BMW iX xDrive40 şi BMW iX xDrive50

25

Noile BMW iX xDrive40 şi BMW iX xDrive50. O doză dublă de plăcere a condusului, alimentată de o gândire durabilă.

BMW iX, a cărui lansare pe piaţă va fi la finalul anului 2021, anunţă o nouă eră în mobilitate şi se concentrează pe o interpretare nouă a designului, dezvoltării durabile, plăcerii condusului, versatilităţii şi luxului. Este primul model bazat pe un nou set de instrumente modular, scalabil, pe care va fi construit viitorul BMW Group. Conceput de la bun început pentru o mobilitate full electrică, iX vede BMW redefinind conceptul Sports Activity Vehicle (SAV) de succes. Va adopta o abordare dublă a misiunii, cu două variante ale motorului electric oferite de la lansare.

BMW iX face parte din portofoliul subbrandului BMW i şi, aşa cum BMW i3 şi BMW i8 au funcţionat ca adevărate concept cars în producţie, va testa şi pune bazele pentru noi tehnologii şi va crea oportunităţi pentru dezvoltarea mărcii principale, BMW.

BMW iX combină plăcerea condusului fără emisii locale, agilitatea sportivă şi o autonomie remarcabilă, toate alături de o atenţie fără precedent pentru dezvoltarea durabilă, mergând deja pe o direcţie deschisă de BMW i3 şi BMW i8. Cu un design complet nou, precis şi minimalist, BMW iX este primul reprezentant al unei generaţii noi de automobile pregătită să redefinească experienţa condusului, senzaţia de spaţiu din interior şi relaţia dintre automobile şi pasageri.

BMW iX va intra în producţie la uzina BMW din Dingolfing din a doua jumătate a anului 2021, ca noul portstindard al BMW Group. Acesta reuneşte cele mai recente evoluţii ale companiei în domeniile inovaţiei strategice – Design, Condus Autonom, Conectivitate, Electrificare şi Servicii. Competenţa acumulată de BMW Group de-a lungul mai multor ani în domeniul dezvoltării durabile a fost canalizată în dezvoltarea BMW iX. Componentele-cheie ale conceptului holistic includ extracţia strict monitorizată a materiilor prime, utilizarea exclusivă a energiei electrice din surse regenerabile în procesul de producţie şi o pondere foarte mare de materiale reciclate.

Motoarele electrice pentru BMW iX sunt marcate de un principiu de proiectare care permite evitarea utilizării pământurilor rare. Sistemul de propulsie foloseşte un motor electric pe puntea faţă şi un altul pe puntea spate şi afişează un nivel de eficienţă fără precedent în segment. Eficienţa este îmbunătă de aerodinamica optimizată şi designul uşor inteligent.

Tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea oferă o eficienţă deosebită şi o autonomie crescută

Motoarele electrice pentru BMW iX sunt, la fel ca electronica de putere, tehnologia de încărcare şi bateriile de înaltă tensiune, produsul tehnologiei BMW eDrive de generaţia a cincea. BMW iX va fi oferit în două variante de model de la lansare. La BMW iX xDrive50 tracţiunea integrală electrică produce o putere de peste 370 kW/500 CP şi permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 5,0 secunde. Acest stil dinamic împărtăşeşte se remarcă alături de o autonomie de peste 600 de kilometri în ciclul de testare WLTP. BMW iX xDrive40 are o putere de aproximativ 240 kW şi realizează sprintul de la 0 la 100 km/h în puţin peste 6,0 secunde. Autonomia sa (din nou, conform ciclului WLTP) depăşeşte 400 de kilometri.

Livrarea instantanee a puterii şi caracteristicile majore de performanţă ale sistemului de propulsie sunt însoţite de o eficienţă remarcabilă reflectată în valorile consumului de energie electrică conform WLTP de mai puţin de 21 kWh/100 km pentru BMW iX xDrive50 şi sub 20 kWh/100 km în cazul BMW iX xDrive40. (Toate cifrele referitoare la performanţă, consum de energie şi autonomie sunt valori preliminare, raportate la stadiul actual de dezvoltare al automobilului.)

Noua tehnologie de încărcare a BMW iX permite încărcarea rapidă DC (curent continuu) cu o putere de încărcare extrem de mare. De exemplu, BMW iX xDrive50 îşi poate alimenta bateria de înaltă tensiune cu până la 200 kW – adică în 10 minute poate lua suficientă energie la bord pentru a creşte autonomia automobilului cu peste 120 de kilometri. Puterea maximă de încărcare a BMW iX xDrive40 este de 150 kW, ceea ce înseamnă că, prin conectarea maşinii la o staţie de încărcare rapidă timp de 10 minute, se completează cu energie suficientă pentru încă minimum 90 de kilometri. La ambele variante de model, încărcarea bateriei de înaltă tensiune poate fi mărită de la 10 la 80% din capacitatea sa maximă în mai puţin de 40 de minute.

