Audi skysphere concept – viitorul este larg deschis

9

  • Audi transformă vehiculul în platformă pentru experiențe captivante
  • Roadster de lux cu motor electric
  • Redefinirea luxului progresiv

Audi a dezvăluit primul membru al unei noi familii de vehicule concept, un roadster spectaculos. Audi skysphere concept este numele decapotabilului cu două uși alimentat electric, ale cărui linii conduc direct la designul Audi din viitor. Cu acesta, marca își prezintă viziunea pentru segmentul de lux progresiv al viitorului, în care interiorul devine un spațiu interactiv, iar vehiculul o platformă pentru experiențe captivante. Acest lucru este posibil datorită conducerii autonome, reproiectării revoluționare a interiorului și unui ecosistem digital perfect.

Conceptul Audi skysphere arată modul în care marca redefinește luxul în viitor – nu mai este vorba doar de conducere. Autovehiculul a fost conceput cu obiectivul clar de a oferi pasagerilor săi experiențe captivante și de clasă mondială.

Pentru a oferi pasagerilor maximă libertate, conceptul Audi skysphere a fost conceput pentru două experiențe diferite de condus: o experiență de mare tur și o experiență sportivă. Acest lucru folosește un detaliu tehnic spectaculos – ampatamentul variabil. Motoarele electrice și un mecanism sofisticat cu componente ale caroseriei și cadrului care alunecă unele în altele fac posibilă variarea ampatamentului în sine și a lungimii exterioare a mașinii cu 250 de milimetri. În același timp, garda la sol a vehiculului este ajustată cu 10 milimetri pentru a spori confortul și dinamica de condus.

Prin atingerea unui buton, șoferul poate profita de libertatea sa și își poate alege propria experiență de condus – fie că își pilota e-roadster-ul de 4,94 metri lungime în modul „Sport” cu ampatament redus, în timp ce direcția pe roata din spate asigură că vehiculul rămâne extrem de agil în ciuda dimensiunilor sale. Sau pot alege să fie transportați cu șofer într-un GT de 5,19 metri în modul de conducere autonom „Grand Touring”, în timp ce se bucură de cer și de peisaj, spațiu maxim pentru picioare și serviciile oferite de un ecosistem digital integrat perfect.

În acest mod, volanul și pedalele se deplasează într-o zonă invizibilă; senzația de spațiu în concept car deschide tărâmuri complet noi de posibilități pentru o astfel de decapotabilă sportivă. Între timp, Audi skysphere urmărește automat drumul și traficul cu ajutorul sistemului său de senzori și conduce pasagerii în siguranță la destinație.

Similar cu modul în care designul interior oferă o interpretare nouă, contemporană a luxului, digitizarea și ecosistemul deschid niveluri fără precedent de libertate și experiențe extrordinare pentru pasagerii vehiculului. Datorită serviciilor proprii Audi și capacității de a integra servicii digitale, posibilitățile sunt aproape nelimitate. În plus, pasagerii își pot împărtăși experiența de pe drum cu prietenii prin intermediul rețelelor de socializare, cu imagini cu interiorul și împrejurimile. Vehiculul se ocupă și de sarcinile de zi cu zi care depășesc călătoria în sine. De exemplu, conceptul autonom Audi skysphere își preia pasagerii cu informații despre destinația lor actuală și se ocupă independent de parcarea și încărcarea.

Sistemul de propulsie: 465 kW de putere

Noile tehnologii precum electrificarea, digitalizarea și conducerea autonomă ne-au oferit oportunitatea de a crea o experiență care depășește cu mult cea pe care o oferă roadster-urile tipice astăzi”, a spus managerul de proiect de design Gael Buzyn.

Un motor electric poziționat pe puntea spate motorizată este responsabil pentru furnizarea puterii roților Audi skysphere. Un total de 465 de kilowați de putere și 750 de Newtoni metri de cuplu se simt ușor cu roadsterul, care cântărește doar în jur de 1.800 de kilograme. Distribuția greutății de aproximativ 60 la sută pe puntea spate motorizată are ca rezultat o tracțiune și o accelerație amplă de la 0 la 100 km/h în doar patru secunde, dacă este necesar.

Modulele bateriei Audi skysphere sunt poziționate în principal în spatele cabinei – o configurație ideală pentru centrul de greutate și agilitatea vehiculului. Alte module pot fi găsite între scaunele din tunelul central al interiorului skysphere – o altă poziție aleasă în favoarea dinamicii vehiculului. Capacitatea bateriei este de așteptat să depășească 80 kWh, oferind mașinii o autonomie de peste 500 de kilometri conform standardului WLTP, cel puțin în modul economic GT.

