Noul BMW X6

10

Fotografii proaspete de la lansarea de presă din München, Germania

Începutul lunii octombrie a prilejuit lansarea oficială de presă a noului BMW X6 (G06). Evenimentul a avut loc în München, considerat orașul de baștină al constructorului german și totodată capitala landului Bavaria. Într-un peisaj inundat de culorile galben-arămii ale toamnei, BMW a pus la dispoziția jurnaliștilor auto o flotă specială de modele X6 M50i, motorizate de un pachet propulsor V8 cu o cilindree de 4,4 litri și o putere maximă de 530 CP. Aceștia au pus la încercare noua generație X6 atât în München, cât și pe drumurile cu peisaje pitorești din împrejurimile metropolei bavareze.

Modelul X6 M50i a fost personalizat în culoarea exterioară metalizată Albastru Riverside, disponibilă exclusiv pentru modelele M Sport și M Performance (+ M50d). Interiorul a fost accesorizat cu tapițeria integrală din piele BMW Individual Merino Ivory White cu accente și cusătură contrastantă de culoare neagră. Aceasta îmbracă scaunele față și spate, dar și zona centrală a fețelor de ușă și partea inferioară a bordului.

Partea superioară a planșei de bord și restul fețelor de ușă au fost stilizate în piele BMW Individual Merino Black cu cusătură contrastantă de culoare albă. Ornamentele pentru bord, consola centrală și uși au fost, de asemenea, special alese: lemn de culoare neagră BMW Individual Fineline cu inserții metalice din aluminiu. Începând cu luna august 2020, noul BMW X6, dar și frații X5 și X7 vor beneficia de o gamă extinsă de accesorii BMW Individual și de posibilitatea de a opta pentru o configurație de tip BMW Individual cu sau fără conținut M Sport.

BMW X6 M50i

Exteriorul modelului X6 M50i se remarcă prin grila de radiator, ornamentele frontale din jurul gurilor de aerisire și carcasele oglinzilor exterioare vopsite în nuanța Cerium Grey (gri cerat). Jantele din aliaj, cu un diametru de 21 de țoli, au un design vădit M Sport, în timp ce profilele sportive ale caroseriei amintesc încă o dată că acest X6 aparține gamei M Performance. În partea posterioară a acestui Sports Activity Coupe bavarez ies în evidență prizele de aer verticale montate pe aripi, difuzorul de aer din partea inferioară a barei de protecție și cele două evacuări de forma unui paralelogram.

Per total, design-ul exterior al noului BMW X6 s-a cizelat și s-a maturizat comparativ cu generația precedentă sub numele de cod F16. Caroseria este definită acum prin linii și detalii clare, curate, profund masculine. Silueta de coupe cu acoperișul ce coboară puternic spre spate amintește de prima generație X6 lansată în anul 2007, sub numele de cod E71. În partea frontală, farurile împrumutate de la fratele X5 (G05) sunt dublate de o grilă de radiator nouă și specifică modelului SAC. Cele 2 părți componente sunt conectate în partea centrală, și asemeni grilei de pe X2, forma acestora este trapezoidală cu baza mare poziționată în partea inferioară. Practic, vorbim despre o grilă inversată, care pare să devină o semnătură vizuală proprie modelelor Sports Activity Coupe din portofoliul BMW. De asemenea, pentru o diferențiere și mai marcantă de X5, noul X6 beneficiază și de un styling propriu în ceea ce privește prizele de aer din bara de protecție față, lucru valabil pentru toate versiunile de echipare: xLine, M Sport, M Performance și X6 M.

BMW X6 M50i

Umerii aripilor frontale și posterioare și evazările de formă rectangulară exudă eleganță și musculozitate, având un desen mult mai impunător comparativ cu filozofia aplicată până acum pe generația F16. Liniile drepte, tăiate cu precizie, se continuă și arhitectura vizuală a zonei posterioară. De maxim efect sunt noile blocuri optice alungite, care se extind până aproape de emblema BMW poziționată central pe ușa portbagajului. Noul X6 impresionează și prin dimesiunea enormă a lunetei, care se extinde până aproape de muchia portbagajului, care este profilată aerodinamic și prezintă un eleron.

În habitaclu, noul X6 împrumută planșa de bord și materialelesophisticate de la BMW X5. Bordul este acum mai futurist ca niciodată, datorită instrumentarului clasic ce a fost înlocuit cu un display digital BMW Live Cockpit, disponibil în echiparea standard și care are o dimensiune de 12,3 țoli. Deasupra consolei centrale tronează ecranul cu funcție tactilă, în diametru de 12,3 inci, pentru accesarea funcțiilor multiple ale sistemului de infotainment BMW iDrive OS 7.0. Noul X6 vine echipat standard și cu BMW Intelligent Personal Assistant, care însoțește șoferul pe parcursul călătoriei, putând să gestioneze o multitudine de funcții și să ofere sugestii în anumite situații.

