului BMW iX3 va începe spre finalul anului 2020, când vânzările vor debuta în China. Modelul Sports Activity Vehicle electric va fi produs la uzina din Shenyang (China), care este operată de joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive. Componentele BMW eDrive sunt fabricate tot la Shenyang. Prin urmare, noul BMW iX3 este primul model electric al mărcii construit pentru export în China.

Noul BMW iX3 este un Sports Activity Vehicle veritabil, ale cărui numeroase calităţi se bazează pe modelul conceptual al BMW X3 cu propulsie convenţională. Modelul SAV pentru segmentul median premium este primul model al mărcii BMW a cărui arhitectură oferă un nivel de fleixibilitate fără precedent în ceea ce priveşte sistemele de propulsie. Datorită acestei abordări orientate spre viitor, BMW X3 va fi primul model al mărcii care va fi disponibil cu motoare pe benzină şi diesel extrem de eficiente (inclusiv cu tehnologie mild hybrid cu sistem de 48V), cu sistem plug-in hybrid fără emisii locale sau o propulsie exclusiv electrică.

BMW iX3 are un cadru unic pe puntea spate şi integrarea şasiului adaptat pentru a-l ajuta să răspundă cerinţelor specifice ale unui concept BEV (automobil exclusiv electric). Pe lângă furnizarea instantanee a puterii motorului electric şi reglarea suspensiei specifice modelului, maşina oferă combinaţia de comportament sportiv, stabilitate direcţională excelentă şi tracţiune superioară în condiţii meteorologice nefavorabile şi pe suprafeţe alunecoase, îndeplinind aşteptările pe care clienţii le au de la un Sports Activity Vehicle.

BMW iX3. Primul Sports Activity Vehicle cu sistemul de propulsie electric. 6

La cea de-a cincea generaţie, tehnologia BMW eDrive a atins un nivel de dezvoltare dincolo de cel al rivalilor de pe piaţă şi oferă o bază excepţională pentru aplicaţii durabile economic în modelele cu producţie de volum. În acelaşi timp, atracţia puternică a conceptului său se îmbină cu cererea în creştere la nivel mondial pentru automobile premium electrice. Apariţia unui model electric foarte eficient în segmentul Sports Activity Vehicle din clasa medie premium, dezvoltat pe un concept de succes la nivel mondial, contribuie semnificativ la reducerea emisiilor CO2 provenite din traficul rutier. În acelaşi timp eficineţa şi consumul redus asigură timp reduşi de încărcare, cu 100 km autonomie asiguraţi în 10 minute de încărcare la 150 kW (puterea maximă de încărcare) sau în 30 minute de încărcare la 50 kW.

Un model BMW X se remarcă din nou ca pionier pentru o abordare nouă a plăcerii condusului specifică mărcii. În 2015, predecesorul actualului BMW X5 xDrive45e a devenit primul plug-in hybrid care a fost oferit de marca BMW, alăturându-se BMW i8 ca al doilea PHEV din gama BMW Group. Acum, urmărind traseul deschis de BMW i3 şi MINI Cooper SE, BMW iX3 este primul model X full electric din portofoliul BMW Group. Până în 2023, planul este ca numărul de modele electrificate din portofoliul să fi ajuns la 25, dintre care 13 vor avea propulsie full electrică.

Dezvoltarea BMW iX3 s-a bazat pe experienţa acumulată de marca BMW i din 2011 şi pe expertiza bine fundamentată a BMW Group în domeniul mobilităţii electrice. Istoria mobilităţii electrice la BMW datează din 1972, când variantele cu propulsie electrică ale BMW 1602 au fost în acţiune ca automobile de sprijin pentru cursele de maraton din cadrul Jocurilor Olimpice de la München. Anii care au urmat au dus la o serie de prototipuri cu sisteme de propulsie electrică, ceea ce i-a ajutat pe ingineri să acumuleze o experienţă foarte valoroasă. Lansarea „project i” în 2007 a însemnat startul dezvoltării unui model de serie conceput de la început pentru a oferi mobilitate electrică în zonele urbane. Modelul de serie a fost anticipat cu programul MINI E, BMW Group fiind unul din primii constructori care au acumulat milioane de km cu automobile electrice conduse de clienţi în regim real. Primul model de serie mare şi concretizarea „project i” a fost BMW i3, vândut cu începere din 2013. Acesta a fost urmat de BMW i8 – încă cel mai de succes automobil sport plug-in hybrid din lume – în 2014.

