Sondaj reprezentativ:

6

Următoarea mașină – majoritatea europenilor

vor să cumpere o mașină electrică[1]

”Cheltuiește mai puțin și trăiește mai conștient pentru a evita să renunți la prea mult!”. Acesta este motto-ul european în vremuri de criză energetică și inflație. Una din trei persoane își limitează mobilitatea și intenționează să facă mai puține călătorii cu mașina. Cu toate acestea, mobilitatea individuală rămâne esențială și deținerea unei mașini este importantă. Acestea sunt concluziile unui sondaj reprezentativ realizat de MM customer strategy. Cu sprijinul Volkswagen, compania de consultanță a chestionat peste 7.500 de persoane din cinci țări europene: Germania, Franța, Regatul Unit, Italia și Spania.

Una dintre cele mai semnificative constatări este că mai mult de jumătate (53%) dintre europenii care doresc să cumpere o mașină în următoarele douăsprezece luni intenționează să achiziționeze o mașină electrică – adică un hibrid plug-in (PHEV; 36%) cu un motor pe benzină și baterie sau o mașină complet electrică (BEV; 17%). Analizând fiecare țară, există puțin mai mult interes pentru mașinile electrifice în Germania (54 la sută). 32% dintre germanii care intenționează să cumpere o mașină pur electrică au în vedere un PHEV, în timp ce 22% caută să cumpere o mașină pur electrică.

Acest lucru confirmă faptul că mobilitatea electronică este acceptată de majoritatea – și aproape fără nicio dependență de venit. Acestea fiind spuse, 30% dintre gospodăriile cu cel mai mare venit din Germania reprezintă 45% dintre cei interesați de un BEV. Motivele pentru aceasta sunt capacitatea financiară mai mare și infrastructura adesea mai bună pentru încărcarea acasă. Pentru a satisface cererea actuală din toate categoriile de venituri, Volkswagen oferă o gamă largă de modele electrice în diferite clase de vehicule.

Volkswagen are cel mai larg portofoliu electronic dintre toți producătorii

De la mașina electrică entry-level cu un preț țintă de sub 25.000 de euro, până la noul flagship ID.7 – fiecare segment va avea opțiunea perfectă în următorii ani. „Majoritatea este deschisă ideii de mobilitate electrică”, spune Imelda Labbé, membru al consiliului pentru vânzări, marketing și post-vânzare la marca Volkswagen. „În calitate de producători de automobile, avem sarcina de a oferi o selecție și mai largă pentru diferitele cerințe ale clienților. Volkswagen lansează zece noi modele electronice până în 2026. Aceasta este contribuția noastră la satisfacerea nevoii fundamentale de mobilitate.” Procedând astfel, Volkswagen își propune să devină cea mai dorită marcă pentru mobilitatea durabilă – și va oferi modele electrice în Europa cel târziu în 2033.

Sondajul mai arată că actualele crize afectează doar mobilitatea individuală pentru unele persoane. Potrivit sondajului, 39% dintre proprietarii europeni de mașini au început recent – sau vor începe în curând – să facă mai puține călătorii cu mașina. 34% conduc mai eficient și, prin urmare, mai economic. Principalul factor aici este costul ridicat al combustibilului.

Economisirea de bani în timpul crizei energetice este la ordinea zilei și în alte domenii: privind cele cinci țări europene în ansamblu, se fac schimbări în multe domenii. Oamenii fac reduceri atunci când vine vorba de încălzire (43%), achiziții (42%), precum și de electricitate și apă caldă (41% în fiecare caz). De asemenea, se fac reduceri în ceea ce privește călătoriile cu mașina.

98% dintre cei chestionați au spus că intenționează să întrețină sau să crească numărul de mașini din gospodăria lor în următoarele douăsprezece luni. Doar 1% dintre proprietarii de mașini vor scăpa de mașina lor, în ciuda faptului că vor să o păstreze. Valorile acestei declarații sunt foarte asemănătoare în toate categoriile de venit, subliniind faptul că mobilitatea individuală rămâne importantă în Europa.

E-mobilitatea câștigă teren în zonele rurale

Rezultatele arată că mobilitatea electrică face progrese și în afara zonelor urbane. Aproape jumătate (45%) dintre șoferii de BEV chestionați locuiesc în orașe mici cu mai puțin de 20.000 de locuitori sau în comunități rurale.

Între timp, Volkswagen își accelerează călătoria electronică: strategia de brand „ACCELERATE” avansează actualul proces de transformare al companiei pentru a deveni un furnizor de mobilitate durabilă bazat pe software și bazat pe date. Scopul este de a crește ponderea mașinilor pur electrice în vânzările din Europa la peste 70%.

Despre sondaj

Pentru sondajul de opinie reprezentativ privind mobilitatea în timpul crizei energetice, în perioada 28 octombrie – 10 noiembrie 2022 au fost chestionate un total de 7.518 persoane din Germania, Franța, Regatul Unit, Italia și Spania. În octombrie 2022, rata inflaţiei în Uniunea Europeană a fost de 11,5 la sută. Sondajul a fost realizat de MM customer strategy, cu sprijinul Volkswagen. Compania de consultanță cu birouri în München și Bremen este specializată în studii de piață și proiecte de strategie bazate pe date.

Electricele în România[2]

În 2022, românii au cumpărat 11.954 de mașini electrice, dublu față de 2021. Dacia Spring a fost lider de piață. Fără drept de apel. Românii au cumpărat peste 6.800 de unități Spring, în timp ce locul al doilea apare la mare distanță: Tesla Model 3, cu 813 unități. Ultima treaptă a podiumului i-a revenit unui alt model electric de oraș: Volkswagen e-Up! (514 unități).

Electricele marca Volkswagen

Recent, Volkswagen a publicat și o serie de imagini sub camuflaj cu ID.7.  ID.7 este, după modelele ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 (doar în China) și ID. Buzz, al șaselea model din ID. Family și a doua mașină globală de la Volkswagen bazată pe platforma modulară MEB după ID.4. Sedanul electric inspirat din liniile exterioare ale modelului Passat va fi lansat pe cele trei piețe principale din China, Europa și America de Nord. ID.7 pentru piața europeană va fi produs la uzina Volkswagen Emden.

Sursa:

Tags: mașini electrice, e-up, Volkswagen, Tesla, Spring, mobilitate electrică, statii de încărcare, Dacia, sedan electric, ID7,


[1]ID.4 Pro Performance 150 kW (204 PS) – power consumption in kWh/100 km: combined: 18.7–16.4; CO₂ emissions in g/km: 0; only consumption and emission values according to WLTP and not according to NEDC are available for the vehicle

  • [2]https://www.autocritica.ro/green-zone/masinile-electrice-din-romania-in-2023/
Join the Conversation

1 Comments

Leave a comment
Lasă un comentariu...