Preţurile urmează a fi comunicate pentru România. În Germania acestea sunt de 77300 Euro pentru versiunea BMW iX xDrive40 şi 98000 Euro pentru BMW iX xDrive50.

Setul nou de instrumente tehnologice stă la baza evoluţiilor suplimentare către condus autonom

Noul set de instrumente tehnologice care debutează la BMW iX oferă şi o platforma pentru progrese semnificative în domeniul condusului autonom şi al serviciilor digitale. De exemplu, nivelul puterii de calcul a fost dezvoltat pentru a procesa de 20 de ori volumul de date al modelelor anterioare. Ca rezultat, acum poate fi procesat aproximativ dublul cantităţii de date de la senzorii automobilului, în comparaţie cu situaţia anterioară.

„Prin tehnologia de la BMW iX stabilim noi standarde industriale. iX are mai multă putere de calcul pentru procesarea datelor şi o tehnologie a senzorilor mai puternică decât cele mai noi automobile din gama noastră actuală, are capacitate 5G, i se vor oferi funcţii de condus autonom şi de parcare noi şi îmbunătăţite şi utilizează cea de-a cincea generaţie foarte performantă a sistemului nostru de propulsie electric”, spune Frank Weber, membru în Consiliul de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru dezvoltare.

„Toate inovaţiile sunt impresionante la nivel individual. Dar numai împreună pot face o diferenţă reală”, explică Oliver Zipse. „Integrăm progresul tehnologic – în toată complexitatea şi interdependenţa sa – în produse inspiraţionale şi durabile.”

Design proaspăt pentru o nouă experienţă de condus

BMW iX deschide calea pentru o generaţie viitoare de automobile cu care compania redefineşte dezvoltarea durabilă, plăcerea de a conduce şi valorile unui automobil premium. Acest caracter de pionierat este exprimat clar în designul maşinii, care a fost dezvoltat din interior spre exterior. Prin urmare, BMW iX a fost creat pentru a oferi calitate a vieţii şi bunăstare pentru conducători şi pasageri. Designul clar şi minimalist al exteriorului său prezintă o nouă formă de mobilitate adaptată direct nevoilor pasagerilor. Interiorul său oferă celor de la bord opţiuni inovatoare de a folosi timpul pe perioada călătorii şi pentru a se bucura de relaxare, siguranţă şi o expresie modernă a luxului.

„BMW iX arată cum putem oferi noilor tehnologii un design foarte modern şi emoţional. Automobilul este complex din punct de vedere tehnologic, dar se simte foarte clar şi simplu”, spune Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design. „BMW iX oferă un spaţiu de locuit mobil în care oamenii se vor simţi în largul lor, în care inteligenţa maşinii îşi face simţită prezenţa doar atunci când ai nevoie de ea.”

Dezvoltare durabilă în designul şi producţie.
Producţie monitorizată a materiilor prime, energie verde pretutindeni în producţie, utilizare extinsă a materialelor reciclate.

Pe lângă plăcerea de conducere alimentată electric, dezvoltarea durabilă a fost un element permanent al caracterului mărcii BMW i încă de la început. Utilizarea responsabilă a resurselor şi minimizarea amprentei de dioxid de carbon a unui produs în toate etapele ciclului său de viaţă stau la baza abordării inovatoare a mobilităţii premium promovată de BMW i. Iar acest concept atotcuprinzător a fost implementat mai riguros ca niciodată în dezvoltarea şi producţia noului BMW iX.

Producţia de materii prime: monitorizată, transparentă şi certificată

Obiectivele de dezvoltare durabilă pentru BMW iX au fost stabilite într-un stadiu incipient de dezvoltare a automobilului. Definirea măsurilor adecvate necesită cunoştinţe detaliate despre materialele utilizate şi de unde provin sau cum au fost obţinute. Aceasta include lanţurile de producţie din amonte. Punctele importante pe partea de achiziţii sunt respectarea standardelor de mediu şi sociale, respectarea drepturilor omului, conservarea resurselor naturale şi reducerea emisiilor de CO2. Prin urmare, au fost stabilite măsuri pentru optimizarea dezvoltării durabile în consultare cu furnizorii, cum ar fi utilizarea materialelor reciclate şi valorificarea energiei regenerabile.

Pe lângă un proces de producţie ecologic, aici se ia în considerare şi capacitatea de reciclare a şi aspectele legate de sănătate. Proprietăţile materialelor tuturor componentelor sunt documentate şi verificate meticulos la laboratorul de materiale al BMW Group. Verificările includ şi asigurarea faptului că materialele potenţial alergenice, cum ar fi nichelul, nu sunt utilizate în zonele în care ar putea fi atinse de clienţi.