De atunci, marca BMW i a acţionat ca laborator pentru sistemele de propulsie electrificată, care se găsesc acum la modelele BMW şi MINI, iar automobilele electrificate ies de pe liniile de asamblare a 10 fabrici BMW Group din întreaga lume. Componentele BMW eDrive sunt produse la fabricile din Dingolfing (Germania), Shenyang (China) şi Spartanburg (SUA).

Componentele propulsiei pentru modelele electrificate, bazate pe tehnologia BMW eDrive, sunt dezvoltări interne ale BMW Group. Motorul electric, electronica de putere şi bateria de înaltă tensiune sunt construite în facilităţile de producţie proprii ale companiei. Aceasta asigură că BMW Group are decizia directă în determinarea atributelor produsului şi a calităţii componentelor individuale. De exemplu, producerea prototipurilor de celule de baterie ajută BMW Group să dezvolte o înţelegere profundă a proprietăţilor chimice ale sistemelor de baterii de înaltă tensiune şi îi permite să pregătească furnizorii relevanţi pentru fabricarea celulelor în conformitate cu cerinţele sale specifice.

Prin urmare, BMW Group şi-a transferat competenţa în dezvoltare şi fabricaţie a tehnologiei sistemului de propulsie la componentele BMW eDrive, ceea ce a dus la crearea de soluţii de sine stătătoare şi concepte remarcabile pentru automobile electrice. Noul BMW iX3 îşi datorează caracterul de avangardă combinaţiei unice dintre eficienţa sistemului de propulsie electrică, densitatea energetică optimizată a bateriei de înaltă tensiune şi puterea ridicată de încărcare. Acesta este rezultatul numeroşilor ani de activitate de dezvoltare a BMW Group în domeniul mobilităţii electrice. Progresele obţinute de la lansarea pe piaţă a BMW i3 alături de beneficiile oferite de cea de-a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive, permit îmbunătăţirea autonomiei printr-o eficienţă sporită inteligent. Acest lucru înseamnă că se pot evita bateriile foarte mari, care ar avea un efect negativ asupra masei maşinii, a dinamicii şi a consumului de energie electrică. Acest concept BMW tipic nu numai că reduce costurile cu energia, dar optimizează şi caracteristicile de condus sportiv ale maşinii şi permite călătorii lungi la viteze medii mari.

Noul BMW iX3 deschide calea pentru cea mai recentă etapă de dezvoltare a sistemelor de propulsie electrificată. A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive se remarcă prin principiul său de design integrat pentru componentele de propulsie. Acum, motorul electric, electronica de putere şi transmisia sunt aranjate împreună într-o singură carcasă. Sistemului de propulsie electrică integrat compact, permite o reducere substanţială a spaţiului de instalare necesar şi a masei componentelor în raport cu puterea pe care o produc şi a dus la o reducere de 30% a volumului sistemului de propulsie electric. Sistemul de propulsie electrică de a cincea generaţie va fi inclus şi în modelele BMW i4 şi BMW iNEXT ce vor fi lansate în 2021. Este extrem de scalabil şi poate fi adaptat la diferite concepte de vehicul, spaţiu de instalare şi cerinţe de putere, susţinând extinderea filozofiei „The Power of Choice” către alte modele produse de BMW Group.

Motorul electric dezvoltat pentru noul BMW iX3 produce o putere maximă de 210 kW/286 CP şi dezvoltă instantaneu un cuplu maxim de 400 Nm. Prin urmare, noul BMW iX3 are cel mai puternic sistem e-drive care a echipat vreodată un model electrificat al mărcii BMW. De asemenea, ajută la generarea plăcerii condusului pentru care BMW este renumită, datorită caracteristicilor sale de performanţă oferite. Cea mai recentă versiune a motorului electric dezvoltat intern de BMW Group prezintă o eficienţă excepţională de până la 93%.

