- Noul Duster dispune de o gamă completă de motorizări, adaptate oricărui tip de utilizare și care răspund normei Euro 6D Full
- Cutia de viteză automată EDC cu 6 trepte, disponibilă pe versiunea echipată cu motorul TCe 150, în configurația 4×2
- Noul Duster dispune de numeroase sisteme de asistență la volan, standard și opționale
După cum anunțam în articolul precedent, Dacia se pregătește de lansarea unui nou model Duster, pe care îl așteptăm în toamna acestui an. Pe lângă modificările designului exterior și interior, Noul Duster vine și cu alte îmbunătățiri importante. Astfel, Noul Duster este disponibil de acum și în varianta echipată cu cutia automată EDC cu 6 trepte, cuplată cu motorul TCe 150. Versiunea ECO-G 100 dispune de un rezervor GPL a cărui capacitate a fost mărită cu aproape 50%, până la 49,8 litri.
MAI MULTĂ EFICIENȚĂ ȘI PLĂCERE LA VOLAN
Din punct de vedere mecanic, marea noutate o reprezintă prezența cutiei de viteze automate EDC cu 6 trepte. Aceasta este disponibilă pe versiunea cea mai puternică a noului Duster, cea echipată cu motorul TCe 150, în configurația 4×2.
Cutia de viteze automată EDC (Efficient Dual Clutch) cuprinde două ambreiaje: unul pentru vitezele impare (1,3,5) și altul pentru vitezele pare (2,4,6 și marșarier). Un computer asigură selecția treptei de viteze potrivite în funcție de modul în care șoferul acționează pedala de accelerație. Cutia de viteze EDC oferă confortul unei transmisii automate menținând totodată un nivel al consumului de carburant și al emisiilor de CO2 apropiat de cel al unei cutii de viteze manuale.
În timpul schimbării treptei de viteză, ambreiajul aflat în priză se deschide și, simultan, ambreiajul treptei următoare se închide. Trecerea de la o treaptă la alta este rapidă iar transmisia cuplului este continuă. Absența oricărei pierderi de energie duce la creșterea eficienței și la un plus de confort.Sistemul EDC menține treapta optimă pentru o viteză dată, evitând supraturarea motorului și asigurând astfel un control eficient asupra consumului de carburant și al emisiilor de CO2.
MOTORIZĂRI EFICIENTE
Noul Duster dispune de o gamă completă de motorizări, adaptate oricărui tip de utilizare și care răspund normei Euro 6D Full.
- Diesel: dCi 115, în variantele 4×2 sau 4×4, cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
Benzină:- TCe 90 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
- TCe 130 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
- TCe 150 în varianta 4×4 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
- TCe 150 în varianta 4×2 cu cutia de viteze automată EDC cu 6 trepte.
- Alimentare mixtă benzină-GPL: ECO-G 100 în varianta 4×2 cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte.
ECO-G 100: MOTORUL CU ALIMENTARE MIXTĂ BENZINĂ-GPL
Dacia este singurul constructor care, sub denumirea ECO-G, propune motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL pe toate modelele sale termice. Integrarea din uzină a acestei soluții este un gaj de siguranță și de fiabilitate. Durata garanției oferite de constructor, intervalele și operațiunile de întreținere precum și capacitatea portbagajului sunt identice cu cele ale versiunii pe benzină. Rezervorul GPL este amplasat în locul spațiului ocupat de roata de rezervă, sub planșeul portbagajului.
În regim de funcționare pe GPL, Noul Duster ECO-G emite în medie cu 9,5% mai puțin CO2 decât un motor pe benzină echivalent. În plus, el oferă o autonomie de 1.235 kilometri datorită celor două rezervoare care cumulează un volum util de aproape 100 de litri: 50 de litri de benzină și 49,8 litri de GPL. Volumul util de GPL este mai mare cu 16,2 litri față de precedenta generație de Duster GPL, oferind un plus de autonomie de peste 250 kilometri.
Trecerea de la un tip de combustibil la altul se realizează imediat și este imperceptibilă pentru șofer. Noul comutator benzină-GPL este amplasat mai ergonomic, putând fi acționat manual în orice moment de către șofer.
Trecerea la funcționarea pe benzină se realizează automat dacă rezervorul de GPL este gol.Afișajul TFT de 3,5” al computerului de bord informează șoferul asupra nivelului de carburant din cele 2 rezervoare.
