Un nou nivel de condus: cu generația software 3.0, Volkswagen adaugă o multitudine de funcții noi la modelelele electrice din familia ID, îmbunătățind experiența utilizatorului și optimizând capacitatea de încărcare. Folosind swarm data[1] și cea mai recentă generație de sisteme de asistență pentru șofer, Volkswagen face următorul pas către conducerea automată. Ca parte a strategiei ACCELERATE, Volkswagen merge mai departe cu transformarea sa într-un furnizor de mobilitate orientat spre software – și devine un expert în integrarea software-ului și actualizările over-the-air. Familia ID este deschizătoare de drumuri. Cumpărătorii de mașini noi vor beneficia imediat de noul software. Pentru proprietarii de mașini care au fost deja livrate, Volkswagen intenționează să ofere multe dintre optimizările ID. Software 3.0 gratuit printr-o actualizare over-the-air începând cu trimestrul 2 al anului 2022.
„Noul ID. Software-ul 3.0 este un upgrade pentru întregul nostru ID. familie: ne ducem produsele la un nou nivel de funcționalitate pentru că lucrăm mai rapid, suntem mai conectați și suntem mai orientați către clienți”, spune Thomas Ulbrich, membru al Consiliului de Administrație al mărcii Volkswagen, responsabil cu Dezvoltarea tehnică. „Din nou, ne ridicăm la înălțimea pretenției noastre de a oferi tehnologii și inovații de înaltă calitate în toate clasele.”
Familia ID devine un pionier în ceea ce privește integrarea software-ului și actualizările over-the-air. (De la stânga la dreapta: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 și ID.5 GTX.)
Sisteme inteligente de asistență pentru șofer, inclusiv „Travel Assist with Swarm Data”.
Opționalul „Travel Assist with Swarm Data” menține automat vehiculul în centrul benzii. Se adaptează stilului de condus al utilizatorului și poate conduce, de asemenea, mai departe la stânga sau la dreapta benzii, în loc să fie exact în mijloc. De asemenea, poate menține distanța față de vehiculul din față și respectă limita de viteză prestabilită. Sistemul are control predictiv al vitezei de croazieră și asistență la viraj. Viteza vehiculului poate fi adaptată la limitele locale de viteză și la amenajările drumurilor (colțuri, sensuri giratorii etc.).
Nou la Volkswagen: Cu două radare în spate și folosind ultrasunete, „Travel Assist with Swarm Data” poate supraveghea traficul înconjurător și, la viteze de 90 km/h sau mai mult pe autostradă, poate sprijini, de asemenea, în mod activ schimbările benzii dacă doriți. Când este activată, schimbarea benzii poate fi inițiată și efectuată prin indicare. Condiția prealabilă pentru aceasta este ca senzorii să nu fi detectat niciun obiect în zona înconjurătoare, iar volanul capacitiv poate simți mâinile șoferului. Vehiculul se va vira singur pe banda dorită. Șoferul poate interveni în orice moment și poate prelua controlul asupra manevrei.
Dacă sunt disponibile date anonime de la alte modele Volkswagen, noul „Travel Assist” poate oferi suport și pe drumurile unde există doar o singură bandă de marcare. Vehiculul se aliniază pur și simplu la limita unei benzi detectată pentru a rămâne pe bandă, de exemplu, pe drumurile de țară fără marcaj central al benzii. Datele autovehiculelor din jur cresc și mai mult disponibilitatea „Travel Assist” și îmbunătățesc confortul și suportul pentru client.
„Park Assist Plus ”. Asistentul inteligent „Park Assist Plus” poate căuta un loc de parcare după ce acesta a fost activat în meniul de parcare (până la o viteză de 40 km/h pentru locurile de parcare paralele adecvate). Dacă se dorește, asistentul poate parca autonom cu ajutorul senzorilor de mediu și poate prelua controlul deplin al mașinii, inclusiv direcția, accelerația, frânarea și schimbarea treptelor de viteză. Pentru aceasta, șoferul se oprește la locul de parcare selectat, acționează frâna și activează procesul de parcare prin butonul de pornire din meniul de parcare. „Park Assist Plus” poate ajuta și la manevrele de parcare care au fost deja începute, prin finalizarea procesului. Se poate retrage și din locurile de parcare paralele.
„Park Assist Plus with Memory Function ”. O altă funcție nouă convenabilă pentru modelul ID este opționalul „Park Assist Plus cu funcție de memorie”. Folosind acest sistem inovator de asistență pentru șofer, vehiculul poate fi predat până la cinci manevre diferite de parcare. Funcția de memorie reține manevrele de parcare la viteze sub 40 km/h cu o distanță de parcurs de până la 50 de metri. De exemplu, pentru parcare într-un garaj. Șoferul trebuie doar să parcheze o dată și să salveze manevra de parcare. Vehiculul poate repeta apoi manevra de parcare învățată în mod autonom. Șoferul trebuie pur și simplu să monitorizeze procesul.
