Plug-in Hybrid – tehnologie de tranziție sau un trend nou?

6

    

     Combinația dintre motorul electric și motorul cu ardere internă le promite clienților o experiență de conducere electrică, fără emisii la nivel local și simplifică trecerea la e-mobilitate. Cu toate acestea, această „putere a două inimi” nu este imună la critici: prea complexă, prea grea, nu e suficient de durabilă. E adevarat? Experții Audi oferă răspunsuri clare la întrebări critice.

     Audi investește puternic în mobilitatea electrică – în ce domenii mai exact?

    Audi și-a stabilit obiective ambițioase pentru mobilitatea electrică: hibrizii conectabili și modelele complet electrice vor constitui aproximativ o treime din volumul nostru de produse până în 2025. Am definit o foaie de parcurs clară pentru aceasta: Până în 2025, Audi va introduce 30 de vehicule electrificate în piaţă. Atunci când luăm decizii privind produsele, acordăm prioritate pe baza contribuției și rentabilității CO₂.

     ”Suntem convinși că puterea bateriei este cea mai bună soluție pentru reducerea CO₂ rapid, durabil și eficient. De aceea, vom investi 12 miliarde de euro până în 2024. Majoritatea acestora vor reveni în dezvoltarea ulterioară a tehnologiei și extinderea sistematică a sinergiilor grupului. Un exemplu în acest sens este Premium Platform Electric (PPE), o platformă de vehicule proiectată și dezvoltată în comun de Audi și Porsche pe care vor fi dezvoltate diferite modele de dimensiuni medii, high-end și de lux. Costurile și investițiile ridicate de dezvoltare sunt împărțite de cele două companii, permițând crearea de sinergii și distribuirea acestora pe un număr mare de vehicule.

    Livrând mașini emoționale pentru clienți și optimizând în mod constant costurile și veniturile dintr-o perspectivă de afaceri, nu numai că dorim să contribuim în mod semnificativ la mobilitatea durabilă, ci și să obținem randamente premium pe termen mediu.” CFO Dr. Arno Antlitz

       Sunt vehiculele PHEV doar o tehnologie de tranziție până când mașinile electrice devin semnificativ mai puțin costisitoare sau au o gamă care le face adecvate pentru utilizarea zilnică?

      Mașinile Plug-in Hybrid sunt un element cheie al strategiei de electrificare: nu sunt o tehnologie de tranziție, ci o completare utilă a portofoliului de modele și o contribuție semnificativă la îmbunătățirea emisiilor de CO₂ din flotă. Combinația dintre un motor convențional cu ardere internă și un motor electric alimentat cu energie de la o baterie litiu-ion în partea din spate a vehiculului permite o conducere pe plan local fără emisii și un consum general redus. Pe scurt: mobilitate electrică adecvată nevoilor zilnice de conducere ale clienților.

    Pentru mulți navetiști, modelele PHEV pot fi soluția ideală, deoarece multe rute zilnice pot fi parcurse în modul complet electric și deci cu zero emisii locale. Datorită punctelor de încărcare externe acasă sau la serviciu, clienții pot parcurge multe dintre rutele lor săptămânale alimentate exclusiv de electricitate. În plus, modelele PHEV sunt ideale și pentru conducerea pe distanțe mari datorită motoarelor lor pe benzină.

   Ce hibrizi plug-in are Audi în prezent în gama sa de modele?

    Audi își afirmă angajamentul față de electrificare printr-o inițiativă model. Oferim clienților noștri o gamă largă de modele PHEV de la clasa compactă la cea de lux. Pe lângă modelele A6, A7, A8, Q5 și Q7, vom anunța vehicule suplimentare în următoarele luni. Planul este de a oferi modele hibride plug-in într-un total de opt serii de modele, inclusiv modele hibride plug-in pentru noul Audi A3, Q8 și Audi Q3 SUV compact.

      În general, Audi va tripla capacitățile de producție PHEV comparativ cu anul trecut – în ciuda presiunilor rezultate din criza coronavirusului. Motivul este răspunsul excelent al clienților: PHEV-urile reprezintă în prezent 35-50% din comenzile primite în Europa – în mod firesc în funcție de piață și model.

    Cât câștigă Audi din PHEV-uri? Nu este oare o afacere cu pierderi?

    Audi își propune o rentabilitate operațională a vânzărilor între 9 și 11%. Unele modele vor contribui în mod clar mai mult la acest obiectiv decât altele. Cu toate acestea, vedem profitabilitatea nu numai la nivelul vehiculului individual, ci holistic în ceea ce privește întregul portofoliu, ciclul total de viață al vehiculelor și toate aspectele utilizării lor, cum ar fi încărcarea. Audi folosește o serie de pârghii atât din punct de vedere al costurilor, cât și al veniturilor.

     Chiar dacă flota noastră electrică nu are încă aceeași rentabilitate ca și modelele noastre convenționale, totuși aduce o contribuție substanțială la profit în general. În același timp, contribuie în mod semnificativ la atingerea obiectivelor noastre de decarbonizare la nivel de grup.

     Modelele auto Plug-in Hybrid (PHEV) foarte performante pot fi concepute pentru sportivitate maximă?

   Audi adoptă o concentrare electrică constantă chiar și pe segmentul de înaltă performanță și astfel valorifică potențialul suplimentar al pieței. Grupurile de propulsie electrică oferă noi dimensiuni pentru o experiență de condus sportivă.

   Chiar și astăzi, modelele Audi RS 6 și RS 7 sunt disponibile ca hibrizi ușori și Q5 TFSI-e ca hibrid plug-in. Ele sunt astfel parțial electrificate.

Avantajele unui tren de acționare PHEV în generațiile viitoare de modele RS sunt evidente: conducere electrică, fără emisii la nivel local, eficiență sporită și consum redus de combustibil, precum și performanțe mai mari datorită funcției de boost electric.

    Acest lucru le va oferi clienților noștri o nouă experiență de conducere în viitor: combinația unui motor cu ardere internă emoțional și performant cu un tren de antrenare hibrid care permite, de asemenea, conducerea electrică la nivel local.

    Pentru a primi o ofertă personalizată puteți trimite datele dumneavoastră de contact la adresa de mail: vanzari.audi@apan.ro

0 replies on “Plug-in Hybrid – tehnologie de tranziție sau un trend nou?”