Noul SUV coupe impresionează din exterior cu designul său progresist, marcat de forță expresivă

17

 

Noul SUV coupe impresionează din exterior cu designul său progresist, marcat de forță expresivă

· Modelul se face remarcat prin caracterul său adaptabil extraordinar și utilitatea excelentă în cotidian, la care se adaugă și capacitatea de tractare de până la 2,4 tone

· Generația nouă de sisteme de iluminare oferă blocuri optice spate cu tehnologie OLED

· Modelul SQ5 Sportback TDI situat în vârful gamei generează 341 CP și 700 Nm

     Călcând pe urmele modelelor Q3 Sportback** și e-tron Sportback**, Q5 Sportback** intră acum în gama CUV (crossover utility vehicle) a mărcii Audi. Este un coupe cu linii dinamice, ce se adresează clienților ce apreciază nu doar designul expresiv și inovațiile tehnice, ci și caracterul sportiv și utilitatea excelentă în cotidian. Marca a poziționat în vârful game versiunea SQ5 Sportback TDI (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 7,1-7,0; emisii mixte de CO₂ în g/km*: 186- 185). Motorul TDI de trei litri de sub capota sa furnizează o putere de 251 kW (341 CP) și un cuplu de 700 Nm.

       Prezența impunătoare, marcată de forță a modelului Audi Q5 Sportback** atrage imediat privirile, după cum ne-au obișnuit deja modele Audi din gama Q. Prizele de aer mari flanchează grila Singleframe octogonală, iar farurile cu lumini de zi distinctive sunt echipate cu LED-uri sau, opțional, cu tehnologie matrix LED. Linia continuă, unduită cu eleganță a umerilor accentuează roțile și semnalează tehnologia quattro, iar decorul de pe portiere subliniază robustețea și stabilitatea automobilului. Plafonul este trasat la înălțime redusă și începe să coboare devreme, astfel că al treilea geam lateral coboară ascuțit înspre spate. Luneta puternic înclinată și bara de protecție spate ce pare foarte înaltă conferă modelului Q5 Sportback o alură dinamică și plină de forță.

      Inovatoare: blocurile optice spate cu tehnologie OLED

       Audi oferă opțional blocurile optice spate cu inovatoarea tehnologie digitală OLED. Fiecare bloc optic include astfel trei diode luminoase organice (OLED-uri), ce iradiază o lumină roşie deosebit de omogenă. Fiecare LED e divizat în câte 6 segmente, ce pot fi controlate separat. La comandarea automobilului, clienții pot alege dintre trei semnături luminoase diferite, fiecare având propriul design specific pentru funcția coming home/leaving home, iar când din Audi drive select este selectat modul “dynamic”, va fi redată o grafică sport adițională. Dacă un alt vehicul se apropie din spate de automobilul ce staționează la mai puțin de doi metri, segmentele OLED iluminează în semn de avertizare.

       Gamă largă de culori şi materiale

     Audi își oferă noul model CUV cu liniile de echipare “advanced” și “S line.” Diferențele sunt vizibile la grila Singleframe, prizele de aer laterale și mai ales la bara de protecție din spate. Clienții pot alege dintre diferite variante de decor pentru detaliile de la exterior, inclusiv un pachet de design negru. Ei pot, de asemenea, alege dintre 12 nuanțe diferite pentru vopseaua caroseriei. Există posibilitatea ca finisajele să aibă culori contrastante sau aceeași culoare cu cea a caroseriei. La o lungime de 4,69 metri, Q5 Sportback** este cu 7 milimetri mai lung decât sora sa, modelul de bază Audi Q5**. Înălțimea (1,66 m) și lățimea (1,89 m) au rămas neschimbate, dar coeficientul aerodinamic este mai mic: 0,30.

     Ampatamentul lung de 2,82 metri asigură spațiu amplu la bord, iar liniile orizontale ale interiorului creează senzația de spațiu ordonat și aerisit. Liniile de echipare “design selection” și “S line” pentru interior creează o alură chiar și mai elegantă și respectiv sportivă. Acestea oferă o gamă largă de culori și de materiale pentru tapițerie, inclusiv pielea fină Nappa. Linia de echipare “Design selection” include și pachetul de iluminare ambientală Plus. Acesta accentuează subtil finisajele de calitate superioară, specifice automobilelor Audi.

