“Cate stele a obtinut ?”

4

Cred ca toti cei care lucram in vanzari auto am avut clienti care fac urmatoarea observatie:

 “Domnule, am avut masina, tanc domnule, nu alta !”

Si suntem perfect de acord cu ei. Dupa care urmeaza intrebarea : “Modelul acesta cate stele a obtinut ?”, bineinteles referindu-se la testele EURO NCAP. 

Si observatia facuta si intrebarea sunt perfect adevarate si valabile. Numai ca ce trebuie noi sa intelegem este ca cele doua notiuni  si anume “tanc” si  “STELE  EURO NCAP” nu pot convietui impreuna.

Ce este  EURO NCAP ? Cat de important este el in evaluarea unui produs ?

In 1996 a fost fondat un  program  european  de  evaluare a performanței sigurantei auto  (adică un program de evaluare a mașinilor noi) cu sediul în Leuven (Belgia) de Laboratorul de Cercetare a Transporturilor pentru Departamentul pentru Transporturi din Marea Britanie si sustinut de mai multe guverne europene, precum si de Uniunea Europena.

Sloganul lor este “Pentru masini mai sigure”.

Acest program este un program voluntar de evaluare a sigurantei vehiculelor, modelul dupa care a fost creat fiind Programul de Evaluare a Masinilor Noi  din 1979  introdus de Administratia Nationala a Sigurantei Traficului Autostrazilor din SUA.

Vehiculele noi sunt supuse la o serie de teste de avarie  cum ar fi impacturi frontale, laterale si de stalp, impacturi cu pietoni,  teste in urma carora se dau “calificari de stea”, evaluarea generala de top fiind de cinci stele.

De retinut este faptul ca  testele EURO NCAP se bazeaza pe cele utilizate in legislatia europena dar cerintele de performanta sunt mult mai mari, fiind preocupate de cele mai bune practici actuale posibile.

Pe parcursul imbunatatirii performantelor auto si a tehnologiilor, EURO NCAP a constatat cu ingrijorare ca producatorii auto erau preocupati numai de siguranta ocupantilor si nu si a celor din afara. Motiv pentru care incepand cu 1 ianuarie 2009 cresc rigorile de testare si se introduce si testul de impact posterior.

Pana in acest moment dezvoltarea de noi sisteme de siguranta active si pasive care echipeaza noile modele auto au determinat  introducerea de noi standarde de testare  iar stelele acordate in urma acestor testari sunt un element de referinta in alegerea modelului de catre cumparator. Exista exemple de modele care  ca urmare a unor rezultate sub 5 stele au suferit scaderi majore in numarul de unitati vandute.

Ideea este ca acest rezultat de 5 stele, presupune, ca materialele folosite la constructia unui autovehicul, deformarea la impact sa fie programata in asa fel incat sa raspunda cerintelor de testare si obtinerea calificativului maxim.

Urmare a acestor cerinte si dezvoltarea de noi tehnologii, pretentiile clientilor de a avea un confort maxim  din punct de vedere al utilizarii, al performantei, al sistemului de infoteinement, al confortului din punct de vedere al sigurantei determina ca producatorii sa echipeze noile modele cu cele mai performante sisteme.

Ca raspuns la aceste cerinte HONDA echipeaza modelele actuale cu SISTEMUL HONDA SENSING. Honda SENSING este unul dintre cele mai avansate ansambluri de tehnologii de siguranță disponibile și vine din echiparea standard.

Acest sistem cuprinde:

-Sistem de frânare pentru atenuarea coliziunilor

-Sistem de avertizare parasire banda de circulatie

-Sistem de asistență părăsire carosabil

-Sistem menţinere bandă de circulaţie

-Cruise Control inteligent-adaptiv

-Cruise Control Adaptiv cu Low-Speed Following

-Recunoaşterea semnelor din trafic

-Limitator inteligent de viteză.

"Cate stele a obtinut ?" 5

Ramanem datori cu informatii coplete despre ce inseamna siguranta activa si pasiva la HONDA.

Pana atunci poate am lamurit de ce o masina “de cinci stele” nu poate fi “tanc”.

1
Lasă-ne un comentariu

avatar
1 Comentează
0 Comentează
0 Comentează
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
0 Comment authors
Importanța airbagurilor și cum ne pot salva ele viața • APAN Top Selection Blog Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Anunță-mă pentru
trackback

[…] introduse pe maşini la începutul anilor 1990. Începând cu anul 1991, patru producători, BMW, Honda, Mercedes-Benz şi Volvo, au oferit airbag-ul pentru unele dintre modelele lor de […]