Un slogan cu istorie: Audi marchează 50 de ani de „Progres prin tehnologie”

7

Sloganul Audi „Vorsprung durch Technik” (= „Progres prin Tehnologie”) împlinește anul acesta 50 de ani. Chiar și la jumătate de secol de la menționare, sloganul faimos la nivel mondial al celor patru inele nu și-a pierdut nimic din atracție.  Cu această ocazie importantă, compania privește înapoi la o mulțime de inovații de-a lungul a cinci decenii care demonstrează de ce „Vorsprung durch Technik” nu este doar un slogan pentru Audi – este, de asemenea, o expresie a abordării orientate spre viitor a companiei.

Crearea sloganului

În 1969 a fost fuzionată Auto Union GmbH, cu sediul în Ingolstadt, și Neckarsulmer NSU Motorenwerke pentru a forma Audi NSU Auto Union AG la locația Neckarsulm. Noua gamă de modele ale companiei se întinde de la motoarele răcite cu aer din seria NSU Prinz cu tracțiune spate și motoarele cu patru cilindri răcite cu apă ale tracțiunii față Audi 60 și Audi 100 până la motorul rotativ de aspect futurist. NSU Ro 80. Ideea de a comunica această diversitate tehnologică ca un avantaj competitiv a venit în 1970 de la Hans Bauer. Angajatul din departamentul de publicitate Audi NSI a conceput sloganul pe care oamenii din întreaga lume îl vor recunoaște: „Vorsprung durch Technik”.

Noul slogan și-a făcut prima apariție într-un anunț de dimensiuni mari în ianuarie 1971. În curând, clienții l-au văzut și în broșurile Audi NSU. Audi 100, Audi 100 Coupé S, Audi 80 sau Audi 50 – toți reprezentau acum „Vorsprung durch Technik”. Sloganul a fost adaptat de-a lungul anilor în mai multe moduri, inclusiv „Audi. Un pic de tehnologie. ” sau „Audi. Condus relaxat cu tehnologie perfectă “, dar compania a revenit în curând la originalul atrăgător. Odată cu introducerea Audi quattro în 1980, sloganul a fost folosit mai frecvent în publicitate. Cea mai mare reclamă iluminată din Europa la acea vreme a fost instalată pe o înălțime de-a lungul autostrăzii A9 la ieșirea pentru Ingolstadt-Nord: ovalul Audi maro roșiatic cu sloganul „Vorsprung durch Technik”. Sloganul a devenit o parte clară a Identității corporative Audi până în octombrie 1986, când a fost folosit și în broșurile de vânzare pentru Audi 80. Astăzi, cincizeci de ani mai târziu, este sinonim cu compania.

Schimbarea tehnologiei

Într-o nouă expoziție specială intitulată „50 de ani de Vorsprung durch Technik”, Audi va arăta vizitatorilor Audi Forum Neckarsulm pasiunea sa pentru tehnologie de-a lungul anilor.

Dar care repere au pus bazele faptului că „Progres prin tehnologie” continuă să reprezinte motorul pentru inovație la Audi și că sloganul este încă folosit în toate reclamele Audi? Oliver Hoffmann, membru al consiliului de administrație al AUDI AG pentru dezvoltare tehnică: „Cea mai importantă etapă pentru mine este tehnologia quattro. Nu numai că a fost fundamentul pentru succesele noastre la raliuri, ci reprezintă și transferul experienței noastre de la curse la producția în serie. De atunci, quattro și Audi merg mână în mână. La fel de important a fost primul Audi A8 cu tehnologia Audi Space Fram din 1994, care ne ajută în cele din urmă să ne consolidăm locul pe segmentul premium.

„Deceniul Audi” a fost lansat la Le Mans la începutul anilor 2000. Cu noi tehnologii precum FSI, Turbo-FSI, lumină laser, tehnologie Ultra și hibrizi, Audi a dominat renumita cursă pe distanțe lungi ca fiind câștigător de serie fără egal. Tot în anul 2000 și-a făcut debutul și compactul Audi A2 1.2 TDI: a fost și a rămas până astăzi, prima mașină cu patru uși și motor de trei litri.

Compania a făcut următorul salt uriaș în 2018 odată cu introducerea Audi e-tron, primul vehicul Audi complet electric care intră în producția de serie, având o autonomie de 400 de kilometri și deschizând drumul pentru electromobilitate premium. Trei ani mai târziu a venit lansarea pe piață a Audi e-tron GT, revoluționară prin design și dovadă că viitorul e-mobilității va fi interesant. Noua campanie de marcă „Viitorul este o atitudine” subliniază abordarea orientată spre viitor a mărcii Audi pentru a pune la îndoială continuu punctele de vedere vechi ale mobilității.

La sfârșitul anilor 2010, sustenabilitatea a devenit un obiectiv central al companiei. „Acesta este motivul pentru care Audi se dedică în mod constant mediului, reunind numeroase măsuri pentru eficiența resurselor și reducând amprenta ecologică în programul său de mediu independent de locație„ Mission Zero ”, spune Hildegard Wortmann, membru al Consiliului de administrație al AUDI AG pentru vânzări și marketing. Scopul: Audi să fie neutru în emisii de carbon până în 2050. „Ne dezvoltăm într-un furnizor de mobilitate premium durabilă și dorim să fim lider aici. Acesta este motivul pentru care ne concentrăm eforturile pentru a fi un lider tehnologic pe conducerea ecologică. În conformitate cu aceasta, Audi nu va introduce niciun model nou cu motoare cu combustie din 2026 ”, explică Wortmann. Și presiunea pentru electrificare continuă: „Redefinim progresul și ne concentrăm pe durabilitate, digitalizare și electrificare. Este vorba de a aduce o contribuție la un viitor locuibil cu o tehnologie semnificativă.

În ceea ce privește dacă apăsarea societății pentru noile tehnologii face mai ușor pentru Audi să continue să promoveze această avansare, Hoffmann spune: „A fost întotdeauna prerogativa noastră să nu fim conduși de schimbare, ci să fim factori de schimbare. În era noii mobilități, nu vedem progresul doar ca fiind cea mai înaltă artă a ingineriei, designul de ultimă generație și o experiență digitală, ci ne gândim și în afara mașinii. În viitor, va fi vorba mai mult despre soluții de mobilitate cuprinzătoare, care includ problema infrastructurii. Cu pilotul hubului de încărcare Audi, am dezvoltat un concept flexibil de încărcare rapidă pentru viitoarele cereri de vârf, care pot fi utilizate în diferite locații. ” Și Wortmann adaugă: „Audi nu se va baza pe progresul tehnologic din ultimii ani. Audi este cel mai progresiv brand premium, deoarece întotdeauna privim viitorul ca o oportunitate și îl modelăm activ. „Avantajul” este o stare de spirit”.

Echipa Audi APAN Automobile vă invită la showroom-ul situat în Galați, Str.Brăilei, nr.269 pentru a primi o ofertă personalizată a modelului de interes dar și pentru mai multe informații despre cele mai noi tehnologii Audi.

0 replies on “Un slogan cu istorie: Audi marchează 50 de ani de „Progres prin tehnologie””