      Configurație flexibilă a spațiului: bancheta Plus

      Portbagajul are un volum de 510 l, ce poate fi crescut la 1.480 l prin rabatarea banchetei și încărcând bagajele până la nivelul plafonului. Audi își oferă cel mai nou membru al familiei și cu bancheta Plus opțională, ce poate fi deplasată lateral și are spătarele ajustabile ca înclinare. Astfel capacitatea de bază a portbagajului crește cu până la 60 l. De asemenea, sistemul optimizează confortul pentru pasagerii de pe banchetă atunci când spătarul și șezutul sunt glisate în poziția cea mai din spate.  Pachetul pentru depozitare și portbagaj este oferit ca dotare opțională. Hayonul cu acționare electrică este o dotare standard. În combinație cu cheia Confort opțională, sistemul de control cu senzori permite deschiderea hayonului prin simpla mișcare a piciorului sub bara din spate.

     SUV-ul în haină de coupe se face remarcat însă și cu multe alte dotări practice. Iar cu motorul 2,0 TDI de 150 kW (204 kW), mașina poate tracta până la 2,4 tone (cu frâne, înclinație de 12 %). Barele pentru plafon sunt oferite ca dotare opțională. Asistentul pentru coborârea pantelor sporește siguranța pe coborârile mai abrupte.

  Gardă la sol mai ridicată pentru off-road: suspensiile pneumatice adaptive

    Datorită setărilor ferme, suspensiile sport incluse în dotarea standard asigură contactul direct cu carosabilul. Audi oferă, de asemenea, alternative pentru suspensie, sub forma suspensiilor cu amortizoarele controlate sau a suspensiei pneumatice adaptive, pentru un confort deosebit de ridicat. Astfel garda la sol poate fi variată pe un interval mare, de 60 mm, putând fi crescută cu 45 mm față de nivelul standard la condusul pe drumurile neasfaltate și respectiv putând fi redusă cu 15 mm la deplasarea cu viteză mare. Astfel se reduce rezistența la înaintare și crește totodată eficiența.

   De asemenea, centrul de greutate coborât optimizează și stabilitatea automobilului. Iar pentru încărcarea facilă, partea din spate a caroseriei poate fi coborâtă cu 55 mm, când automobilul staționează.

    Direcția dinamică opțională variază raportul direcției și unghiul de virare în funcție de viteza de deplasare. Raportul direct și asistarea mai accentuată a direcției permit manevrarea facilă a automobilului la condusul cu viteză mai mică, pe când la viteze mai mari, raportul mai puțin direct are efect pozitiv asupra stabilității la rularea în linie dreaptă. Diametrele jantelor variază între 18 și 21 de inchi, clienții având posibilitatea de a alege dintre 21 de modele diferite de jante.

     Gama de motoare la lansare: două motoare TDI și un motor TFSI

    Audi Q5 Sportback** va fi lansat pe piața europeană cu trei verisuni de motoare: două TDI şi unul TFSI. Plaja de puteri se încadrează între 150 kW (204 CP) şi 210 kW (286 CP). Toate motoarele asigură valori mai bune decât cele impuse de norma de poluare Euro 6d ISC-FCM AP, ce obligă la limite stricte de emisii de oxizi de azot la testele pe șosea.

    Q5 Sportback 40 TDI quattro este pus în mișcare de motorul 2,0 TDI (consum mixt de combustibil în l/100 km: 5,5-5,3; emisii mixte de CO₂ în g/km: 144-140). Această versiune generează 150 kW (204 CP) și 400 Nm și astfel CUV-ul de talie mare sprintează de la 0 la 100 km/h în 7,6 secunde şi atinge o viteză maximă de 222 km/h. Eficiența este sporită și de sistemul mild hybrid (MHEV) de 12 V. Demarorul său cu alternator cu curea poate recupera energie în fazele de decelerare. Această energie este stocată apoi în bateria litiu-ion compactă de care dispune automobilul. Mai mult, sistemul MHEV permite rularea liberă cu motorul oprit, iar funcția Start-Stop se activează deja de la 22 km/h. A doua versiune a motorului 2,0 TDI va putea fi comandată după lansarea pe piață a modelului.

