Pasiunea pentru calitate și progresivitate: noul Audi e-tron GT

7

Pasiunea pentru calitate și progresivitate: noul Audi e-tron GT 1

  Pasiune pentru detalii, precizie maximă și calitate superioară: Noul Audi e-tron GT reflectă toată pasiunea cu care Audi dezvoltă și construiește mașini. Pentru producția motorului electric Gran Turismo de la Audi Böllinger Höfe la șantierul Neckarsulm, compania folosește noi tehnologii personalizate – cu toate acestea, finisajele sunt aplicate de mâini cu înaltă calificare. Și întrucât și opera de artă dinamică trebuie să sune bine, Audi a adus fler muzical și competență tehnică în compunerea unui sunet unic pentru e-tron GT. Sună puternic și progresiv – la fel cum ar trebui un Audi.

Pasiunea pentru calitate și progresivitate: noul Audi e-tron GT 2

Producția Audi e-tron GT

Audi e-tron GT este prima mașină complet electrică a mărcii ce va fi construită în totalitate în Germania. Gran Turismo va începe lansarea liniei de producție la Audi Böllinger Höfe la fabrica Neckarsulm la sfârșitul anului 2020. Unitatea de producție din serie mică a fost extinsă, modernizată și transformată pentru noul său rol. Măiestria calificată din instalația anterioară a fost păstrată și este completată de procese digitale și tehnologii inteligente. În timpul extinderii, planificatorii de producție au folosit noi metode virtuale. Testele procedurilor de lucru pe linia de asamblare și procesele logistice au fost efectuate în domeniul virtual pentru prima dată, planificarea containerelor fiind realizată și cu ajutorul tehnologiei VR. Producția modelului e-tron GT a fost proiectată fără prototipuri fizice – o premieră la Audi.

Pasiunea pentru calitate și progresivitate: noul Audi e-tron GT 3

Suprafețe întinse ale caroseriei Gran Turismo complet electric sunt construite din oțel și aluminiu de înaltă rezistență. Pentru a produce acest amestec de materiale în cantitățile planificate, a fost înființat un atelier care combină măiestria calificată a angajaților cu întregul potențial al tehnologiei de producție automată. Se compune dintr-o linie inovatoare de asamblare a caroseriei de-a lungul căreia fiecare corp trece de două ori. Este construit în jurul a ceea ce se numește cadru cu două căi, în care sunt folosiți zece roboți pentru a atașa panourile laterale interioare și exterioare. Acesta combină toate etapele de fabricație implicate în unirea părților laterale într-un singur sistem – făcând astfel posibilă producția Audi e-tron GT pe spațiul existent.

Pasiunea pentru calitate și progresivitate: noul Audi e-tron GT 4

Procedura de măsurare în linie pentru corpuri este de asemenea nouă. Garantează o precizie și mai mare și poate răspunde foarte repede la abaterile minuscule. La sfârșitul liniei de asamblare a caroseriei este locul în care măiestria precisă intră în joc: lucrătorii experimentați potrivesc piesele suplimentare și verifică finisajul caroseriei. Designul expresiv al Audi e-tron GT pune cerințe neobișnuit de ridicate în ceea ce privește calitatea producției – cadrul de perete lateral, de exemplu, are o adâncime remarcabil de mare de 35 de centimetri (13,8 in) între punctul său cel mai înalt și cel mai mic.

Pasiunea pentru calitate și progresivitate: noul Audi e-tron GT 5

Linia de asamblare extinsă include 36 de cicluri anterioare în loc de 16 cum era în trecut. E-tron GT împărtășește cu R8 această linie de asamblare, integrare a două mașini complet diferite din punct de vedere tehnic fiind unică în Grupul Volkswagen. Ambele modele sunt mutate folosind aceleași vehicule de transport fără șofer și un sistem de monorail electric. La o stație a liniei, oamenii și roboții lucrează unul lângă altul. O imprimantă 3D este, de asemenea, la îndemână pentru a produce ajutoare de asamblare personalizate la cererea angajaților. Odată finalizat, fiecare mașină este condusă 40 de kilometri pe drumurile publice, care include și secțiuni de pe autostradă și în traficul urban.

„Odată cu integrarea Audi R8 și Audi e-tron GT, o combinație unică de măiestrie și tehnologie inteligentă din fabrică prinde viață la Böllinger Höfe”, spune în rezumat șeful de producție Wolfgang Schanz. „Sunt deosebit de mândru de pasiunea și spiritul echipei noastre.”

Pasiunea pentru calitate și progresivitate: noul Audi e-tron GT 6

Sunetul electronic al Audi e-tron GT

Fie că este vorba de calitate, design sau caracteristici tehnice – Audi e-tron GT este o mașină plină de toată pasiunea Audi. Acest lucru se aplică și sunetului Gran Turismo alimentat electric. Inginerii Rudolf Halbmeir și Stephan Gsell au conceput și proiectat sunetul electronic progresiv – pe computer, în laboratorul de sunet, în interiorul mașinii în mișcare și în studiile clienților.

La fel ca în cazul oricărei mașini electrice, e-tron GT are, de asemenea, sistemul de alertă legată de vehicul acustic (AVAS), deși încorporat într-un spectru acustic mai larg. Un difuzor montat în partea din față a vehiculului emite sunetul AVAS. Pentru clienții care comandă pachetul de sunet opțional, un al doilea difuzor mare este adăugat în spate. În paralel, două difuzoare din interior oferă o experiență sonoră emoțională. Două unități de control remixează continuu sunetul e-tron GT pe baza variabilelor precum viteza sau poziția acceleratorului. Sistemul Audi drive select permite șoferilor să stabilească dacă și cât de intens doresc să experimenteze sunetul.

Pasiunea pentru calitate și progresivitate: noul Audi e-tron GT 7

Fapte și cifre despre Producție

  • Producția Audi e-tron GT la Audi Böllinger Höfe, care a fost deschisă în 2014 la fabrica Neckarsulm; expansiune și conversie 2019; noi metode de planificare virtuală
  • Șeful de producție Wolfgang Schanz: „Aici dăm viață unei combinații unice de măiestrie și tehnologie inteligentă din fabrică
  • Caroseria pentru e-tron GT este automatizată în jur de 85%; zece stații cu un total de 34 de roboți
  • Management optim al zonei cu o linie de asamblare a caroseriei de-a lungul căreia fiecare corp trece de două ori; cadru în două direcții combină mai mulți pași de fabricație pe un spațiu limitat
  • Măsurarea în linie fără corelație este o nouă tehnologie care oferă cea mai mare precizie, cu o abatere maximă posibilă de doar +/- 0,20 milimetri
  • Linia de asamblare comună pentru Audi e-tron GT și Audi R8, în ciuda conceptelor lor tehnologice diferite, este unică în grupul Volkswagen
  • Diferite tehnologii de transport pe linia de asamblare: 20 de vehicule de transport fără șofer, șină transportoare aeriană nouă alimentată electric, stație de transfer autonomă
  • Cooperare om-robot pentru lipirea geamurilor din față și din spate
  • Ajutoare de asamblare personalizate de la imprimanta 3D pe baza ideilor angajaților.

Lasă un răspuns