Audi Sport GmbH a avut un an epic în 2020, livrând peste 29.300 de vehicule către clienți – un nou record pentru producătorul auto de înaltă performanță. Cu peste 15 modele R și RS disponibile în prezent, acum se mândrește cu cea mai mare gamă de produse de până acum. Și cu RS e-tron GT, Audi Sport a reușit, de asemenea, să intre în lumea complet electrică. În acest interviu, noul director al companiei, Sebastian Grams și Rolf Michl, șef de vânzări și marketing, explică potențialul tehnologic oferit de electrificare și ce înseamnă aceasta din perspectiva vânzărilor.
Sebastian, ai făcut parte din echipa de conducere a Audi Sport GmbH de la primul martie. Politicienilor li se cere în mod tradițional să ofere o evaluare inițială după 100 de zile în funcție. Cum a fost această perioadă de timp pentru tine?
Sebastian Grams: Sunt originar din Heilbronn în Germania și mi-am început cariera la Audi acum 20 de ani în domeniul dezvoltării de drive-uri. Vă pot promite că nu există un copil în această regiune care să nu viseze să lucreze la Audi Sport. Ca toată lumea din echipa noastră, sunt un pasionat de performanță și extrem de pasionat de tehnologie. Misiunea noastră este să depășim limitele a ceea ce este posibil – în acest sens este Audi Sport. Și sunt sigur că acest lucru va continua să fie cazul în viitor.
Apropo de limite, ce crezi că este nevoie pentru a deschide un nou drum?
Sebastian Grams: Schimbarea începe, în primul rând, în minte. Scopul nostru în segmentul de înaltă performanță este să redefinim viitorul transportului personal și să-l transformăm într-o experiență și mai emoțională. Un lucru pe care îl va lua este curajul – curajul de a privi lucrurile din unghiuri complet diferite și, în acest fel, de a explora noi abordări care vor continua să ne încânte clienții în viitor. Recent, am lansat RS e-tron GT – primul RS complet electric și primul nostru model de înaltă performanță complet electric – și am dezvăluit astfel o latură complet nouă, extrem de emoțională a familiei RS.
Și asta venind din gura unui inginer. Rolf, ca cineva care lucrează în vânzări, trebuie să îți umfle inima.
Rolf Michl: Într-adevăr, nu aș fi putut spune mai bine eu însumi! Modelele noastre R și RS joacă un rol cheie în imaginea sportivă a mărcii. Cu acest segment specific, vizăm o clientelă foarte solicitantă, cu cunoștințe tehnologice, care pune cele mai mari cerințe în ceea ce privește performanța și designul, dar și în ceea ce privește adecvarea pentru utilizarea zilnică și personalizarea – acesta este un segment cu potențial de creștere semnificativ pentru noi.
În 2020, am înregistrat o creștere de 16% a vânzărilor în pofida pandemiei coronavirusului – o consecință logică a lansării noilor noastre modele în regiuni cheie de vânzări precum Europa, America de Nord și China, dar și pe piețele de peste mări precum Japonia, Australia și Noua Zeelandă. Apelul vehiculelor noastre performante are un impact pozitiv asupra modului în care este percepută întreaga marcă. Acest lucru a fost deosebit de remarcabil după lansarea modelelor RS 6 Avant, RS 7 Sportback și RS Q8, care înregistrează cifre remarcabile de vânzări în ciuda condițiilor dificile de piață. Modelele noastre au fost și continuă să fie mașini de vis – peste tot în lume!
Lumea despre care vorbiți se schimbă în acest moment – gândiți-vă la electrificare și digitalizare. Are acest lucru, de asemenea, un impact asupra ideii oamenilor despre ceea ce constituie o mașină de vis?
Rolf Michl: Este de la sine înțeles că observăm schimbări și analizăm intens megatendințele și evoluțiile pieței care au un impact asupra motivelor de cumpărare ale clienților noștri și percepția lor asupra luxului. Aspectul sustenabilității adaugă un element crucial performanței – diferit de ceea ce am văzut în trecut, dar cu siguranță fascinant!