    Transmisia puterii motorului diesel cu patru cilindri este asigurată de cutia S tronic cu șapte trepte și de sistemul eficient de tracțiune quattro cu tehnologie ultra. În situații normale de mers, sistemul quattro direcționează cuplul exclusiv către roțile din față. Când este nevoie și de tracțiune integrală, cele două cuplaje activează instantaneu puntea spate, de multe ori chiar predictiv.

    Audi Q5 Sportback 50 TDI quattro oferă o putere chiar și mai mare și un cuplu chiar și mai ridicat (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 6,9-6,7; emisii mixte de CO₂ în g/km*: 182-176). Această variantă oferă 210 kW (286 PS) și 620 Nm, astfel că propulsează mașina în 5,7 secunde de la 0 la 100 km/h și asigură o viteză maximă de 240 km/h.

     Sistemul MHEV funcționează aici la 48 V și este chiar și mai eficient decât la versiunea diesel cu 4 cilindri. Transmisia tiptronic cu opt trepte schimbă treptele cursiv și rapid, iar sistemul de tracțiune integrală permanentă quattro beneficiază de un diferențial central blocabil mecanic. Acesta distribuie în general 40% din cuplu către partea din față și 60% spre spate. Când e nevoie, poate direcționa o cotă mai mare de cuplu către puntea cu tracțiune mai bună.

     Cu motorul pe benzină 2,0 TFSI cu patru cilindri, Audi Q5 Sportback 45 TFSI quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 7,6-7,4; emisii mixte de CO₂ în g/km*: 174-169) accelerează de la 0 la 100 km/h în

     6,1 secunde și își atinge viteza maximă la 240 km/h. Motorul pe benzină generează 195 kW (265 CP) și 370 Nm. La fel ca motorul TDI de 2,0 litri, și acest motor face uz de un sistem mild hybrid de 12 V, precum și de transmisia S tronic cu șapte trepte și de tracțiunea quattro cu tehnologie ultra.

       Digitale și intuitive: operarea și conectivitatea

    Q5 Sportback** folosește pentru comenzi, afișaje și infotainment aceleași tehnologii noi și avansate ca modelul Q5**, și anume a treia generație a sistemului de infotainment, numită MIB 3. În varianta de dotare superioară, modelul dispune și de afișajul digital Audi virtual cockpit Plus cu display de 12,3 inchi, precum și de head-up display. Volanul multifuncțional Plus permite utilizarea sigură și simplă a celor mai importante funcții și afișaje.

    Sistemul de infotainment MMI navigation Plus aduce un ecran tactil de 10,1 inchi. Sistemul său de comandă vocală cu limbaj natural face uz de informațiile din cloud și poate fi activat prin rostirea cuvintelor “Hey Audi!”. Numeroase dintre setările automobilului pot fi memorate în profilurile individualizate ale utilizatorilor. Profilul poate fi salvat pe portalul pentru clienți myAudi din cloud. Mai multe servicii din gama vastă Audi connect fac uz de inteligența colectivă a flotei Audi pentru funcții ce includ alertarea la diferite pericole, iar aplicația myAudi conectează mașina cu smartphone-ul clientului. Sistemul de infotainment poate fi completat cu module hardware opționale, precum Audi phone box și sistemul de sunet Bang & Olufsen 3D Premium.