Un alt element al tehnologiei BMW eDrive de a cincea generaţie este bateria de înaltă tensiune cu tehnologie a celulelor dezvoltată suplimentar. Activitatea de cercetare şi dezvoltare efectuată a permis BMW Group să crească din nou densitatea energetică a bateriei. Densitatea energetică a sistemului de stocare a energiei a crescut cu încă 20% raportat la masă faţă de celulele de baterie utilizate până acum la modelele BMW cu propulsie electrică. Poziţionată în podeaua noului BMW iX3, bateria are un conţinut energetic brut de 80 kWh/ 74 kWh utili. Împreună cu eficienţa ridicată a motorului electric, noua generaţie de tehnologie a celulelor de baterie permite o autonomie de operare foarte mare, având în vedere dimensiunea şi masa bateriei de înaltă tensiune. Noul BMW iX3 oferă o autonomie de până la 460 de kilometri în ciclul de testare WLTP. Acest lucru înseamnă o autonomie de până la 520 de kilometri atunci când este echivalată în valorile vechiului ciclu de testare NEDC.

BMW iX3 diferă semnificativ de celelalte automobile electrice din segmentul său, întrucât autonomia lor este extinsă în mare parte de baterii de înaltă tensiune cu capacitate din ce în ce mai mare – ceea ce are un impact negativ asupra masei maşinii şi, prin extensie, a eficienţei generale şi a proprietăţilor dinamice. În schimb, BMW iX3 iese în evidenţă prin combinaţia unică dintre un sistem de propulsie foarte eficient, regenerarea de energie adaptivă, încărcări cu pierderi reduse la puteri de până la 150 kW şi măsuri ample pentru reducerea rezistenţei aerodinamice, inclusiv roţi aerodinamice inovatoare cu masă redusă. Toate aceste aspecte îmbunătăţesc caracterul practic al modelului SAV electric, cu un impact important în flexibilitatea de condus pe distanţe lungi.

BMW iX3. Primul Sports Activity Vehicle cu sistemul de propulsie electric. 18

Competenţa tradiţională a BMW Group în dezvoltarea tehnologiei sistemului de propulsie este vizibilă şi la mobilitatea electrică. Ultimele progrese în acest domeniu conferă motorului electric, care debutează la noul BMW iX3, calităţile sale specifice. O nouă metodă de construcţie şi o serie de soluţii inovatoare permit ca motorul să asigure performanţe sportive alături de o eficienţă deosebită.

Motorul electric al noului BMW iX3 funcţionează conform principiului unui motor electric sincron şi, prin urmare, diferă semnificativ de alte soluţii de pe piaţă. Acţionarea rotorului nu este generată de magneţi permanenţi, ci prin inducţie, de alimentarea cu energie electrică. Această soluţie nu necesită folosirea de pământurile rare pentru  componentele magnetice şi astfel BMW Group nu depinde de disponibilitatea acestora, un aspect important în asigurarea unei dezvoltări durabile.

Principiul de design al motorului sincron cu acţionare electrică oferă posibilitatea de a varia nivelul de excitare electrică a rotorului. Prin urmare, conducătorii vor observa diferenţe clare în profilurile de performanţă ale diferitelor moduri de condus. Cel mai înalt grad de inducţie electrică poate fi apelat prin setarea comutatorului Driving Experience Control în modul SPORT. Aici, livrarea rapidă a puterii motorului încurajează un stil de condus sportiv prin acceleraţia rapidă pe care o oferă. O inducţie redusa creşte eficienta sistemului de propulsie în modurile COMFORT şi ECO PRO. Suplimentar, pentru prima dată la un motor BMWeste permis un mod coasting foarte eficient, cu rotirea liberă a motorului, cu rulare liberă, fără frână de motor.