Sebastian a menționat anterior RS e-tron GT: o declarație pasională împotriva uniformității. Oferă până la 475 kW (646 CP) de putere totală și un cuplu total de 830 Nm. Accelerarea sa este incredibilă și va surprinde cu siguranță chiar și cei mai sceptici critici – aceasta este o altă etapă importantă pentru noi, întrucât intrăm într-o nouă eră de înaltă performanță complet electrică, care atrage atât clienții noștri fideli de lungă durată, cât și clienții noi.
Accelerarea este un lucru, dar mulți încă asociază performanța cu sunetul impresionant al unui motor cu ardere mare.
Rolf Michl: Exact aici vedem cea mai mare schimbare. Clienții care cumpără un model de înaltă performanță complet electric caută în mod evident performanțe excepționale, dar acordă prioritate sustenabilității și fac o subevaluare. Liniștea este noul zgomot! Sistemul digital de sunet e-tron sport folosește date în timp real despre viteza motoarelor electrice și alți parametri pentru a simula sunetul sistemului de acționare în funcțiune într-un mod autentic subtil. Șoferul poate modifica caracteristicile sunetului prin opțiuni de personalizare din sistemul Audi drive select. Aceasta înseamnă că puteți conduce în liniște prin cartierul dvs. și lăsați-l să rupă în mod tipic RS când situația o permite.
Un tip complet nou de performanță ridicată. Sebastian, ne poți spune mai multe despre strategia de electrificare a Audi Sport GmbH?
Sebastian Grams: O strategie clară și sistematică de electrificare este fundamentul viabilității viitoare a companiei noastre. Am început procesul de electrizare a modelelor noastre Audi Sport cu motoarele cu combustie. RS 6 Avant, RS 7 Sportback și RS Q8 combină motoare puternice de 4.0 litri V8 biturbo TFSI cu sisteme hibride ușoare de 48 de volți și tehnologie cilindrică la cerere. Viitoarele generații de modele vor face gama RS cu un pas mai departe, cu hibrizi plug-in de înaltă performanță și sisteme de propulsie complet electrice.
E-mobilitatea deschide dimensiuni complet noi în dinamica condusului – gândiți-vă, de exemplu, la distribuția complet variabilă a puterii motorului electric electric cu cuplu vectorial. Conducerea noastră în epoca e-mobilității de înaltă performanță va fi modelele noastre complet electrice, cum ar fi RS e-tron GT.
Rolf, din perspectiva vânzărilor, ne puteți oferi deja detalii specifice cu privire la următorii pași din această foaie de parcurs?
Rolf Michl: Ne așteptăm să oferim mai mult de jumătate din modelele noastre de înaltă performanță sub formă parțial sau complet electrificată încă din 2024. Și până în 2026, această cifră va ajunge chiar la 80%. Vrem să oferim clienților noștri produse și servicii potrivite pentru piețele și segmentele lor specifice. Aceasta variază de la electrificarea unui spectru larg de vehicule prin tehnologia hibridă ușoară până la flexibilitatea hibrizilor conectabili și experiența unică de conducere a mașinilor complet electrice. Încă mai vedem un potențial semnificativ pe segmentul SUV de înaltă performanță pe multe piețe. Până la sfârșitul deceniului, intenționăm să oferim modele electrificate doar pe segmentul de înaltă performanță – cu alte cuvinte, vehicule complet electrice și hibrizi conectabili de înaltă performanță.
Să încheiem revenind la cultura schimbării menționată la început. Sebastian, unde crezi că se află cea mai mare oportunitate în această transformare?
Sebastian Grams: O transformare de această magnitudine nu este un spectacol individual. Lucrăm extrem de intens la acest lucru ca echipă. Schimbarea reprezintă întotdeauna o mare oportunitate. În acest proces, suntem motivați să dezvoltăm noi soluții mai repede decât altele și să le punem în aplicare cu curaj. La Audi Sport, misiunea noastră este de a crea viitorul mobilității în segmentul de înaltă performanță – un viitor durabil, progresiv și digital. Știm că și clienții noștri au cerințe mari și sunt mulțumiți doar de cele mai bune produse.
Consilierii APAN Automobile Audi vă invită în showroom-ul din Galați, str.Brăilei, nr.269, pentru a configura modelul preferat și a primi o ofertă personalizată!