Această abordare completă a îmbunătăţirii dezvoltării durabile cuprinde şi  dezvoltări tehnologice care fac posibilă reducerea utilizării materialelor critice sau chiar evitarea totală a acestora. De exemplu, a fost conceput un principiu de design pentru motoarele electrice din tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea, care renunţă la necesitatea materialelor din pământuri rare. În loc de magneţii obişnuiţi pentru care sunt necesare aceste materii prime, câmpurile electromagnetice sunt utilizate pentru a asigura acţionarea instantanee şi controlabilă cu precizie a propulsiei electrice.

În timpul dezvoltării ultimei generaţii de celule de baterii, proporţia de cobalt conţinut în materialul catodic a fost redusă la mai puţin de 10%. În plus, chiar BMW Group achiziţionează cobaltul necesar pentru această generaţie de baterii şi apoi îl pune la dispoziţia furnizorilor de celule de baterii. Prin urmare, compania are certitudinea că standardele de mediu şi dezvoltare durabilă sunt respectate în timpul extracţiei şi prelucrării cobaltului şi că nu există încălcări ale drepturilor omului.

Deşi în celulele de baterii pentru tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea nu se foloseşte cobalt din Republica Democrată Congo (RDC), BMW Group este implicat într-un proiect-pilot care se concentrează pe exploatarea durabilă din punct de vedere ecologic şi social a acestei materii prime în această ţară. Compania, împreună cu partenerii săi din lanţul de aprovizionare, a comandat Agenţiei Germane pentru Cooperare Internaţională (GIZ) să dezvolte măsuri care vizează îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de viaţă atât pentru lucrătorii minieri artizanali, cât şi pentru locuitorii comunităţilor din apropiere. Dacă proiectul va avea succes, furnizarea de cobalt direct din RDC ar putea deveni din nou o opţiune pentru BMW Group.

Litiul este o altă materie primă vitală pentru producţia de baterii de înaltă tensiune clasificată ca fiind critică. BMW Group se aprovizionează direct şi cu această materie primă înainte de a o furniza producătorilor de baterii. Acest lucru asigură o transparenţă completă în ceea ce priveşte originea materiilor prime necesare pentru bateriile litiu-ion. Litiul utilizat în pachetul de baterii de înaltă tensiune de la bordul BMW iX este extras din depozite subterane din Australia, în conformitate cu standardele de mediu şi dezvoltare durabilă ale companiei. De asemenea, BMW Group a comandat către două universităţi americane de prestigiu efectuarea unui studiu privind extracţia durabilă a litiului în America Latină. Obiectivul studiului este de a investiga impactul extracţiei de litiu asupra aprovizionării locale cu apă.

Selecţie atentă a materialelor, proporţie mare de materiale reciclate

Pe lângă trecerea la energia verde, celălalt factor care ajută la creşterea dezvoltării durabile a producţiei de componente din aliaj uşor în reţeaua de producţie a BMW Group este creşterea continuă a proporţiei de aluminiu secundar (reciclat) utilizat. Utilizarea asumată a metodelor de reciclare pentru acest metal uşor de înaltă calitate poate duce la o reducere substanţială a utilizării aluminiului primar, mare consumator de energie, care generează şi niveluri ridicate de emisii de CO2 atunci când sunt utilizate tehnici de producţie convenţionale. Proporţia de aluminiu secundar utilizat la fabricarea pieselor turnate pentru BMW iX este de până la 50%.

Habitaclul BMW iX prezintă materiale atent selectate, care sunt de înaltă calitate şi, de asemenea, maximizează factorul de durabilitate. În acest caz, elementele-cheie sunt conservarea resurselor, eficienţa energetică în producţie şi caracterul potrivit pentru reciclare. Singura notă de crom din interior se găseşte în logo-ul BMW de pe volan. Specificaţia Clear & Bold opţională include un panou de control pe consola centrală care este realizat din lemn cultivat în mod durabil, cu certificarea FSC corespunzătoare. Stofa Twist, care face parte din decoraţiunile interioare Loft Stone Grey, este realizată din fibre de lână naturală, în timp ce tapiţeria din piele se remarcă foloseşte un extract de frunze de măslin este utilizat pentru tratarea pielii în locul agenţilor de argăsire convenţionali. Acesta se obţine din frunzele adunate în urma recoltărilor anuale a copacilor din plantaţiile europene de măslini.

