Renault dezvăluie Scenic Vision

6

Unic, singular, plural: un concept car inovator

Renault dezvăluie Scenic Vision, un nou capitol în istoria sa cu un concept car inovator, care poate fi considerat atât pionier în domeniu, cât și vizionar. Din exterior, prefigurează viitorul vehicul de familie 100% electric din gama Renault. În interior și din punct de vedere tehnologic, vă invită să călătoriți într-un alt timp, într-un viitor în care tehnologiile și inovațiile vor servi unei lumi mai sustenabile și mai prietenoase cu mediul.

Scénic Vision stabilește o nouă direcție către o mobilitate mai durabilă, sigură și incluzivă. Vizionar și explorator, acesta întruchipează cele mai avansate perspective tehnologice de decarbonizare și întruchipează cei trei piloni ai strategiei de dezvoltare durabilă a Renault Group: mediu, siguranță și incluziune.

  • Eco-design și inovațiile economiei circulare, încorporând peste 70% matariale reciclate, 95% reciclabile, contribuie direct la conservarea resurselor.
  • Sistemul său de propulsie hibrid electric și hidrogen, își propune să minimizeze timpul de nefuncționare aferent reîncărcării cu energie, reducând în același timp amprenta de carbon. Renault Scénic Vision are emisii zero în producție și în uz, cu o amprentă de carbon cu 75% mai mică decât un vehicul electric cu baterie convențională.
  • Tehnologiile de la bord oferă o siguranță sporită pentru șoferi și pasageri, reducând numărul de accidente cu până la 70%. Designul acestui concept car reflectă, de asemenea, dorința echipelor de a crea o mașină unică, accesibilă și potrivită pentru toată lumea.

Renault dezvăluie design-ul Scenic Vision

Scénic Vision este o adevărată întruchipare a conceptului „Nouvelle Vague” Renault și rezultatul unui exercițiu de design amănunțit și al unor alegeri estetice îndrăznețe. Designul său prefigurează orizonturi de timp diferite pentru gama de vehicule Renault. Exteriorul dezvăluie formele și stilul unui nou model de familie care va fi comercializat în 2024. Designul său interior este un studiu care prefigurează viitorul interior Renault.

Grupul său motopropulsor cu propulsie electrică și hidrogen, reflectă dorința Renault de a găsi soluții pentru toate tipurile de utilizare și face parte dintr-o viziune pe termen lung, dincolo de 2030. Acest design deschide calea către noi perspective, cele ale unei lumi în care mașinile și oamenii converg către aceleași valori.

Preocupare față de resurse

  • Renault dezvăluie că Scenic Vision va avea 70% din materialele folosite reciclate și peste 95% din vehicul este reciclabil, inclusiv bateria.
  • Podeaua autovehiculului a fost compusă din aglomerarea resturilor de plastic din alte surse (sticle de lapte, țevi de plastic etc.). Pe întregul vehicul, 30% din plastic provine din biosurse. Fitingurile vehiculului sunt realizate din carbon reciclat din industria aeronautică.
  • Durate scurte de manufacturare sunt implementate pe materiale strategice precum platina, cuprul, aluminiul și oțelul, precum și materialele bateriei
  • Anvelopele provin de la un producător membru GNSPR, angajat pe deplin în responsabilitatea față de mediu și drepturile omului.
  • Pielea este abandonată și înlocuită cu poliester 100% reciclat cu un conținut scăzut de carbon.
  • Rezervorul celulei de combustibil este fabricat din fibră de carbon obținută din deșeuri de hârtie reciclată.
  • Interior: Amplasat în portiera șoferului, un filtru de aer îmbunătățește calitatea aerului din interiorul vehiculului prin filtrarea aerului provenit din exterior.
  • În exterior: Pigmenții negri din vopsea provin din prelucrarea particulelor captate din atmosferă; o vopsea fără pigment sintetic, care contribuie la îmbunătățirea calității aerului.

Preocupare față de mediu

  • Tehnologia H2-Tech: un vehicul hibrid, atât electric, cât și pe hidrogen, echipat cu o celulă de combustie de 16 kW. Tehnologia H2-Tech se bazează pe tehnologia „range extender”, care face posibilă utilizarea unei baterii de două ori mai ușoare, pentru aceeași autonomie, contribuind astfel la decarbonizare dincolo de electrificarea vehiculului. Deși această soluție este în acest moment doar o viziune pentru un autoturism, Renault Group, prin Hyvia (joint venture cu Plug Power), oferă deja soluții H2 pe vehiculele utilitare.
  • Ca urmare a parteneriatelor deja încheiate, acest vehicul are o amprentă de carbon cu 75% mai mică decât cea a unui vehicul electric precum Megane E-Tech electric. Bateria sa consumă cu până la 60% mai puțin carbon decât o baterie echivalentă.

Preocupare față de oameni

  • Fiecare scaun este echipat cu microfoane și difuzoare pentru a oferi propria ambianță audio (radio, hi-fi, conducere asistată de voce), menținând în același timp o comunicare optimă la bord. Retransmiterea vocii pasagerilor și șoferului și amplificarea vocii acestora, în special dacă la bord se află un utilizator cu deficiențe de auz.
  • Un sistem de recunoaștere facială permite deschiderea ușii și reglarea setărilor vehiculului în funcție de profilul șoferului. Acest sistem oferă și posibilitatea de a adapta condițiile de conducere la un posibil handicap.
  • Un sistem de camere integrate în partea din față a vehiculului mărește câmpul vizual al șoferului cu 24% prin retransmiterea mediului apropiat pe un ecran poziționat pe bord. Parbrizul este astfel mărit la 180° pentru o vizibilitate totală și liniștitoare, în timp ce capota pare transparentă.
  • O interfață de evaluare a riscurilor ajută la anticiparea situațiilor stresante de ultim moment. Compensează eventuala lipsă de atenție a șoferului și oferă sfaturi personalizate pentru îmbunătățirea continuă a obiceiurilor de condus. Această interfață oferă șoferului și sfaturi personalizate de sănătate, prin analiza datelor colectate de camere și senzori conectați plasați în interiorul cabinei (ritm cardiac, oboseală etc).
  • Absența unui stâlp între uși și o podea perfect plană facilitează accesul persoanelor cu mobilitate redusă.

Specificații tehnice

Lungime: 4,490 mm

Adâncime: 1,900 mm

Înălţime: 1,590 mm

Ampatament: 2,835 mm

Jante: 21 inci

Anvelope: 235/45 R21

Greutate: 1,700 kg

Energie: hybrid electric-hidrogen

Motor: 160 kW sincron cu propulsie electrică

Celule de combustibil: 16 kW

Baterie: 40 kWh

Lasă un comentariu...