Recuperarea de energie adaptivă îmbunătăţeşte eficienţa noului BMW iX3. Această funcţie inovatoare foloseşte conectivitate inteligentă pentru a optimiza atât autonomia maşinii, cât şi confortul acesteia. Intensitatea regenerării energiei la frânare (Funcţia Brake Energy Regeneration) este adaptată situaţiei rutiere detectate de datele din sistemul de navigaţie şi senzorii sistemelor de asistare a condusului. De exemplu, atunci când se apropie de o intersecţie, o zonă cu restricţie de viteză sau un vehicul pe drumul din faţă, regenerarea este activată la putere maximă, amplificând efectul de frânare şi asigurând un nivel ridicat de energie electrică recuperată. Aceste reglări ale situaţiei de condus se realizează şi atunci când nu este activată funcţia de orientare pe traseu a sistemului de navigaţie.

Pe drum deschis, funcţia coasting este activată pentru a spori eficienţa şi confortul ori de câte ori conducătorul ridică piciorul de pe acceleraţie. De asemenea, controlul precis al recuperării adaptive permite reacţii instantanee la schimbările din situaţia de condus. De exemplu, activarea semnalizatorului în faza de coasting porneşte imediat regenerarea. Suplimentar, atunci când automobilul se apropie de intersecţii cu semafoare, recuperarea energiei la frânare este anulată dacă semaforul se schimbă din roşu în verde.

Generarea adaptivă este una dintre setările activate implicit atunci când poziţia de condus D este cuplată cu ajutorul selectorului de pe consola centrală. Suplimentar, din meniul iDrive, conducătorul poate alege un nivel ridicat, mediu sau redus al generării energiei la frânare care să se aplice în toate situaţiile de condus. În poziţia de condus D, noul BMW iX3 porneşte cu viteză minimă de îndată ce frâna este eliberată, sporind confortul la manevră şi în traficul aglomerat. Activarea poziţiei de condus B cu maneta selectorului generează aşa-numitul control cu o pedală (one-pedal feeling) caracteristic automobilelor electrice ale BMW Group, oferind o forţă de recuperare foarte puternică.

Bateria de înaltă tensiune a noului BMW iX3 se bazează pe cea mai recentă tehnologie NMC-811, cu un design prismatic familiar de la alte aplicaţii BMW. Proprietăţile sale specifice sunt rezultatul activităţii riguroase de cercetare şi dezvoltare a BMW Group. Compania produce încă din 2013 module şi baterii pentru maşini cu sisteme de propulsie electrificată şi deţine un nivel foarte înalt de competenţă atât în ceea ce priveşte tehnologia celulelor de baterie, cât şi fabricarea de baterii de înaltă tensiune specifice diverselor modele. Un sistem modular dezvoltat independent, cu dispunerea flexibilă a modulelor, permite bateriilor dezvoltate intern să fie integrate într-o varietate de concepte de automobil diferite. Activitatea de bază desfăşurată în domeniul chimiei celulelor şi al proiectării celulelor au permis companiei să ofere producătorilor externi de celule de baterie specificaţii clare – orientate către cerinţele particulare de utilizare a automobilelor electrificate.

Bateria de înaltă tensiune dezvoltată pentru noul BMW iX3 face parte şi din tehnologia BMW eDrive de a cincea generaţie. În plus, cea mai recentă versiune a acumulatorului litiu-ion este un alt exemplu de strategie completă de dezvoltare durabilă a BMW Group. Cantitatea de cobalt ca materie primă folosită la fabricarea noii baterii de înaltă tensiune a fost redusă cu aproximativ o treime în comparaţie cu bateria de generaţie anterioară. BMW Group a pus la punct propriul său proces de achiziţii pentru cobalt şi litiu pe care îl furnizează producătorilor de celule de baterie, o parte dintre acestea implicând monitorizarea respectării standardelor de mediu şi sociale.

Ultimele progrese în domeniul tehnologiei bateriilor se referă atât la capacitatea de performanţă şi densitatea energetică a celulelor, cât şi la structura modulelor şi la dispunerea acestora în unitatea de stocare. Unităţile de socare sunt special dezvoltate pentru fiecare model, atât în cazul BMW iX3, cât şi pentru următoarele modele electrificate BMW. De exemplu, bateria de înaltă tensiune de la noul BMW iX3 are un număr mai mare de celule per modul, un număr de componente redus şi o construcţie mai compactă şi foarte subţire.

