Noile tendinte, noile normative europene cu privire la emisiile de CO2, noutatile in domeniul tehnologiei cu care vin toti producatorii auto fac ca alegerea unui autoturism sa fie din ce in ce mai dificila. Ce frumos era cand alegerea definitorie era culoarea masinii ? Multi ma vor ironiza si au dreptate. Schimbarile sunt rapide, sunt utile in mediul social si informational in care traim si ne desfasuram activitatea. Numai ca este din ce in ce mai dificil sa cunosti toate detaliile si sa fi linistit de alegerea facuta si convins ca modelul pentru care ai batut palma este cel corect ales.
Ca sa intelegem ce se intampla, de ce producatorii auto se confrunta cu rigori din ce in ce mai drastice si alegerile noastre sunt din ce in ce mai dificile va ofer cateva informatii care sper sa va fie de folos in alegerea viitoarei masini de familie sau de serviciu, iar aceasta sa fie una din cele 10 marci comercializate de grupul APAN.
Pentru cei care nu cunosc startul acestor schimbari a fost in 1975 cand in SUA s-a introdus standardul de emisii CAFE ce a avut ca scop reducerea consumului de combustibil(initial ca o masura de reactie la embargoul aplicat importului de titei din zona Arabiei Saudite). Dupa 20 de ani in 1995 Comisia Europeana adopta strategia de reducere a emisiilor de CO2 bazata pe acceptul voluntar al producatorilor de automobile. In 1998 Comisia Europeana semneaza primele acorduri de reducere a emisiilor de CO2 cu Asociatia producatorilor de automobile din Europa, Japonia si Korea prin care isi propune sa atinga pana in 2008 tinta de maxim 140 g CO2 (media gamei).
In 2009 se promoveaza o limita de 130 g CO2/km ce urma sa fie atinsa pana in 2015, iar pe termen lung in 2020 aceasta tinta sa fie de 95 g CO2/km.
Reducerea emisiilor continua pe termen lung pana la limita de 80,7 g CO2/km incepand cu 2025, urmand ca din 2030 sa fie de 59 g Co2/km.
Dupa ce am vazut care sunt cerintele pana in anul 2030 va supun atentiei cateva informatii despre noile tehnologii.
Tehnologiile care fac trecerea de la autoturismele cu motor termic la autoturisme echipate cu sisteme care raspund cerintelor CAFE sunt:
– MILD HYBRID – este cea mai simpla si mai putin costisitoare tehnologie folosita pentru scaderea emisiilor unui motor clasic cu aprindere interna diesel/benzina. Din pacate beneficiile aduse de folosirea acestui sistem sunt de maxim 10-15% fata de un propulsor clasic. Aplicarea acestei tehnologii are un cost redus de implementare, nu necesita investitii in dezvoltare dar are avantaje minime in materie de CO2.
Noile criterii in materie:
– HYBRID sau FULL HYBRID este o tehnologie ce poate satisface noile criterii in materie de reducere de emisii dar costurile de implementare sunt mai mari si necesita investitii suplimentare si de durata. Este o solutie care inregistreaza cereri in crestere la nivel european, raport cost/emisii optim si o complexitate tehnica ridicata.
– PLUG IN – HYBRID derivate din FULL HYBRID /HYBRID includ o baterie de capacitate mare cu scopul de a oferi o autonomie full electric consistenta. O solutie scumpa care poate fi aplicata in segmentele premium sau SUV. E o tehnologie care are o limitare in aplicabilittae fiind destul de costisitoare.
– ELECTRIC – propulsia full electric este considerata cea mai eficienta in atingerea targetelor pe termen mediu si lung(2025 – 2030). Ca avantaje sunt emisiile de CO2 . Ca minusuri, costuri ridicate pentru baterii, autonomie reala limitata si infrastructura de incarcare.
Aceste informatii sunt o introducere la articolele urmatoare unde vom oferi mai multe detalii tehnice despre tehnologiile marcilor comercializate de APAN CARS.
Asteptam un feed back la cele prezentate mai sus dar si sugestiile voastre despre subiecte ce doriti a fi detaliate in contextul prezentului articol.