Audi RS Q e-tron a dat startul unei noi ere în istoria Raliului Dakar

7

       Cea mai complexă mașină de raliu din istoria de până în prezent a mărcii Audi și-a trecut botezul cu magna cum laude. Toate cele trei automobile Audi RS Q e-tron au dus la bun sfârșit ruta celui mai greu raliu off-road din lume, acest succes conchizând și cu lansarea acestui model în premieră mondială la cursa din Arabia Saudită. Echipele au parcurs în total 24.000 de kilometri în deșert, adică aproape de trei ori mai mult decât cei 8.700 de kilometri de teste parcurși anterior de Audi. Mattias Ekström/Emil Bergkvist au terminat pe locul nouă în Jeddah, fiind astfel cea mai bună echipă Audi în ediția aceasta atât de dificilă a cursei clasice prin deșert. Iar odată cu implementarea mobilității electrice, Audi a intrat într-o nouă eră a raliurilor off-road.

      “Audi și-a îndeplinit încă de la început cu succes rolul de pionierat în Raliul Dakar,” a declarat Oliver Hoffmann, membru al Consiliului de Administrație Audi, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică. “Sistemul alternativ de propulsie cu care este echipat Audi RS Q e-tron s-a ridicat la așteptările noastre, cu trenul său de rulare antrenat electric, bateria de înaltă tensiune și convertorul extrem de eficient de energie. De peste patru decenii, marca noastră a impresionat în mod repetat cu inovațiile sale din motorsport, inclusiv la cel mai dur raliu din lume.” Audi a dezvoltat modelul RS Q e-tron până la stadiul operațional în doar aproximativ un an. Datorită trenului de rulare electric eficient, cele trei mașini de curse de acest tip au putut concura la clasa T1 Ultimate, rezervată autovehiculelor cu emisii reduse. Prototipurile au scris istorie în calitatea lor de prime reprezentante ale acestei noi clase, obținând victorii pe etape.

        Stéphane Peterhansel este deținătorul recordului la numărul de raliuri Dakar câștigate, și anume: 14. El a rezumat entuziasmul inspirat de acest automobil: “Am condus multe automobile, de diferite concepte, în deșert, dar Audi RS Q e-tron este pur și simplu senzațional pe dune. Sistemul electric de propulsie cu cuplul său excelent se potrivește perfect stilului meu de condus.” Francezul care a concurat alături de conaționalul său, Edouard Boulanger, a câștigat a zecea etapă cu Audi RS Q e-tron. Aceasta însemnă că el a câștigat până în prezent deja 82 de etape de Dakar în cariera sa. Dar o avarie ce a intervenit încă din fază incipientă nu le-a lăsat câștigătorilor de anul trecut nicio șansă să ocupe o poziție bună în clasamentul final. În a doua etapă, pilotul de succes a lovit o piatră ce a distrus janta, ceea ce a cauzat avarii la suspensii. După reparație, el a fost penalizat pentru depășirea timpului maxim alocat etapei respective, ceea ce l-a situat pe Peterhansel în spatele plutonului. Începând din acest moment, echipajul s-a pus permanent în slujba echipei, ajutându-și astfel colegii.

        Carlos Sainz a beneficiat direct de acest ajutor, de pildă la schimbările repetate de amortizoare din etapele 4, 5 și 6. Spaniolul navigat de compatriotul său Lucas Cruz scrisese deja din etapa 3 istorie. Sainz a reușit atunci să câștige prima etapă din istoria noului Audi RS Q e-tron, pe ruta atât de dificilă dintre Al Artawiya și Al Qaisumah. Opt zile mai târziu, el a reușit și a doua sa victorie în etapă. “Mai ales în a doua jumătate, rutele au fost tipice cursei Dakar, adică foarte variate și dificile, un amestec de off-road, cu dune mici și mari și orientare îngreunată.” “Cu ajutorul inginerilor noștri, am îmbunătățit treptat setările automobilului tot mai mult pe parcursul raliului. Mii de mulțumiri tuturor pentru aceste eforturi.” Spaniolul ce are deja înscrise în palmares două titluri de campion WRC (World Rally Chapionship) și trei victorii la Dakar a rămas de data această fără nicio șansă în clasamentul general, în ciuda rezultatelor individuale bune. Deja în a doua zi, inexactitățile din roadbook au cauzat numeroase erori de navigație în teren. Carlos Sainz și Lucas Cruz au pierdut din această cauză 2:22 ore, terminând pe locul 12.

