Protecția împotriva coroziunii la Volkswagen: Doisprezece ani în modul „fast forward”

8

             

     Inginerii Volkswagen simulează procesul de îmbătrânire a unui automobil în numai șase luni pentru a reproduce 12 de ani de deținere a unui autovehicul de către un client. Explicăm măsurile de protecție împotriva coroziunii care se aplică tuturor modelelor Volkswagen – modele clasice de motoare cu combustie, precum și noile modele electrice din gama ID.

     Coroziunea – cunoscută în general drept rugină – este inamicul tuturor mașinilor. Acest lucru face ca protecția împotriva coroziunii să fie vitală atunci când vine vorba de păstrarea valorii, siguranța, satisfacția clienților și, nu în ultimul rând, imaginea unei companii. De decenii, Volkswagen a aplicat în mod constant măsuri de protecție împotriva coroziunii pentru a asigura o calitate ridicată a produsului. Protecția împotriva coroziunii începe cu mult înainte de producție – de fapt, este concepută de la început în fiecare model nou de vehicul. Cu câteva luni înainte și după ce producția a fost în creștere, viitoarele modele de vehicule sunt supuse unor încercări cuprinzătoare pe un teren special dovedit și în laborator pentru a simula toate solicitările pe care le traversează o mașină în timpul său de viață într-o perioadă scurtă de timp.

      Volkswagen recunoaște, de asemenea, că multe dintre piețele sale din întreaga lume se confruntă cu factori de stres specifici pentru automobile, fie că este vorba de sare, praf, îngheț, căldură, umiditate sau noroi. De aceea, Grupul angajează zeci de manageri în protecția anticoroziune din 14 de țări ale rețelei sale de producție. În fiecare loc, protecția împotriva coroziunii este lucrul în echipă care necesită o colaborare strânsă între departamentele de dezvoltare, producție și asigurarea calității, precum și teste coordonate și cuprinzătoare.

       Volkswagen acordă clienților săi o garanție de 12 ani împotriva ruginii

       Cu toate acestea, atâta timp cât ”corpurile” autovehiculelor continuă să fie fabricate din tablă de oțel, iar drumurile rutiere au pietriș și pietre mici, nu va fi posibil să prevenim complet coroziunea. Aceste pietre deteriorează vopseaua în timpul deplasării, creând astfel puncte de atac pentru sare și apă. Și exact în acest caz intervine un element important al conceptului Volkswagen: Testul dinamic de coroziune, realizat de Departamentul de Dezvoltare la Volkswagen, din localitatea Ehra-Lessin.

       Fiecare nouă evoluție este testată aici și supusă unor scenarii diferite de testare a vehiculului – de la nisip, apă sărată și pasaje de trecere la o cameră climatică și la un sistem cu hidroimpuls. Programul durează șase luni în timpul cărora vehiculul este supus la 90 de cicluri, simulând doisprezece ani în mâinile clientului. În fiecare an, zeci de modele Volkswagen sunt supuse acestui test dur, în care se utilizează în medie 68 kilograme de sare pe an și pe vehicul.

     Monitorizarea seriilor este un alt instrument important. Aceasta implică angajați în asigurarea calității care efectuează controale prin sondaj prin eliminarea vehiculelor din producția în curs pentru a le supune aceluiași  test de coroziune accentuată.

       Simulare a pietrelor aruncate de roți: Fiecare piatră mică generează propria dinamică

       Simulările pe calculator sunt deja efectuate în primele etape de dezvoltare pentru a determina modul în care pietrele sunt aruncate de roți și pentru a lovi vehiculul. Acest test investighează impactul pietrelor mici de pe drum, care sunt propulsate în sus și pe părțile laterale ale vehiculului de către roțile din față. Cele mai mari roți și cele mai late pneuri sunt examinate în simulare, iar fiecare piatră mică prezintă propria dinamică și traiectorie. Reglajele minime de câțiva milimetri în proiectarea conturului lateral al vehiculului duc adesea la îmbunătățiri majore.

