Noul Polo GTI: O mașină sport, în cea mai pură tradiție

6

  • Performanță, tehnologie, sportivitate -Noul Polo GTI1 stabilește noi valori de referință în clasa sa
  • Tracțiune puternică: motorul turbo puternic și șasiul sport ale noului Polo GTI
  • Model de top în familia Polo: se remarcă față de celelalte modele Polo datorită unor elemente cum ar fi farurile contrastante IQ.Light LED matrix și benzile ornamentale roșii de pe grila radiatorului
  • Tehnologie preluată de la clasele superioare: Volkswagen MQB suportă sisteme de asistență precum IQ.DRIVE Travel Assist, Lane Assist și ACC predictiv

Wolfsburg – În aprilie, Volkswagen a prezentat cea mai recentă etapă de evoluție a celei de-a șasea generație de Polo. Acum se lansează cea mai sportivă versiune a sa: noul Polo GTI. Purtătorul legendarului acronim conduce în segmentul Polo, în termeni de performanță, tehnologie și sportivitate. Puternicul motor TSI și șasiul sport, adaptate special pentru Polo GTI, transformă cea mai bine vândută mașină compactă într-un autoturism cu patru uși dinamic și sportiv, care permite de asemenea conducerea semi-automată ca opțiune, în premieră la Polo GTI. Ca deținător al celor mai noi sisteme de asistență, garantează confort și siguranță de deplasare și mai mari, pentru toți pasagerii.

Stabilește noi repere în segmentul mașinilor compacte: noul Polo GTI.

În lumea automobilistică, există trei litere cu efect magic, deja de acum cinci decade: GTI. Încă de la GTI-ul original din 1976, Volkswagen s-a asigurat că acest cod este sinonim cu extraordinara plăcere de a conduce, în segmentul compact. Polo poartă acronimul GTI din 1998 – al treilea model care o face, după Golf și Scirocco. Ultima generație continuă perfect ilustra tradiție GTI și stabilește noi repere pentru mașinile compacte. Baza tehnică pentru aceasta este platforma Modular Transverse Toolkit (MQB) de la Volkswagen. Pentru toate liniile de modele, MQB înseamnă progresul tehnologic, rigiditatea ridicată a caroseriei, greutatea extraordinar de redusă și proprietățile la impact foarte bune.

IQ.DRIVE Travel Assist, utilizat în premieră la Polo GTI, facilitează conducerea semi-automată. Sistemul este capabil să preia direcția, frânarea și accelerarea noului Polo GTI, de la 0 km/h până la limita de control a Travel Assist (210 km/h). Pentru ghidare longitudinală, IQ.DRIVE Travel Assist apelează la sistemele cunoscute, precum Adaptive Cruise Control (ACC). Ghidarea longitudinală este suportată de Lane Assist, care face parte din echiparea standard. Șoferul poate să activeze sistemul de la butonul Travel Assist de pe volanul sport multifuncțional îmbrăcat în piele, cu design nou. Mâinile șoferului trebuie să rămână pe volan în timp ce utilizează sistemul, ceea ce înseamnă că șoferul este întotdeauna răspunzător pentru mașină.

Sportivitatea asociată cu eficiența și consumul moderat

Inima unui GTI este întotdeauna motorul. Ca toți predecesorii săi, noul Polo GTI are întotdeauna tracțiune față. Motorul turbo cu injecție directă de benzină schimbă treptele printr-o transmisie cu șapte trepte și ambreiaj dublu (DSG), care este în echiparea standard. Ca elemente principale ale motorului turbo din noul Polo GTI, care este montat transversal în partea din față a mașinii, sunt caracteristici precum un sistem de injecție dual cu injecție combinată directă și în galeria de combustibil, o unitate de comandă a motorului cu patru procesoare principale și un sistem electronic de ridicare a supapelor pe partea de admisie. Deși are un randament ridicat, motorul este impresionant de eficient cu consum moderat de combustibil. La aceasta contribuie greutatea proprie mică a noului Polo GTI.

