Audi luptă pentru titlul de Campion Mondial cu e-tron FE07

6

       În sezonul 2021, Formula E va avea loc pentru prima dată ca și Campionat Mondial oficial FIA. Pentru Audi, angajamentul în seria de curse complet electrică nu este doar o competiție sportivă la cel mai înalt nivel internațional, ci susține perfect transformarea mărcii către o mobilitate premium durabilă și digitală.

     De la zero la o sută în 2,8 secunde, cu o eficiență de peste 95 la sută în întreaga mașină și pregătirea pentru orice eventualitate în fiecare detaliu, sunt calitățile ce descriu Audi e-tron FE07, dezvoltat de Audi Sport, ce include și noul său generator de motor Audi MGU05.

Reglementările de Formula E sunt stricte și reprezintă o adevărată provocare pentru ingineri:

    Pe lângă software, sistemul de propulsie electric este singura zonă a mașinii de Formula E pe care producătorii înregistrați sunt, în mare măsură, liberi să o dezvolte. Se compune din MGU, invertorul incluzând software-ul funcțional, transmisia și părțile suspensiei spate.

Următorul sezon de Formula E, al șaptelea, va fi primul care va avea loc sub forma Campionat Mondial oficial FIA”, spune Stefan Aicher, Șeful Dezvoltării E-Powertrain la Audi Sport. „Cu toate acestea, la Audi Sport, sărbătorim o premieră: Audi e-tron FE07 are un nou motor electric care a fost dezvoltat pentru prima dată în interior”. În timp ce în ultimii ani s-a folosit întotdeauna o versiune optimizată continuu a grupului propulsor, dezvoltată împreună cu partenerul tehnologic Schaeffler, lucrările la noua unitate invertor MGU pentru viitorul campionat mondial au început de la zero. „Am mers la limite în toate domeniile acestui proiect”, comentează Aicher.

      Rezultatul este o nouă piesă centrală numită Audi MGU05: o transmisie electrică cu o singură viteză cu un concept de rotor intern, magneți externi, un sistem de răcire extrem de eficient și șase faze electrice. Mai mult, inginerii conduși de Stefan Aicher au reușit să economisească în mod clar greutatea încă o dată în comparație cu unitatea anterioară, utilizând materiale ușoare și integrarea inteligentă în interiorul vehiculului. „Am reușit să reinvestim direct aceste economii în noua MGU în beneficiul unei eficiențe sporite. Chiar și așa, noua unitate invertor MGU cântărește mai puțin de 35 de kilograme. Aceasta a fost o realizare excepțională a întregii echipe”, spune Aicher.

      Eficiența este factorul cheie al succesului în Formula E. „De aceea nu lăsăm nici o piatră neîntreruptă pentru a reduce pierderile de energie din sistem la un nivel absolut minim”, spune Tristan Summerscale, lider de proiect Formula E la Audi Sport. Munca extinsă efectuată pe băncile de testare interne a fost un factor decisiv în atingerea acestui obiectiv. În numeroase cicluri de testare dure, întregul sistem de propulsie a fost stresat la limitele sale pentru a ridica întregul sistem de înaltă tensiune la un nivel maxim de performanță. Rezultatul a fost de succes: „Am obținut o eficiență globală de peste 95% pentru trenul nostru de propulsie. Noua unitate invertor MGU are o eficiență de chiar mai mult de 97% în toate condițiile de conducere relevante.

    Dimensiunea compactă combinată cu performanțe ridicate este deosebit de impresionantă. „Dacă comparați MGU-ul nostru cu un motor cu ardere internă care oferă o putere comparabilă de 250 kW, eficiența noastră nu este doar de două ori mai mare, dar greutatea noastră de mai puțin de 35 de kilograme este, de asemenea, mult mai ușoară”, spune Tristan Summerscale. „Acest lucru arată clar ce soluție eficientă este un sistem de propulsie electric.” Pe lângă performanța și eficiența noului grup propulsor, dezvoltarea Audi e-tron FE07 a subliniat fiabilitatea și siguranța întregii mașini pentru a se asigura că partea din spate va fi capabilă să facă față tuturor forțelor de pe pista de curse. Audi Sport pune mașina în mișcare în numeroase teste dure pentru a-i asigura aptitudinea pentru curse. Una dintre ele implică o sarcină laterală de până la unsprezece tone metrice pe structura din spate prin suspensie. Cu alte cuvinte, aproximativ greutatea a șase sau șapte autoturisme care acționează asupra mașinii de curse fără a afecta designul structural al capătului din spate.

    Puterea electrică este furnizată tuturor echipelor de Formula E de o baterie McLaren identică de 385 kilograme. Bateria litiu-ion se află între scaunul șoferului și sistemul de propulsie, are o capacitate disponibilă de 52 kWh și este reîncărcată în spațiul de 45 de minute. Începând cu cel de-al cincilea sezon, mașinile de curse folosesc un sistem de frânare prin cablu în care actuatorul de frânare și transferul către roțile din spate sunt decuplate și controlate electronic. În consecință, distribuția forței de frânare este întotdeauna setată pentru o performanță optimă și o eficiență sporită a recuperării. La fel ca în Formula 1, șoferul stă într-un monococ din fibră de carbon dezvoltat conform standardelor de siguranță FIA. Structurile de impact CFRP din față, spate și părți laterale asigură o siguranță maximă. În plus, există sistemul Halo deasupra cabinei care oferă protecție pentru capul șoferului în timp ce afișează spectatorilor modul de alimentare al mașinii folosind o bandă LED colorată. Greutatea minimă a unei mașini de Formula E este de 903 de kilograme (inclusiv o greutate minimă de 80 de kilograme pentru șofer și scaun). Mașina electrică de curse accelerează de la 0 la 100 km / h în 2,8 secunde. Viteza maximă pe o pistă de Formula E este de aproximativ 240 km / h.

     Pregătirea pentru zilele de cursă are loc în simulatorul ultramodern de la sediul central Neuburg folosind un șasiu Formula E înconjurat de monitoare și un ecran cu o curbură de 240 de grade pentru o vedere panoramică. Drept urmare, mișcările monococului și aspectele vizuale ale simulării pistei continuă să se apropie și mai mult de realitate.

  Indiferent dacă este vorba de motorsport sau de modelele noastre de înaltă performanță – nu există un alt loc unde adrenalina să fie eliberată atât de rapid. Audi Sport utilizează competențele dobândite în Motorsport pentru a introduce noi tehnologii inovatoare în producția de serie. Cu pasiune unică – pentru dinamică remarcabilă. Sub numele de Audi Sport stau disciplinele cele mai încărcate de emoție – începând de la modelele R și RS, trecând prin Audi Sport pentru clienți și până la Motorsport.

0 replies on “Audi luptă pentru titlul de Campion Mondial cu e-tron FE07”