Bateria de înaltă tensiune a noului BMW iX3 este compusă din 188 de celule prismatice controlabile individual – fiecare în casetă de aluminiu. Celulele sunt grupate în 10 module. Bateria este poziţionată jos, în podeaua automobilului ca o componentă integrantă a caroseriei. Bateria de nouă generaţie cântăreşte 518 kilograme şi are o capacitate energetică brută de 80 kWh şi una netă de 74 kWh, oferindu-i un raport masă-capacitate de stocare favorabil pentru această clasă.

Un sistem sofisticat de răcire şi încălzire asigură că bateria de înaltă tensiune este menţinută la o temperatură optimă. Adaptat special tehnologiei BMW eDrive de a cincea generaţie, principiul său de design reprezintă şi un pas important înainte în comparaţie cu sistemele utilizate până în prezent la automobilele electrificate ale BMW Group. Sistemul de răcire/încălzire cu lichid serveşte unitatea de stocare, electronica de putere şi motorul electric. Un modul de răcire cu două niveluri şi o unitate de control puternică asigură controlul ideal al temperaturii pentru componentele BMW eDrive în toate condiţiile de funcţionare şi aproape orice vreme. Un încălzitor auxiliar separat, acţionat electric, asigură că bateria de înaltă tensiune atinge un nivel ridicat constant de eficienţă la pornirea maşinii – chiar şi la temperaturi exterioare extrem de scăzute până la -30° Celsius. Interiorul şi bateria sunt încălzite folosind un sistem de pompe de căldură. Pompa de căldură se remarcă prin eficienţă extrem de ridicată; utilizează între 40 şi 80% mai puţină energie decât încălzirea electrică convenţională (în funcţie de temperatura exterioară), oferind în acelaşi timp un climat la fel de confortabil la bord. Extrage excesul de căldură din motor, unitatea de control a sistemului de propulsie şi bateria de înaltă tensiune, precum şi din aerul exterior şi o alimentează prin sistemul de climatizare. Sistemul integrat de gestionare a climei şi a sistemului de încălzire asigură şi încălzirea interiorului în funcţie de necesităţi şi răcirea optimă a bateriei de înaltă tensiune.

BMW iX3. Primul Sports Activity Vehicle cu sistemul de propulsie electric. 19

Noile caracteristici tehnologice care debutează ca parte a tehnologiei BMW eDrive de a cincea generaţie includ o unitate de încărcare inovatoare. Unitatea de încărcare combinată (Combined Charging Unit / CCU) utilizată în noul BMW iX3 permite un grad de flexibilitate foarte ridicat atunci când vine vorba de conectarea maşinii la staţii de încărcare de diferite tipuri, ceea ce înseamnă că alimentarea cu energie electrică se poate face uşor şi rapid în ţările de pe mapamond. Atunci când se utilizează terminale cu curent alternativ (AC), CCU permite încărcarea monofazică până la 7,4 kW şi încărcare trifazică până la 11 kW. Conectarea automobilului într-o staţie de încărcare rapidă cu curent continuu (DC) permite puteri de încărcare mult mai mari. Iar la staţiile de încărcare de mare putere – care asigură încărcare ultrarapidă pe principalele trasee de tranzit -, modelele electrificate din BMW Group pot beneficia acum de puteri de încărcare de până la 150 kW.

Unitatea de încărcare combinată (CCU)  cu un transformator de tensiune 4 kW integral conectat la sursa de alimentare 12 V de la bord – pentru iluminare, sisteme de asistare a condusului, sistem audio şi încălzire a scaunelor – furnizează consumatorilor şi energie electrică din bateria de înaltă tensiune a maşinii.

Bateria de înaltă tensiune a noului BMW iX3 poate fi încărcată de la prize convenţionale casnice sau industriale, de la un wallbox sau de la staţiile de încărcare publice. Cu maşina conectată la wallbox, bateria poate fi încărcată cu putere de până la 11 kW de la 0 la 100% în 7,5 ore. Totodată, o staţie de încărcare rapidă cu curent continuu (DC) poate reîncărca bateria de la 0 la 80% din capacitate în 34 de minute. O încărcare de 10 minute la una dintre aceste staţii oferă suficientă energie pentru a adăuga 100 de kilometri de autonomie în ciclul WLTP.