Așa cum este de așteptat de la un adevărat Volkswagen GTI, noul Polo GTI este echipat standard cu un șasiu sport, conceput special pentru mașină. Astfel, șasiul este mai coborât cu 15 milimetri și garantează sinteza tipică GTI dintre dinamica de conducere, neutralitatea sigură și gradul ridicat de confort la conducere.

Noul Polo GTI este echipat acum standard cu faruri IQ.Light – LED matrix și o bandă iluminată pe grila radiatorului, ca optimizare distinctivă a luminilor de zi. Astfel noul Polo este văzut ca formând o punte stilistică spre modelele complet electrice ID. de la Volkswagen, iar la noua generație de modele de succes precum Golf, Arteon și Tiguan, care de asemenea au în dotare această bandă luminoasă și uimitoare de leduri, tipică pentru noile mașini Volkswagen, este ca opțiune sau în funcție de linia de dotare.

Cea mai vizibilă transformare estetică a noului Polo GTI este blocul optic spate cu leduri, complet nou, cu lămpi de frână cu animație și indicatoare dinamice integrate, ce indică schimbarea de direcție prin mișcări de fluxuri luminoase. Noua bară de protecție specifică GTI face ca mașina sport compactă să aibă o prezență și mai dominantă și vizibilă pe șosea. Sistemul Adaptive Front Lighting (AFS), integrat în partea laterală a barei de protecție și controlat prin farurile fază lungă, a fost reconceput și asigură acum un efect de iluminare și mai clar. În combinație cu farurile IQ.Light – LED matrix, asigură iluminarea foarte uniformă a șoselei și împrejurimilor. Logoul roșu GTI, extrem de vizibil pe grila radiatorului, grilele de ventilație în formă de fagure și banda roșie continuă de deasupra luminilor de zi cu leduri rămân caracteristicile emblematice ale GTI, în partea din față a mașinii. În stânga și dreapta, banda curge către farurile IQ.Light – LED matrix cu aripioare roșii.

(*) în limitele sistemului.

Noul Polo GTI este disponibil în cinci culori: Deep Black Pearl Effect, Smoke Grey Metallic, Kings Red Metallic, Pure White Uni, și Reef Blue Metallic. Ultimele trei culori de caroserie pot fi combinate cu un plafon contrastant negru, ca opțiune (pachetul plafon). Mașina este echipată standard cu jante de aluminiu de 17 inch. Polo GTI poate fi comandat opțional și cu jante de aluminiu de 18 inch.

În interior, dominante sunt culorile negru, roșu, gri și suprafețele cromate.
Stâlpii plafonului și tapițeria plafonului sunt întotdeauna păstrate în Titanium Black, tipic pentru GTI. Cusăturile roșii contrastante sunt de asemenea, ca întotdeauna, o caracteristică tipică unui GTI. Estetica este completată de volanul sport multifuncțional și îmbrăcat în piele, care face parte din echiparea standard, ornamentul manetei schimbătorului și suprafețele scaunelor. Sistemul de sonorizare beats, cu 300 W și șase difuzoare, creează o experiență acustică captivantă. Amplificatorul este instalat sub podea, în zona cargo variabilă, pentru a economisi spațiul. Capacitatea portbagajului din noul Polo GTI este de 351 litri.

1Toate detaliile legate de echipare sunt valabile pentru piața germană. Valorile omologate pentru consum și emisiile de CO2 nu sunt încă disponibile. Mașina nu este încă disponibilă pentru vânzare.

Marca de autoturisme Volkswagen este prezentă pe mai mult 150 piețe la nivel global și produce autovehicule în peste 30 locații din 13 țări. Volkswagen a livrat aproximativ 5,3 milioane de autovehicule în 2020. Printre acestea se numără modelele cele mai bine vândute cum ar fi Golf, Tiguan, Jetta sau Passat, precum și modelele de succes complet electrice ID.3 și ID.4. Circa 184.000 de persoane lucrează în prezent la Volkswagen, în întreaga lume. În plus, există peste 10.000 de companii comerciale și parteneri de service cu 86.000 de angajați. Prin strategia sa ACCELERATE, Volkswagen progresează constant în direcția dezvoltării sale ca furnizor de mobilitate orientat spre software.

0 replies on “Noul Polo GTI: O mașină sport, în cea mai pură tradiție”