Premieră – primele imagini cu Fiat Tipo Facelift

3

Fiat a publicat primele imagini cu Tipo facelift, care primește o serie de modificări de design, instrumentar de bord digital, motoare noi și tehnologii îmbunătățite. În plus, gama include acum și o versiune Cross.

Premieră – primele imagini cu Fiat Tipo Facelift 1

Gama Tipo a fost împrospătată complet, aducând noi faruri LED, o altă grilă de radiator și bară de protecție, un design diferit al jantelor, precum și un nou logo Fiat, de dimensiuni mai mari. Tipo este primul model al mărcii care folosește acest nou badge.

Marea noutate este lansarea unei noi versiuni de caroserie care va exista pe lângă un hatchback, sedan şi break – Tipo Cross – un hatchback cu suspensia modificată, având o gardă la sol cu 4 cm mai mare decât în cazul modelului standard.

Noul FIAT Tipo Cross se deosebeşte de un FIAT Tipo hatchback printr-un kit exterior din plastic în jurul părţii inferioare a caroseriei, railings-uri pe acoperiş, dar şi o gardă la sol mai mare. FIAT spune că, particular pentru acest model, a recalibrat suspensia şi l-a dotat cu nişte anvelope cu profil superior.

Premieră – primele imagini cu Fiat Tipo Facelift 2

În habitaclu, noul Tipo primește instrumentar de bord cu ecran de 7 inci, ecran central de 10,25 inci pentru sistemul multimedia UConnect 5, dar și volan redesenat.

Opţional este şi un sistem multimedia UConnect 5 care abia a debutat pe doar câteva modele din cadrul grupului FCA. Acesta rulează pe un monitor tactil de 10.25 inci. Acesta suportă conexiunea wireless cu interfeţele Apple CarPlay şi Android Auto printre altele.

Premieră – primele imagini cu Fiat Tipo Facelift 3

Suita de sisteme de protecţie şi asistenţă a fost completată pentru a include un sistem de recunoaştere a indicatoarelor rutiere, unul de asistenţă pentru monitorizarea limitei de viteză, unul de menţinere în bandă, asistent al atenţiei şoferului, comutare automată a fazei lungi, sistem de monitorizarea a unghiurilor moarte, senzori de parcare faţă, sistem Keyless Entry/Go.

Gama de motorizări pentru Tipo este extinsă cu un motor cu trei cilindri, de 1,0 litri, capabil să producă 100 de cai-putere și 190 Nm. În ciuda faptului că este mai mic, motorul de un litru este mai forțos decât omologul său de 1,4 litri, care are 95 de cai-putere și 127 Nm. În plus, motorul de 1,0 litri se laudă cu „consum și emisii îmbunătățite considerabil’. Pentru doritorii de diesel, Fiat propune unitatea de 1,6 litri, cu 130 de cai-putere, sau versiunea de 95 de cai-putere.

Din 2015 şi până în prezent au fost comercializate peste 670.000 de exemplare Tipo în diverse caroserii, peste 70% din această cifră fiind dedicate exportului. În Europa de Vest sunt populare versiunile hatchback şi break, în timp ce în Europa de Est și Turcia (unde este produs în prezent Tipo) – sedanurile.

Lasă un răspuns