Șasiul: direcție pe roțile din spate și suspensie pneumatică adaptivă

Vehiculul dispune de axe cu braț dublu în față și în spate. Brasele brațe superioare și inferioare sunt forjate sau turnate din aluminiu. Direcția are loc printr-un sistem steer-by-wire care controlează atât roțile din față, cât și roțile din spate. Deoarece sistemul nu este conectat mecanic la puntea din față, șoferul poate selecta diferite rapoarte de direcție și setări de direcție – toate prin atingerea unui buton. Acest lucru permite reglarea direcției de la extrem de direct la confortabil, dar și de la forțe mari de auto-aliniere la forțe minime de auto-aliniere, de exemplu la parcare. Direcția pe puntea spate și ampatamentul adaptiv contribuie, de asemenea, la raza mică de viraj a mașinii.

O tehnologie a șasiului Audi de lungă durată asigură că suspensia oferă nivelul necesar de versatilitate – cea mai recentă etapă de evoluție a suspensiei pneumatice adaptive Audi a fost implementată în concept car și are trei camere de aer independente pentru a oferi o suspensie de bază confortabilă. Camerele individuale pot fi dezactivate pentru o plimbare mai sportivă cu accelerare rapidă. Rezultatul este că acea curbă caracteristică a arcului devine mai progresivă, reducând ruliu și pas la minim. Coborârea caroseriei cu 10 mm reduce rezistența aerodinamică – deosebit de relevantă atunci când conduceți pe distanțe lungi.

Suspensia activă a Audi skysphere joacă un rol cheie în versatilitatea caracteristicilor de manevrabilitate ale mașinii. Pur și simplu, roțile individuale sunt ridicate sau coborâte în mod selectiv pentru a compensa denivelările și ondulațiile de pe suprafața drumului – rezultatul unei simbioze între predicțiile digitale ale sistemului de navigație și sistemele sofisticate de control și acționare ale șasiului activ. Montate pe jante din aliaj de 23 de inch cu stil aerodinamic, anvelopele 285/30 realizează un echilibru perfect între adecvarea pentru călătorii pe distanțe lungi datorită rezistenței minime la rulare și un stil de condus sportiv, activ, cu accelerație longitudinală și laterală mare.

Exteriorul: reverență fără retro

Când vine vorba de amprenta lor – 5,23 metri lungime (față de 5,19); o lățime de 1,85 (față de 2,00 metri) – este ușor de observat asemănarea dintre legendarul Horch 853 decapotabil și Audi skysphere. O diferență izbitoare, pe de altă parte, poate fi găsită în înălțimea lor – legendarul Horch, cu designul său iconic, s-a înălțat până la 1,77 metri în funcție de forma caroseriei, în timp ce descendentul său autonom, Audi skysphere, coboară până la drum. În modul Sport la 1,23 metri plat, cu un centru de greutate și aerodinamică optimizate. Conceptul de mașină aduce omagiu modelului clasic fără a rămâne doar o imitație retro.

La schimbarea ampatamentului și, prin urmare, a modului de operare de la GT la Sport, semnătura luminoasă se schimbă și ea și trimite o indicație clară a caracterului schimbat al conceptului Audi skysphere, în special în zona din jurul Singleframe.

Interiorul: două sfere de experiență într-una

Când vine vorba de cele trei mașini concept Audi skysphere, Audi grandphere și Audi urbansphere, marca plasează spațiul care înconjoară pasagerii („sfera”) și care devine o experiență pentru ei, interiorul, în centrul său. Acest lucru se datorează faptului că toate cele trei vehicule sunt proiectate pentru conducerea autonomă de nivelul 4 – ceea ce înseamnă că în anumite situații de drum și de trafic definite, șoferul poate delega responsabilitatea deplină mașinii și nu mai trebuie să intervină.

Sunt disponibile și opțiuni de infotainment personalizate, cum ar fi conectarea serviciului de streaming de la bord la furnizorii de muzică și video folosiți acasă. Și într-un pas suplimentar, Audi își propune, de asemenea, să ofere opțiuni personalizate și exclusive pentru utilizatorii mașinilor sale de lux în viitor – cum ar fi concerte, evenimente culturale sau chiar evenimente sportive care sunt disponibile doar la invitație specială. În acest fel, un vehicul precum conceptul Audi skysphere va deveni o platformă pentru experiențe care extind orizonturile dincolo de simpla călătorie în doar câțiva ani.

Vizualizează prezentarea modelului aici:

0 replies on “Audi skysphere concept – viitorul este larg deschis”