Accident cu autoturismul închiriat? Află ce trebuie să faci.

3

La Drive2U  știm că atunci când te afli într-o călătorie, fie că ești la volanul unui autoturism închiriat sau personal, ultimul lucru la care vrei să te gândești este riscul de a avea un accident. Dacă eșți suficient de rațional încât să realizezi că abordarea acestui subiect nu are nimic de a face cu atragerea energiilor negative, te invităm să afli cum trebuie să procedezi atunci când ești implicat într-un accident cu o mașină închiriată. 

În cazul unui incident auto în timpul derulării contractului de închiriere, unul din primele lucruri pe care trebuie să le faci este să raportezi accidentul la Serviciul de urgență 112, apoi să ne contactezi și să ne oferi detalii despre circumstanțele în care a avut loc acesta. Noi, Drive2U, oferim suport 24/7, răspundem prompt în astfel de cazuri și suntem pregățiți să te ghidăm eficient în soluționarea situației. Îți recomandăm să ne apelezi în cel mult 15 minute de la producerea incidentului. 

În funcție de gravitatea incidentului, va trebui să declari accidentul la Poliție pentru constatarea daunelor și pentru întocmirea Procesului Verbal de Constatare și a Autorizației de Reparații. Detalii în continuare.

Garanție de închiriere – ce rol are în caz de accident

În momentul în care închiriezi un autoturism ți se percepe o garanție de închiriere sau un depozit. Este vorba despre o sumă de bani care poate varia în funcție de clasa mașinii pe care alegi să o închiriezi. Dacă ulterior ești implicat într-un accident, este posibil ca această sumă să fie reținută cu scopul de a acoperi costurile de reparație. Desigur, dacă mașina este predată în aceleași condiții funcționale și estetice, această garanție îți va fi returnată. Atunci când accidentul nu are loc din vina ta te vom ruga să ne oferi câteva documente necesare pentru dosarul de daună și pentru a-ți returna depozitul. 

Acte necesare în caz de accident cu o mașină de închiriat

Prin contractul pe care îl semnezi la preluarea mașinii te angajezi ca, după deschiderea dosarului de daună în caz de accident, să pui la dispoziția respectivei firme de rent a car documentele și informațiile necesare demersurilor către compania de asigurări auto. 

Avem nevoie de câteva documente importante pentru a demara procedura de recuperare daune:

  • constatare amiabilă care se încheie în caz de accident – cu toate câmpurile importante completate;
  • procesul verbal întocmit de Poliție, acolo unde este cazul (dacă accidentul este grav și implică intervenția Poliției). Din acest document trebuie să reiasă dacă șoferul mașinii închiriate a fost sau nu sub influența băuturilor alcoolice. Raportul trebuie semnat și ștampilat de Poliție;
  • autorizația de reparație pentru mașina de închiriat în care să se arate clar și complet toate avariile produse  (inclusiv micile zgârieturi);
  • copie CI și copie permis auto ale celuilalt șofer implicat în accident;
  • copii pentru asigurarea și certificatul de înmatriculare ale celuilalt autoturism implicat în accident. 

Dacă accidentul are loc în străinătate este important să anunți poliția locală care va întocmi un raport necesar companiei de asigurări. 

Declarația Poliției este necesară chiar dacă ai găsit mașina avariată în parcare. În lipsa acestor documente, clientul devine responsabil pentru acoperirea cheltuielilor de reparații. Dacă în timpul accidentului clientul se afla sub influență băuturilor alcoolice sau a drogurilor, el va achita în totalitate costurile reparațiilor necesare. 

Deseori, în astfel de situații neplăcute șoferii au tendința de a-și pierde calmul și controlul, dar este important să nu intrăm în panică. Sub nicio formă nu trebuie să abandonezi autoturismul închiriat. Acționează ca și cum acesta ar fi autoturismul tău personal. 

Ochii la drum și fii prudent!

sursa: drive2u.ro

Lasă un răspuns