Afișări noi. ID. Software-ul 3.0 aduce, de asemenea, o mulțime de inovații pentru afișaje și sistemul de infotainment. Optionalul „Augmented reality head-up display” care proiectează informații importante direct în câmpul vizual al parbrizului, a fost acum extins pentru a include afișaje suplimentare în zona de distanță lungă: pe lângă afișarea opțională „Travel Assist”, afișează și noi simboluri, cum ar fi sensurile giratorii și informații despre distanța până la destinație. Săgețile de întoarcere par acum mult mai integrate în împrejurimi. „Suntem în contact strâns cu clienții noștri prin intermediul ID Drivers Club – de exemplu, mulți dintre ei au dorit informațiile procentuale, așa că am făcut-o să se întâmple.”, spune Silke Bagschik, CMO al Unitatea ID de proiect digital și șef de vânzări și marketing pentru seria e-Mobility.
Controlul vocal folosește tehnologie de pionierat și aduce performanța la un nivel premium. Recunoaște comenzile vocale mult mai rapid și mai precis, sporind atât ușurința în utilizare, cât și confortul la conducere. Funcția face din mașină un partener de conversație inteligent. Clientul pornește comanda vocală fie atingând volanul, fie spunând „Hello ID”. Sistemul răspunde în câteva secunde. În plus, calitatea îmbunătățită a recunoașterii controlului vocal este acum la aproximativ 95 la sută. Sistemul cu microfoanele sale digitale recunoaște și dacă șoferul sau pasagerul din față vorbește și urmează instrucțiunile în consecință, de exemplu, când vine vorba de aer condiționat cu două zone. Înțelege fraze generale, întrebări și expresii colocviale („Unde este cel mai apropiat restaurant japonez din Berlin?” pune întrebări acolo unde este necesar. Sistemul răspunde în două moduri – online din cloud și offline din informațiile stocate în mașină. Procesul online asigură o rată de recunoaștere și o calitate deosebit de ridicată a rezultatelor, chiar și la căutarea unor destinații speciale. Controlul vocal este disponibil în toate modelele ID de pe piața germană, cu condiția să fie activat serviciul We Connect Plus.
Încărcarea bateriei de 77 kWh cu un maxim de până la 135 kW. ID Software 3.0 are, de asemenea, beneficii majore atunci când vine vorba de încărcare. Modelele cu acumulatorul de 77 kWh pot încărca acum maxim 135 kW3 în loc de 125 kW la o stație de încărcare DC suficient de puternică. Îmbunătățirile aduse managementului termic al bateriei fac conducerea și mai eficientă și pot crește autonomia, mai ales pe vreme rece. Clienții care doresc să-și conserve bateria pot activa noul mod de îngrijire a bateriei. Limitează nivelul de încărcare SOC la 80%.
Smart e-route planner (Planificator inteligent de rute electronice) Meniul de încărcare, care apare acum pe primul ecran al display-ului tactil mare al modelelor ID este structurat într-un mod mai informativ și mai clar. Pentru distanțe lungi, calculatorul de rută online din sistemul de navigație creează o rută inteligentă cu mai multe opriri, care te duce la destinație cât mai repede posibil. Ia în considerare datele de trafic și rută, precum și SOC-ul dorit la sosirea la destinația finală și destinația intermediară. Opririle de încărcare sunt evaluate dinamic și se bazează pe ieșirea stațiilor de încărcare. Ca rezultat, planificarea rutei poate sugera două procese scurte de încărcare cu putere mare în loc de un singur proces lung cu putere redusă.
Experiența digitală a clienților devine o competență de bază Volkswagen. Pe măsură ce digitalizarea automobilului crește, apar noi interfețe cu clienții atât în interiorul, cât și în exteriorul vehiculului. Prin strategia sa ACCELERATE, Volkswagen a aliniat multe procese și mai strâns cu nevoile clienților – de la faza timpurie de dezvoltare a mașinilor, până la gama de servicii digitale și vizite la partenerii de service. Nevoile și feedback-ul clienților vor fi încorporate și mai puternic în toate etapele dezvoltării vehiculelor și a serviciilor de-a lungul întregului ciclu de viață. Acest lucru face ca integrarea software-ului în vehicul și experiența digitală a clienților să devină competențele de bază ale Volkswagen.
Prin strategia sa ACCELERATE, marca Volkswagen se adaptează la schimbările radicale din industria auto de la început și în mod constant. Până în 2026, brandul va fi investit aproximativ 18 miliarde de euro în temele viitoare de mobilitate electrică, hibridizare și digitalizare. Ca parte a ofensivei globale electrice, Volkswagen va crește ponderea mașinilor complet electrice în vânzările din Europa la peste 70%. În SUA și China, corporația vizează o cotă electrică de peste 50% în aceeași perioadă. În acest scop, Volkswagen va promova cel puțin un nou model BEV în fiecare an. Obiectivul fiind electrizarea totală a gamei de modele. Volkswagen își propune să fie neutru din punct de vedere climatic net zero până cel târziu în 2050. Corporația accelerează și celelalte subiecte majore viitoare: integrarea software-ului în mașină și experiența digitală a clienților devin competențe de bază. Volkswagen folosește modele de afaceri bazate pe date pentru a accesa noi grupuri de clienți și pentru a accesa noi surse de venit.
Iar Volkswagen va pune la dispoziția multor oameni conducerea autonomă până în 2030. Făcând acest lucru, Volkswagen își consolidează poziționarea ca cea mai dorită marcă pentru mobilitatea durabilă.
[1]Date sau informații de la mai multe mașini