     În producția de vehicule la Volkswagen, protecția împotriva coroziunii are cinci piloni: Cusături de etanșare, îmbinare cu cavitate, structură vopsea, galvanizare și acoperire anti-șpan. „De peste 40 de ani ne asigurăm de protecția împotriva coroziunii”, spune dr. Johannes Neft, șeful Departamentului Pentru Dezvoltarea Caroseriei pentru marca Volkswagen. „În acel timp, nu numai că am dezvoltat continuu noi soluții, dar am păstrat și tehnologia testată. Un exemplu în acest sens este inundarea de ceară a ”corpului” în alb pe care îl facem din 1978. ” În acest proces, caroseria vopsită este preîncălzită la 80 ° C și cavitățile sunt inundate scurt cu ceară lichidă la 117 ° C, ceea ce aplică un strat subțire de ceară care oferă protecție permanentă împotriva coroziunii.

     Cu toate acestea, protecția împotriva coroziunii începe cu mult înainte de producție – de fapt – este proiectată în fiecare nou model de vehicul încă de la început. De exemplu în ușile noului Golf8: ușile sunt denumite zone umede în care apa de ploaie intră de sus și se scurge mai jos. Acesta este motivul pentru care Volkswagen aplică nu mai puțin de trei măsuri de protecție în secțiunea inferioară a ușii, unde părțile interioare și exterioare se întâlnesc: un adeziv tehnic umple cavitatea și, prin urmare, se unește în siguranță în cele două părți. O garnitură de clorură de polivinil sigilează marginea pliată, iar zonele interioare ale ușilor au ceara hidrofugă industrială aplicată pentru conservarea cavității.

     Cerințele pentru prevenirea ruginii sunt în continuă creștere. Pentru modelele ID electrice, dezvoltatorii implementează concepte complet noi.

     Volkswagen a dezvoltat un design inovativ pentru interior pentru ID-ul său pur electric. Bateria mare de înaltă tensiune este situată sub habitaclu și este protejată pe dedesubt de o foaie de aluminiu. Foaia reprezintă miezul corpului complet încapsulat. Acoperirea sa din plastic nu numai că protejează împotriva coroziunii, dar îmbunătățește considerabil aerodinamica de sub vehicul, crescând astfel și range-ul său.

      Dacă ID.3 ar trebui să suporte un impact lateral de la un alt vehicul, pilonii laterali hibrizi protejează atât bateria cât și pasagerii. Pentru a reduce greutatea, elementele laterale sunt prevăzute cu profile de aluminiu ușoare la interior și se folosește oțel extrem de ușor, dar cu rezistență foarte înaltă. Chiar dacă elementele laterale hibride sunt zone uscate, aici sunt încă aplicate măsuri de protecție împotriva coroziunii: acoperirea catodică îmbină toate cavitățile, în timp ce laturile interioare ale panourilor de tablă sunt protejate suplimentar de ”inundațiile” de ceară.

    Volkswagen folosește această gamă de teste și măsuri pentru a asigura longevitatea modelelor sale din întreaga lume.

          În atelierul APAN de tinichigerie mașina dumneavoastră va fi readusă în starea originală. Efectuam reparații de calitate superioară, cu garanție și la preturi accesibile. In vopsitoria noastra ultramodernă utilizăm vopsele de înaltă performanță. Personalul nostru calificat vă garantează lucrări de vopsitorie de calitate superioară cu garanție.

Atelier Tinichigerie

  • Reparare suprafețe externe (fețe de usi, capote, bare)
  • Reparare prin îndreptare componente (uși, aripi, bare)
  • Inlocuiri de elemente de caroserie
  • Inlocuire parbrize și lunete
  • Echipări/dezechipări anexe ale elementelor de caroserie (faruri, mânere, grile, etc)
  • Redresări caroserii, pe stand de redresare

Operațiuni de vopsitorie

  • Vopsire partială elemente caroserie
  • Vopsire totală caroserie
  • Operații de polishare
  • Operații de retușări
0 replies on “Protecția împotriva coroziunii la Volkswagen: Doisprezece ani în modul „fast forward””