Noul BMW iX3 are o priză de încărcare CCS AC/DC, poziţionată deasupra pasajului roţii spate dreapta.

Designul exterior al noului BMW iX3 afişează proporţiile tipice ale unui Sports Activity Vehicle, ceea ce înseamnă că oferă imagine tipică pentru caracterul robust şi talentele versatile ale modelelor BMW X. Designul este influenţat de imaginea tipică unui automobil cu un sistem de propulsie fără emisii locale, fără a dilua în vreun fel acele atribute SAV de bază. Identitatea distinctivă a noului iX3, încapsulată de sistemul său de propulsie complet electric, este evidenţiată prin caracteristicile de design specifice modelului. Modificările adaptate pentru spoilerului faţă şi difuzorului, grila radiatorului în mare parte închisă şi jantele din aliaj uşor nou dezvoltate optimizează aerodinamica maşinii. În plus, accentele albastre în multe detalii ale modelului fac referire la conexiunea sa tehnologică cu marca BMW i.

Liniile şi suprafeţele ghidate de noul limbaj de design BMW conferă BMW iX3 imaginea unui Sports Activity Vehicle sofisticat. Proporţiile puternice, ampatamentul lung, consolele scurte şi pasajele uşor hexagonale ale roţilor fac trimitere la versatilitatea sportivă a modelelor BMW X. Elemente sofisticate şi o prezenţă sporitvă sunt accentuate de linii precise şi de suprafeţe clar structurate. Trecând la interior, poziţia ridicată a scaunelor oferă conducătorului o vizibilitate clară asupra drumului. În afară de aceasta, nivelul generos de spaţiu pentru toate cele cinci locuri, atmosfera premium şi un grad ridicat de versatilitate completează plăcerea condusului specifică BMW cu o senzaţie puternică de exclusivitate şi un nivel ridicat de caracter practic cotidian.

Designul părţii frontale, specific modelului, este un studiu de caz în ceea ce priveşte eficienţa funcţională. Cea mai atrăgătoare caracteristică de aici este designul în mare parte închis al grilei BMW şi al spoilerului frontal. Contururile cromate încadrează cele două elemente ale grilei, ale căror suprafeţe interioare au o structură tip mesh, aşa cum anterior nu se vedea decât la grilele modelelor sport de la BMW M. La BMW iX3, designul mesh este completat de un accent albastru BMW i tipic, de-a lungul marginilor interioare ale grilei.

Suprafeţele închise din grilă reduc rezistenţa la aer şi reflectă necesarul mai redus de aer de răcire al sistemului de propulsie electrică al maşinii. Cu toate acestea, componentele propulsiei şi sistemului de frânare ale unei maşini electrice necesită un control precis al temperaturii, astfel încât priza de aer mai mică şi deschiderea din grilă (nu este vizibilă din exterior) beneficiază de control activ în 10 etape al clapetei de aer. Acest lucru permite aerului de răcire să curgă către componentele relevante în cantităţile necesare.

Bateria de înaltă tensiune disponibilă la noul BMW iX3 are un design foarte subţire, ceea ce îi permite să fie încorporată în arhitectura flexibilă a SAV şi să fie poziţionată jos, în partea inferioară a şasiului. Aceasta coboară centrul de greutate al maşinii cu aproximativ 7,5 centimetri în comparaţie cu versiunile BMW X3 cu propulsie convenţională, îmbunătăţind vizibil dinamica în viraje.

Noul BMW iX3 este echipat standard cu suspensie adaptivă cu amortizoare controlate electronic. Ajustarea răspunsului amortizorului la condiţiile predominante de drum şi la situaţia de condus permite optimizarea cu atenţie a confortului maşinii şi a caracteristicilor de manevrabilitate sportivă. Suspensia M adaptivă, care este adaptată pentru a oferi o reacţie foarte sporgtivă a amortizorului, poate fi adăugată ulterior ca actualizare OTA (over-the-air).