     Utile și eficiente: sistemele de asistență a șoferului

   Audi Q5 Sportback** este echipat cu numeroase sisteme de asistență a șoferului. Astfel tempomatul adaptiv poate să preia în multe situații accelerarea, frânarea și menținerea automobilului pe banda sa de rulare. Pentru a menține ghidarea laterală a mașinii, șoferul trebuie doar să atingă volanul capacitiv. Un alt sistem avansat este asistentul predictiv pentru sporirea eficienței ce susține un stilul de condus anticipativ. Siguranța poate fi optimizată și mai mult cu asistentul pentru viraje, asistentul pentru evitarea coliziunilor, asistentul pentru traficul perpendicular și asistentul pentru avertizarea la ieșirea din mașină. Sistemul Audi pre sense city inclus în dotarea standard ajută la evitarea coliziunilor frontale sau la reducerea urmărilor unei eventuale coliziuni frontale cu alți participanți la trafic.

     Modelul sportiv din vârful gamei: Audi SQ5 Sportback TDI

    În vârful gamei este poziționată versiunea Audi SQ5 Sportback TDI (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 7,1-7,0; emisii mixte de CO₂ în g/km*: 186/185). Motorul său diesel rafinat de 3,0 litri furnizează 251 kW (341 CP) și un cuplu de 700 Nm, disponibil constant între 1.750 rpm și 3.250 rpm. Actuatorul de sunet din sistemul de evacuare este responsabil pentru sunetul profund al motorului. Performanțele sunt impresionante: accelerare de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde, viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic).

     Motorul 3,0 TDI a fost optimizat în numeroase detalii. Pistoanele din aluminiu au fost înlocuite cu pistoane din oțel forjat. Noul material reduce pierderile de căldură și, datorită rezistenței sale ridicate nu crește nici greutatea mașinii comparativ cu pistoanele din aluminiu. Injectoarele cu supape cu solenoid pot injecta combustibilul la o precizie ridicată constantă, deoarece închiderea acului este monitorizată de un nou senzor piezoelectric. Sistemul poate efectua până la opt operațiuni de injectare per ciclu și poate, de asemenea, măsura cu precizie maximă chiar și cantitățile infime de combustibil.

     Volantul mic și ușor al compresorului turbosuflantei motorului V6 diesel crește turația deosebit de rapid, ceea ce reprezintă o condiție importantă pentru dezvoltarea spontană și puternică a cuplului. Răcirea cu apă și aer se face acum prin intermediul intercooler-ului nou, integrat în V-ul motorului. Lungimea redusă a admisiei permite dezvoltarea rapidă a puterii de boost.

  MHEV și EPC: niveluri și mai ridicate de eficiență și spontaneitate

     Motorul 3,0 TDI introduce tehnologii noi, ce îi reduc consumul de combustibil și amplifică spontaneitatea. Astfel, sistemul mild hybrid (MHEV) de 48 V recuperează până la 8 kW la decelerare. Cu energia electrică stocată în bateria litiu-ion, CUV-ul poate rula liber timp de 40 de secunde cu motorul oprit, după care demarorul său cu alternator cu curea va reporni motorul, fără a reduce cu nimic confortul condusului. O altă componentă a sistemului de 48 V este compresorul electric (EPC). La demaraj și la accelerarea de la o turație redusă, sistemul accelerează dezvoltarea presiunii de boost și asigură răspunsul spontan al motorului 3,0 TDI.

     Două convertoare catalitice SCR: tratarea gazelor de evacuare

    La fel ca la toate motoarele sale TDI, Audi folosește și aici tehnologia twin-dosing cu două convertoare catalitice SCR pentru tratarea gazelor de evacuare. Primul dintre aceste două convertoare este instalat direct după galeria de evacuare și servește totodată și ca filtru de particule. Al doilea convertor catalitic este poziționat departe de motor, sub podeaua automobilului. Cele două convertoare catalitice permit situații diferite de operare și un interval amplu de temperaturi. Datorită acestei tehnologii twind-dosing, SQ5 Sportback TDI (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 7,1-7,0; emisii mixte de CO₂ în g/km*: 186-185) are valori de emisii situate sub limitele normei noi de poluare Euro 6d ISC-FCM.

