- Fundația Audi pentru Protecția Mediului, BABOR, Fundația Ferry Porsche și startup-ul pentru protecția mediului everwave își unesc forțele pentru a curăța deșeurile din Dunăre
- Rüdiger Recknagel, Directorul Fundației Audi pentru Mediu: “Viitorul nostru va fi acceptabil doar dacă protejăm permanent și sustenabil apa potabilă.”
- Misiunea de curățare va începe în preajma Zilei Pământului, 22 aprilie
Fundația Ferry Porsche, producătorul german de cosmetice BABOR BEAUTY GROUP, startup-ul pentru protecția mediului everwave și Fundația Audi pentru Protecția Mediului demarează împreună o misiune de curățare a deșeurilor. Astfel, în preajma Zilei Pământului (22 aprilie), cvartetul va lansa ambarcațiunea de colectare ultra-eficientă a deșeurilor CollectiX. Este o ambarcațiune a startup-ului pentru protecția mediului everwave. Echipată cu o bandă rulantă și cu senzori inteligenți, ambarcațiunea va colecta informații despre cantitatea, tipul și componența deșeurilor. Pe baza acestor informații, vor putea fi dezvoltate soluții pe termen lung, precum și măsuri de prevenție pentru această regiune. Per total, ambarcațiunea va colecta timp de cinci săptămâni deșeuri din plastic și alte materiale din Dunăre și din afluenții săi.
Al doilea cel mai mare fluviu European își croiește drumul din Germania până în România, unde se varsă în Marea Neagră. Dunărea se numără printre cele mai poluate ape de pe continentul european. Iar apele curgătoare afectează și oceanele, deoarece mare parte din deșeurile lumii ajung în oceane aduse de apele curgătoare. “Apa este o resursă esențială. Viitorul nostru va fi acceptabil doar dacă protejăm permanent și sustenabil apa potabilă,” explică Rüdiger Recknagel, Directorul Fundației Audi pentru Mediu. “Fiecare dintre noi patru parteneri ne urmăm viziunea de a ne aduce propria contribuție la protejarea mediului. Datorită colaborării noastre, am reușit să dublăm timpul de operare al ambarcațiunii comparativ cu anul precedent. Astfel se arată clar că munca în echipă este cheia succesului.“
Suplimentar față de acțiunea de cinci săptămâni de curățare a deșeurilor, pe parcursul anului, partenerii organizează și diferite programe de educare și informare pentru copii, precum și activități adiționale de curățare a deșeurilor pe uscat. Anul trecut, Fundația Audi pentru Protecția Mediului, BABOR și startup-ul pentru protecția mediului everwave au curățat în Serbia peste 3,2 tone de plastic din Dunăre. Această cantitate este echivalentul a 110.340 de sticle de 1 litru din plastic. Complementar la colectarea efectivă a deșeurilor, participanții doresc, de asemenea, să dea un exemplu de colaborare între diferite industrii. Astfel, misiunea lor capătă anul acesta și mai mult avânt, având în vedere că acum a urcat la bord și un nou partener: Fundația Ferry Porsche.
O viziune comună: protejarea apelor noastre
An de an, peste 11 milioane de tone de plastic ajung în oceanele noastre și mare parte dintre acestea ajung acolo pe calea apelor curgătoare. Dacă această tendință va continua în acest fel, acumulările de plastic din oceane vor crește aproape la o cantitate triplă până în 2040 (conform PEW Charitable Trust & SYSTEMIQ 2020). Startup-ul german pentru protecția mediului everwave cu sediul în Aachen și-a stabilit drept obiectiv să înfrunte această provocare globală. Alături de colectarea deșeurilor, everwave susține și reciclarea în condiții optime pentru mediu, precum și comunicarea cu sferele politice, cu media și cu societatea în general. În Fundația Audi pentru Protecția Mediului, BABOR și Fundația Ferry Porsche, everwave a găsit parteneri ce îi împărtășesc viziunea unui viitor sustenabil.
Despre everwave
Cu ajutorul unor tehnologii speciale de curățare a deșeurilor, constând în platforme ancorate și ambarcațiuni de colectare a deșeurilor ce fac uz de inteligența artificială, echipa de oameni de știință, ingineri și experți în marketing a acestui start-up curăță apele curgătoare din jurul globului de deșeuri din plastic, în speranța că astfel va contribui considerabil la ameliorarea situației. În acest proces, everwave se orientează în funcție de cele 17 Obiective de Sustenabilitate ale Națiunilor Unite. Unul dintre pilonii decisivi ai acestor Obiective este cel cu numărul 17: stabilirea de parteneriate internaționale pentru atingerea Obiectivelor.
Despre BABOR
Marca BABOR este o componentă esențială a business-ului de familie BABOR BEAUTY GROUP și este numărul 1 în cosmeticele profesionale din Europa. Compania a fost înființată în domeniul cosmeticelor biomedicale și are sustenabilitatea adânc înscrisă în ADN-ul său. Având o agendă verde ambițioasă, BABOR și-a definit clar obiectivele de sustenabilitate. Datorită parteneriatului cu ClimatePartner, BABOR este acum o companie neutră din punctul de vedere al amprentei climatice, dar urmărește în continuare să își reducă emisiile de carbon cu 50% până în anul 2025, să utilizeze cu 30% mai puțin plastic virgin până în 2023 și să evite ori de câte ori este posibil microplasticul lichid.
Despre Fundația Ferry Porsche
Înființată în anul 2018, Fundația Ferry Porsche susține și inițiază proiecte caritabile în domeniile sociale, de mediu, educație, academice, cultură și sport. Prin implicarea sa în domeniile sociale, Fundația urmărește înainte de toate să susțină tinerii de la sediile companiei Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG. Denumirea provine de la Ferry Porsche, cel care a înființat în anul 1948 marca de automobile sport Porsche.
Echipa APAN Automobile Audi vă invită la showroom-ul din Galati, Str.Brăilei, nr.269 pentru informații despre mașini noi și în Service-ul din Brăila, DN22B, KM4, Șoseaua DIG Brăila-Galați pentru informații despre service, accesorii sau sfaturi de la profesioniști.