Interiorul noului BMW iX3 are un design extrem de versatil. Conducătorul, pasagerul din faţă şi cei trei din spate se bucură de aproape exact aceleaşi niveluri de spaţiu ca în variantele BMW X3 cu propulsie convenţională. Şi nu există diferenţe majore nici în ceea ce priveşte flexibilitatea portbagajului. Capacitatea de încărcare primară este aceeaşi ca a modelelor BMW X3 cu motor termic, în timp ce podeaua portbagajului se ridică pentru a dezvălui un spaţiu de depozitare pentru cablul de încărcare sau husa portbagajului. Datorită spătarului scaunelor spate divizat/rabatabil în raport 40:20:40, spaţiul de încărcare poate fi extins după cum se doreşte. Capacitatea de încărcare a noului BMW iX3 este cuprinsă între 510 şi 1.560 litri. Un cârlig de tractare poate fi comandat ca opţiune pentru noul SAV electric, având o sarcină maximă a remorcii de 750 de kilograme.

O caracteristică unică a noului BMW iX3 este sunetul de condus simulat, care îşi face debutul în producţie sub marca BMW IconicSounds Electric. Emisă prin difuzoare în interiorul şi exteriorul maşinii şi compusă special pentru modelele BMW cu sisteme de propulsie electrificată, acustica oferă profunzime emoţională suplimentară experienţei de condus electric. Tonul se modifică pentru a reflecta stilul de condus, oferind răspuns acustic care consolidează şi mai mult legătura dintre conducător şi automobil. Când este apăsat butonul Start/Stop, o compoziţie scurtă stabileşte decorul pentru experienţa de condus electric. Această caracteristică specială este disponibilă standard la noul BMW iX3, în timp ce sunetul de condus („BMW Iconic Sounds Electric”) poate fi adăugat prin alegerea liniei de echipare „Impressive”.

BMW iX3. Primul Sports Activity Vehicle cu sistemul de propulsie electric. 20

Sunetul de condus este o dezvoltare originală a designerilor şi inginerilor de sunet şi de la BMW. Compoziţia Start/Stop din BMW iX3 este prima lucrare sonoră pentru un automobil de serie ca urmare a colaborării dintre Hans Zimmer şi designerul de sunet Renzo Vitale. Zimmer şi Vitale au colaborat deja la sunetele de condus distincte pentru BMW Vision M NEXT şi BMW Concept i4. Într-o fază ulterioară, sunetele sistemului de propulsie produse ca parte a colaborării cu Hans Zimmer vor fi disponibile pentru automobilele electrificate (electrice şi plug-in hybrid) BMW.

Noul BMW iX3 părăseşte uzina cu o specificaţie standard extrem de generoasă. Linia de echipare „Inspiring” – disponibilă standard – cuprinde o gamă largă de detalii concepute pentru a îmbunătăţi confortul, siguranţa şi plăcerea condusului, cum ar fi sistemul de control automat al climatizării pe trei zone, inclusiv funcţia de preîncălzire şi precondiţionare. A doua linie de echipare, „Impressive”, poate fi comandată ca opţiune pentru a adăuga şi mai multe detalii exclusiviste şi dotări high-tech de ultimă oră – atât la interior, cât şi la exterior. Toată gama de accesorii opţionale oferită pentru BMW X3 este disponibilă şi pentru modelul cu propulsie electrică.

Vopseaua metalizată şi jantele aerodinamice de 19 ţoli, din aliaj uşor, se regăsesc în echiparea standard a noului BMW iX3, alături de faruri LED, operare automată a hayonului, trapă panoramică din sticlă, Driving Assistant Professional, inclusiv tempomat activ cu funcţie Stop&Go, asistent de control al direcţiei şi al benzii, avertizare la schimbarea benzii şi avertizare la părăsirea benzii, controlul distanţei de parcare cu senzori faţă şi spate, volan sport, pachet Storage, indicator al presiunii în pneuri şi sistem de alarmă. Scaunele faţă reglabile electric şi încălzite sunt o altă dotare standard. În plus, scaunul conducătorului dispune suplimentar de funcţie de memorare. Un detaliu suplimentar pentru caracterul sofisticat al habitaclului este iluminarea ambientală, a cărei luminozitate şi schema de culori pot fi variate prin intermediul meniului iDrive. BMW Live Cockpit Professional este inclus şi el pe lista de echipamente standard, la fel ca şi telefonia cu încărcare wireless şi sistemul audio cu tuner DAB+.