    Schimbarea rapidă și confortabilă a treptelor: tiptronic cu 8 trepte

     La fel ca la versiunea 3,0 TDI a modelului Q5 Sportback**, și transmisia puterii modelului S este asigurată de o cutie de viteze tiptronic cu opt trepte. Sistemul de tracțiune integrală permanentă quattro distribuie cuplul, cu flexibilitatea necesară, între puntea față și cea din spate. Opțional Audi poate dota automobilul și cu diferențialul sport ce ajustează activ distribuirea cuplului între roțile din spate la condusul în stil sportiv, direcționând mai mult cuplu spre roata exterioară, ce are o aderență mai bună, pentru a conferi automobilului mai multă agilitate la abordarea cu viteză a virajelor. Roata de pe exterior dispune de mai mult cuplu și atunci când accelerează la ieșirea din virajele strânse, beneficiind astfel de un dinamism mai pronunțat.

     De înaltă precizie: suspensiile

     Suspensiile modelului Audi SQ5 Sportback TDI (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 7,1-7,0; emisii mixte de CO₂ în g/km*: 186-185) sunt capabile să facă față cu ușurință performanțelor ridicate ale puternicului motor diesel. Fiecare roată dispune de suspensii cu cinci brațe, iar în dotarea standard sunt incluse jante de 20 de inchi cu anvelope 255/45. Ca alternativă sunt oferite jante de 21 de inchi de la Audi sau Audi Sport GmbH. Pe puntea față sunt montate etriere cu șase pistoane din aluminiu și discuri de frână cu diametrul de 375 mm. Suspensiile S sport cu controlul amortizoarelor reduc garda la sol cu 30 mm comparativ cu Q5 Sportback** și oferă un interval deosebit de larg între confort și dinamism.

   Alături de diferențialul sport, de motor, direcție și transmisia automată, în sistemul de manevrabilitate dinamică Audi drive select sunt incluse și amortizoarele controlate. Sistemul acesta permite șoferului să ajusteze caracterul și reacția acestor componente, selectând unul dintre cele șase profiluri de conducere disponibile. Dacă automobilul este dotat și cu suspensiile pneumatice adaptive cu setare S, există și un al șaptelea profil (allroad). În acest caz, suspensiile pneumatice adaptează garda la sol a automobilului în funcție de situația curentă de mers. La toate acestea se adaugă și direcția dinamică, un alt modul oferit opțional.

     Design atractiv la exterior şi în interior

    Detaliile distinctive de care beneficiază Audi SQ5 Sportback TDI** creează o impresie puternică, ce nu se șterge prea ușor din memorie. Bandourile verticale adaugă structură vizuală prizelor de aer laterale din bara de protecție frontală. Liniile filigrane unesc între ele elementele mari ale fagurelui grilei Singleframe octogonale. Audi include farurile LED în echiparea standard și oferă opțional farurile Matrix LED cu controlul automat al luminilor de drum și lumini de semnalizare dinamice. În bara de protecție din spate este integrat un decor din aluminiu mat, sub care se fac remarcate inserția difuzorului și cele patru terminații ovale cromate ale sistemului de evacuare. Pentru blocurile optice spate este oferită și noua tehnologie digitală OLED.

      La interiorul modelului Audi SQ5 Sportback TDI** predomină negrul și griul, iar pragurile iluminate din aluminiu ale portierelor poartă emblema S. Pentru scaunele sport ajustabile electric ce poartă emblema S, clienții pot alege dintre trei tapițerii. Cusături contrastante elegante sunt aplicate pe scaune și pe volan. Opțional sunt disponibile și funcția de masaj și funcția de ventilare a scaunelor. Aluminiul texturat este inclus ca dotare standard în decor, iar ca alternativă sunt oferite două variante de decor cu finisaj de carbon și o versiune cu finisaj Piano.

În general, dotările, datele și prețurile specificate în acest document se referă la gama de automobile oferite în Germania. Rezervat dreptul de a opera modificări fără o informare prealabilă; acest document ar putea conține erori și omisiuni pentru care nu ne putem asuma răspunderea.

Aveți întrebări legate de modelele Audi? Lăsați-ne un mesaj la adresa de e-mail contact@apanautomobile.ro sau pe pagina de Facebook APAN Automobile Audi și răspundem cu plăcere solicitărilor dumneavoastră!

Leave a comment