Sărbătoriții anului – 3 decenii de Renault Clio

4

Când te gândești la anul 1990, cel mai probabil îți vin în minte hituri de la Spice Girls, Madonna, Ace of Base, blugi evazați, jocuri Nintendo sau filme iconice precum Singur Acasă. Când vine vorba de mașini, Renault Clio tocmai se lansa pe piață, înlocuind veteranul Renault 5.

Renault Clio a remodelat piața auto europeană și a reprezentat unul dintre cele mai de succes modele pe care grupul francez le-a lansat vreodată. Primul model, Clio 1, măsura 3 metri 70 lungime și beneficia de destul de multe îmbunătățiri în comparație cu modelul anterior, Renault 5, în special la nivelul echipamentului. Versiunea în 3 uși avea un aspect sportiv și a fost modelul de bază dezvoltat pentru a înlocui Renault 5 în arena sporturilor cu motor, atât în raliu, cât și pe piste. Interiorul prezenta scaune căptușite bine proiectate, ergonomice conform standardelor vremii și suficient spațiu pentru pasageri. Farurile pătrate, grilajul îngust și capota scurtă confereau mașinii un aspect dinamic.

Pentru Clio au fost oferite diverse tipuri de motorizare, începând cu varianta foarte economică, de 1.2 litri. În afară de Clio Williams, care a fost construit doar în 5400 de unități, versiunea de top a fost Clio 16s (S-ul venind de la “soupapes” din franceză) și a fost oferită exclusiv pentru versiunea cu trei uși. Ca o încununare a succesului său, Clio fost votată Mașina Anului în 1991.

În primăvara anului 1998, Renault a lansat Clio 2, variantă mult mai modernă și în pas cu exigențele vremii. Interiorul este superior calitativ față de predecesoare Clio 1, cu un tablou de bord complet reproiectat, cu materiale din plastic mai bun și dotat cu airbag-uri frontale și laterale. Au fost preluate motorizări similare cu cele folosite de prima generație, ca 1.2 litri, 1.4 litri și 1.6 litri toate pe benzină și un motor diesel de 1.9 litri.

A treia generație de Clio a fost prezentată în 2005. Pentru acest model a fost folosită platforma tehnică comună Nissan-Renault, rezultând un Clio mai scump și cu 130 kg mai greu decât vechea generație, dar cu caracteristici asemănătoare. Este primul model de Clio care obține 5 stele la testele de siguranță EuroNCAP.

Odată cu lansarea celei de-a patra generații a lui Clio în 2012, modelul de clasă mică al francezilor dispune pe lângă deja clasicele motorizări diesel de 1.5 litri și 90 CP și cel pe benzină de 1.2 litri și 75 CP și de TCe-ul pe benzină supraalimentat de 0.9 litri și 90 CP, motor care este produs exclusiv la uzina de la Mioveni, în România. Francezii de la Renault au dorit să atragă publicul tânăr cu un design modern și dotări precum noul sistem multimedia și navigație Media Nav, dar și viitorul sistem multimedia R Link, care dispune și de conexiune la internet.

În 2020 se lansează a cincea generație de Renault Clio, E-TECH hibrid, care îmbină motorizarea electrică, motorizarea termică și o transmisie automată cu mai multe moduri, extrem de eficientă. Tehnologia inovatoare și exclusivă E-TECH, dezvoltată în colaborare cu echipa Renault F1 combină optim toate calitățile modelului Clio cu eficiența propulsiei hibride, pentru siguranță și satisfacție maximă la volan.

0 replies on “Sărbătoriții anului – 3 decenii de Renault Clio”