       La fel și Mattias Ekström și copilotul său Emil Bergkvist au pierdut 1:45 ore în căutarea rutei corecte. Cei doi suedezi au fost mulțumiți de progresul lor excelent, ei aflându-se abia la a doua lor participare în această competiție, participarea lor la această categorie fiind chiar o premieră. “Colegii mei de echipă m-au ajutat cu multe recomandări utile,” a explicat Ekström, dublu campion DTM și campion WRC. “Am reușit pas cu pas să intru într-un ritm tot mai bun. Dunele rămân cea mai mare provocare pentru mine.

      Stéphane și Carlos au aici avantajul multor ani de experiență. Eu am stat permanent în sfere sigure și nu am atacat prea mult.” Faptul că echipa cu cea mai redusă experiență în deșert dintre toți a fost cea care a obținut cel mai bun rezultat a reprezentat o frumoasă recompensă pentru munca lor asiduă. Zi după zi, scandinavii au urcat treptat de pe locul 23 pe locul 9. Victoria lor în etapa 8, plus celelalte două clasări în top 3 au demonstrat că au progresat constat la această disciplină la care experiența contează mult mai mult decât în alte tipuri de raliuri.

        Echipa Audi Sport a efectuat pregătirile și implementarea în colaborare cu Q-Motorsport. Echipa lui Sven Quandt dispune de mai multe decenii de experiență la Dakar. “Sunt recunoscător mărcii Audi pentru că ne-a permis să realizăm acest proiect ambițios și să obținem încă de la începuturui aceste rezultate bune împreună,” a declarat Sven Quandt, Directorul General și liderul echipei Q-Motorsport.

        “Echipele noastre de piloți au câștigat patru etape și au însumat împreună 14 rezultate pe podium în clasificările zilnice. Aceste rezultate depășesc clar așteptările noastre de la prima participare la Dakar,” a explicat Julius Seebach, Directorul General Audi Sport GmbH și responsabilul pentru activitățile de motorsport ale mărcii Audi. “Multe mulțumiri pentru toate acestea și respect membrilor echipei de la fața locului, dar și membrilor echipei de acasă, din Germania. Mulțumiri și lui Sven Quandt și echipei sale pentru suportul lor valoros. Victoria istorică a lui Carlos Sainz la volanul noului Audi RS Q e-tron deja din a treia zi a raliului reprezintă o răsplată extraordinară pentru munca aceasta asiduă și subliniază încă o dată capacitățile de campion ale acestui concept. Audi a devenit astfel prima echipă care a reușit o victorie de etapă cu un automobil cu sistem electric de propulsie. Acesta este rezultatul lucrului excelent în echipă.  După obținerea acestor performanțe extraordinare deja din primul an, obiectivul nostru de viitor este, fără doar și poate, câștigarea Raliului Dakar. Când ajungem înapoi în Germania, vom trage bilanțul, vom optimiza mai departe noul Audi RS Q e-tron și îl vom pune la treabă și în alte curse.”

    APAN Automobile, Dealer și Service Audi, vă invită să urmăriți paginile de Facebook și Instagram pentru cele mai noi informații despre marca celor 4 inele. Ne puteți trimiteți solicitări sau adresa întrebări la adresa de mail: contact@apanautomobile.ro

Lasă un comentariu...