În funcție de țară, motorizarea cu alimentare mixtă benzină-GPL beneficiază de stimulente fiscale printre care un preț scăzut pentru GPL, absența unui malus ecologic sau a unor restricții de circulație în anumite zone.
SIGURANȚA ȘI SISTEMELE DE ASISTENȚĂ LA CONDUCERE
Alături de limitatorul de viteză, de sistemul ESC de ultimă generație (ambele disponibile în serie), și de regulatorul de viteză (disponibil opțional, în funcție de versiune), Noul Duster dispune de numeroase sisteme de asistență la volan.
DETECTORUL DE UNGHI MORT
Activ la viteze cuprinse între 30 km/h și 140 km/h, detectorul de unghi mort (Blind Spot Warning) previne șoferul asupra riscului unei ciocniri potențiale cu un alt vehicul prezent în unghiul mort. Patru senzori cu ultrasunete (2 situați în spatele vehiculului și 2 în fața acestuia) detectează vehiculele în mișcare – inclusiv cele pe două roți – în zona de unghi mort. Dacă un vehicul se află în această zonă, un martor luminos LED se aprinde în retrovizorul exterior de pe partea respectivă. Dacă semnalizarea este acționată atunci când un vehicul se află în unghiul mort, martorul LED de pe retrovizor se aprinde și se stinge intermitent.
ASISTENȚĂ LA PARCARE
În timpul manevrelor de parcare, patru senzori cu ultra-sunete amplasați pe bara spate activează un semnal sonor. În funcție de versiune, modelul dispune și de o cameră de luat vederi amplasată în spate care afișează linii de ghidare dinamice pe ecranul central. La apropierea de un obstacol, alerta sonoră este însoțită de o alertă vizuală, semnalată pe ecran în culoarea roșie.
ASISTENȚĂ LA PORNIREA DIN RAMPĂ
Acest sistem menține vehiculul imobil timp de două secunde la plecarea de pe loc din rampă, atunci când șoferul ridică piciorul de pe pedala de frână, oferindu-i astfel timp suficient să apese pedala de accelerație fără riscul ca mașina să dea înapoi.
CONTROLUL ADAPTIV AL COBORÂRII ÎN VERSIUNEA 4X4
Deosebit de util în cursul coborârilor unor pante abrupte sau în traseu offroad, acest sistem, care poate fi acționat cu ajutorul unui buton de pe consola de bord, acționează asupra frânelor pentru a evita ambalarea vehiculului și asigurarea unei viteze de rulare adaptive (în funcție de solicitările șoferului) între 5 și 30 km/h. Sistemul funcționează în treapta 1 a cutiei de viteze și în marșarier. Șoferul nu mai are astfel grija de a acționa pedalele de accelerație și de frână și se poate concentra doar asupra manevrării volanului.
SISTEMUL MULTI-VIEW
Sistemul multi-view (care cuprinde patru camere de filmat: una frontală, două laterale și una în spatele mașinii) îi permite șoferului să aibă o imagine mai bună asupra a ceea ce se află în jurul vehiculului. Camerele de filmat laterale, amplasate sub oglinzile retrovizoare, oferă o imagine directă la nivelul roților din față, permițând încadrarea cu precizie a vehiculului pe porțiunea de drum parcursă. Sistemul este foarte util în manevrele delicate care apar în parcurs offroad. Sistemul poate fi activat manual cu ajutorul butonului „MVC” de pe planșa de bord. El se activează de asemenea automat la intrarea în marșarier. Ecranul sistemului de navigație afișează imaginea provenind de la o singură cameră de filmare. La trecerea din marșarier în treapta întâi, sistemul comută automat imaginea afișată pe ecran de la camera de filmat din spate la cea din față. Sistemul se dezactivează prin apăsarea pe butonul „MVC” sau atunci când vehiculul depășește 20 km/h.
Întrucât 2021 reprezintă momentul aniversar APAN 30 de ani #MereuInMiscare, le-am pregătit clienților noștri surprize la achiziționarea oricărui model Dacia.
Urmărește-ne pe Facebook pentru cele mai proaspete informații din domeniul auto sau vizitează-ne în showroomul din Brăila, pe DN22B (Șoseaua Dig) km 4 sau în Galați, de pe Bulevardul George Coșbuc 148, pentru a găsi împreună cea mai bună ofertă pentru tine și nevoile tale.