Sistemul de navigaţie bazat pe cloud BMW Maps, inclus ca parte a BMW Live Cockpit Professional, permite calcularea traseului şi a sosirii cu o precizie mai mare. Echiparea standard pentru noul BMW iX3 cuprinde şi Asistent Personal Inteligent BMW, integrare smartphone cu preechipare Apple CarPlay şi Android Auto şi servicii digitale de la BMW Connected Charging. În plus, funcţia Remote Software Upgrade menţine automobilul actualizat cu cele mai recente software. Conţinutul actualizărilor variază de la servicii noi la funcţii îmbunătăţite ale maşinii. Actualizările pentru fiecare linie de cod pot fi importate OTA – fie pe un smartphone prin intermediul aplicaţiei My BMW, fie direct în maşină utilizând cartela SIM încorporată standard în automobil.

BMW iX3. Primul Sports Activity Vehicle cu sistemul de propulsie electric. 21

Pachetul opţional de echipare „Impressive” îmbunătăţeşte specificaţia standard cu jante de 20 de ţoli, din aliaj uşor, în noul design optimizat aerodinamic, faruri LED adaptive, sticlă acustică pentru geamurile uşilor faţă, Comfort Acces, tapiţerie cu piele Vernasca şi scaune sport faţă cu suport lombar. De asemenea, BMW Head-Up Display, asistentul de fază lungă şi Parking Assistant Plus, inclusiv camera pentru marşarier, sunt disponibile pentru a îmbunătăţi confortul şi siguranţa. Iar pentru un plus de flex exclusivist şi confort la condus, există şi controlul BMW prin gesturi, un sistem de sonorizare Harman Kardon surround şi WiFi.

Pentru încărcarea maşinii acasă, BMW Charging oferă tot ceea ce au nevoie clienţii BMW – adaptate nevoilor lor particulare şi situaţiei de încărcare.

De exemplu, voucherul de încărcare inclus standard cu BMW iX3 pe multe pieţe europene permite clienţilor să comande, fără costuri suplimentare, încărcătorul rapid flexibil (Flexible Fast Charger / FFS) nou dezvoltat. Oferit în premieră, încărcătorul rapid flexibil poate fi folosit pentru a încărca BMW iX3 de la o priză casnică sau – cu un adaptor – de la o priză industrială puternică. Adaptoarele specifice pieţei permit clienţilor să încarce bateria de înaltă tensiune a BMW iX3 lor folosind cablul FFS, lung de aproximativ şase metri, la puteri de până la 11 kW (alimentare trifazică).

În cazul în care clienţii nu au încă o priză de încărcare adecvată, instalarea profesională poate fi adăugată simplu în comandă. Serviciul de instalare este un alt element al pachetului BMW Charging şi include şi opţiunea unei instalări de specialitate şi configurarea unui panou (wallbox) la domiciliul clientului.

Wallbox BMW cu o putere de încărcare de 11 kW este o altă soluţie de încărcare disponibilă la un preţ redus folosind voucherul de încărcare pentru BMW iX3.

Descoperă și alte detalii fascinante la dealer-ul tău BMW APAN Motors. APAN Motors este dealer autorizat BMW , fiind prezent în Brăila, Iași și Suceava. BMW APAN Motors are o activitate completă de vânzări și service, asigurând livrări și servicii oriunde în țară. Întreaga activitatea a echipei BMW APAN Motors este ghidată de misiunea de a “Livra Bucurie Și Chiar Mai Mult!” iar la departamentul Aftersales “Totul este despre ÎNCREDERE!“.

APAN Motors a plantat în 2019 un pom pentru fiecare automobil livrat, iar în 2020 vom continua să plantăm fapte. Orice share ne ajută să ducem povestea mai departe.

sursa: BMW Blog România

Lasă-ne un comentariu

avatar
  Subscribe  
Anunță-mă pentru