BMW X6 M50i

Pe lângă aspectul vădit high-tech, planșa de bord este de asemenea un triumf al rafinamentului și bunului gust, în cel mai autentic stil BMW. Pachetul de lumini pentru interior este o adevărată încântare, întrucât nuanțele diverse de iluminare a habitaclului noului X6 creează o atmosferă cu adevărată relaxantă și exclusivistă. Opțional, alegând pachetul CraftedClarity, schimbătorul electronic de viteze, controller-ul rotativ și butonul de pornire/oprire a motorului sunt finisate în sticlă transparentă cu o tăietură precisă si cu un maxim de strălucire și transparență pentru un efect vizual covârșitor. Paleta de tapițerii din piele fină Vernasca sau Merino și inserțiile metalice și cele din lemn de esență tare completează atmosfera premium din interiorul nouluiBMW X6. Ambianța de lux este intensificată de sistemul audio de înaltă performanță Bowers & Wilkins Diamond 3D+ Surround, oferit opțional pentru un extracost de 5.638 de euro, care garantează o acustică de excepție.

BMW X6 M50i

BMW X6 M50i

BMW X6 M50i

Pachetul tehnologic al noii generații G06 X6 este unul de avangardă, inegalabil în segmentul său de piață. SAC-ul bavarez se mândrește cu o multitudine de sisteme de siguranță și asistență, precum și cu un tren de rulare ce asigură o dinamică de vârf. În ceea ce privește vizibilitatea, noul X6 mizează pe un sistem de faruri full-LED adaptive în echiparea standard. Opțional, există posibilitatea de a alege farurile BMW Laser, care se disting prin elementul albastru în forma literei X din cadrul proiectoarelor principale. Tehnologia Laserlight cu fascicul selectiv îmbunătățește raza vizuală a farurilor cu până la 500 de metri prin optimizarea luminii de drum (faza lungă). O altă noutate adusă de X6 este grila de radiator iluminată, care pe lângă efectul estetic de necontestat, poate contribui și la sporirea vizibilității. Funcția de iluminare a grilei se activează/dezactivează la deschiderea/închiderea mașinii și poate funcționa și în timpul mersului.

Șasiul noului BMW X6 Sports Activity Coupe este gândit întru totul pentru atingerea unui nivel al dinamicii și agilității de neegalat. Sistemul de tracțiune integrală BMW xDrive, gestionat electronic, a fost îmbunătățit suplimentar pentru a oferi performanță în gestionarea transmiterii cuplului motor către cele două axe în funcție de necesități. Mai mult, pachetul dedicat xOffroad este oferit opțional și cuprinde 4 moduri personalizate în funcție de suprafața pe care se rulează pentru a oferi maximum de tracțiune și aderență în teren accidentat: xSAND, xGRAVEL, xSNOW și xROCKS. Pachetul xOffroad poate fi oferit opțional și cu diferențialul spate de tip M gestionat electronic, care, de altfel, este disponibil în echiparea standard a versiunii M Sport.

BMW X6 M50i

Dinamica de vârf și calitățile sportive ale noului BMW X6 sunt potențate și de șasiul cu sistem de direcție integrală denumit Integral Active Steering, suspensia adaptivă M Professional și sistemul de control activ al amortizoarelor (Dynamic Damper Control). Pe lângă suspensia hidraulică, clienții noului X6 pot opta și pentru suspensia pneumatică pentru ambele punți, cu reglaj automat al gărzii la sol.

Pachetul de asistență activă pentru noua generație G06 cuprinde o listă lungă de dotări standard și opționale, dintre care estelesne de amintit sistemul ultra-complet Driving Assistant Professional, care permite, temporar și în anumite condiții predefinite, rularea autonomă. Acest sistem numără o serie de asistenți activi care contribuie la sporirea nivelului de siguranță la bordul noului X6, cum ar fi asistentul pentru păstrarea benzii, asistentul de evitare cu schimbarea benzii, asistentul pentru oprirea de urgență și multiplii avertizori pentru traficul lateral, pentru schimbarea benzii și pentru iminența unei coliziuni în partea posterioară.

BMW X6 M50i

Paleta de motorizări este cireașa de pe tortul noului BMW X6. Toate propulsoarele sunt optimizate din punct de vedere al emisiilor și consumului pentru a respecta standardul EURO 6d-TEMP. Motorizarea de bază este diesel-ul cu 6 cilindri în linie și 3,000 cmc, care produce 265 CP și echipează modelul X6 xDrive30d. Următoarea opțiune este X6 xDrive40i, care folosește un agregat benzinar de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie, capabil să dezvolte o putere maximă de 340 CP. Vârful de gamă diesel este X6 M50d, motorizat de o unitate cu 6 cilindri în linie și supraalimentare cu 4 turbine, ce livrează o putere maximă de 400 CP. Cea mai puternică motorizare non-M din gama noului X6 este M50i, care se mândrește cu un propulsor pe benzină cu arhitectură V8 și 4.395 cmc, dezvoltând o putere maximă de 530 CP. Modelul de vârf X6 M, care închide portofoliul noii generații G06, este disponibil în două versiuni de motorizare: 600 CP pentru varianta standard și 625 CP pentru varianta X6 M Competition.

sursa: bmwblog.ro
0 replies on “Noul BMW X6”