Pardoseala şi covoraşele BMW iX sunt fabricate dintr-un fir răsucit sintetic, care este produs din material rezidual de nailon reciclat printr-un proces special dezvoltat. Materialul sursă pentru acestea include plase de pescuit recuperate din mare, împreună cu pardoseli uzate şi deşeuri reziduale de la fabricarea materialelor plastice. Aceste deşeuri sunt reintroduse în ciclul materialelor reutilizabile la o facilitate specială din capitala Sloveniei, Ljubljana. Pentru aceasta, materialul este descompus mai întâi în componentele sale chimice şi apoi este procesat pentru a produce granule de nailon. Materialul Econyl rezultat constituie baza pentru realizarea pardoselilor şi a covoraşelor din BMW iX. Pe lângă contribuţia la conservarea resurselor, utilizarea Econyl contribuie şi la reducerea emisiilor dăunătoare climei. Procesul de fabricare a plasticului reciclat emite cu aproximativ 80% mai puţin CO2 decât producţia convenţională de nailon pe bază de petrol.

Tehnologia sistemului de propulsie
şi variante de model.
Noile BMW iX xDrive50 şi BMW iX xDrive40.

Două motoare electrice şi patru roţi propulsoare aduc o nouă viziune asupra plăcerii de a conduce specifică BMW la BMW iX. Eficienţa remarcabilă a grupurilor propulsoare şi tehnologia de ultimă oră a celulelor de baterii oferă automobilului o autonomie mare şi, prin extensie, o capacitate excepţională de utilizare cotidiană. Iar tehnologia de încărcare de mare putere înseamnă că sunt necesare doar opriri scurte la jumătatea călătoriei pentru a alimenta conţinutul de energie al bateriei de înaltă tensiune. Cea mai recentă generaţie de tehnologie BMW eDrive oferă clienţilor o platformă ideală pentru a se bucura de fiecare aspect al mobilităţii fără emisii locale într-un automobil premium.

Într-o abordare specifică BMW, autonomia maşinii a fost mărită printr-un nivel ridicat de eficienţă a sistemului de propulsie şi densitatea energetică optimizată a bateriei de înaltă tensiune, şi nu cu baterii disproporţionat de mari. Acesta din urmă ar creşte masa automobilului şi, prin urmare, ar avea un efect negativ asupra dinamicii şi a consumului de energie electrică. Sistemul de propulsie şi tehnologia bateriei de la BMW iX sunt combinate cu o construcţie uşoară inteligentă şi un design optimizat aerodinamic pentru a crea un pachet complet ideal care asigură abilitate sportivă, dezvoltarea durabilă de vârf şi caracterul practic remarcabil.

Sistemul de propulsie şi bateria de înaltă tensiune incluse în această a cincea generaţie de tehnologie BMW eDrive sunt scalabile flexibil ca putere şi conţinut de energie, permiţându-le să fie montate în diferite variante de model. Două versiuni ale celei mai noi tehnologii BMW eDrive vor fi disponibile de la lansarea pe piaţă a BMW iX. La BMW iX xDrive50, cele două motoare electrice – unul pe puntea faţă şi unul pe cea spate – dezvoltă o putere maximă combinată de peste 370 kW/500 CP. Autonomia depăşeşte 600 de kilometri în ciclul de testare WLTP. Acest lucru echivalează cu peste 480 km în conformitate cu procedura de testare FTP-75 a EPA. BMW iX xDrive40 produce în jur de 240 kW (peste 300 CP) şi dispune de o autonomie calculată conform WLTP de peste 400 de kilometri.

A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive este centrată în jurul unei unităţi propulsoare care reuneşte motorul electric, electronica de putere şi transmisia ca un pachet integrat compact într-o singură carcasă. Această abordare de design permite o densitate de putere cu aproximativ 30% mai mare decât ar putea oferi sistemele de propulsie electrice anterioare. Topologia sistemului de propulsie electric extrem de integrat este un factor-cheie în eficienţa remarcabilă a BMW iX. În plus, permite şi o reducere substanţială a spaţiului de instalare necesar în raport cu puterea pe care o produce sistemul de propulsie.

Motoarele electrice dezvoltate intern de BMW Group au un factor de eficienţă de 93% în ultima lor versiune. Eficienţa lor joacă un rol-cheie în a permite BMW iX xDrive50 să înregistreze un consum combinat de energie electrică de sub 21 kWh/100 km în ciclul de testare WLTP, iar BMW iX xDrive40 să înregistreze o valoare de aproximativ 20 kWh/100 km în condiţii WLTP similare. Motoarele electrice de la BMW iX se deosebesc şi prin dezvoltarea foarte rapidă a puterii, profilul de performanţă sportivă şi silenţiozitate.

Concept special de motor: mai atractiv dinamic, mai puţin dependent de materiale critice

Calităţile specifice ale motoarelor electrice sunt rezultatul unui design care marchează o abatere fundamentală de la tehnologia întâlnită în mod normal la unităţile concurenţei. Acestea funcţionează conform principiului unui motor sincron AC. Acţionarea rotorului la motoarele BMW iX nu este însă indusă de magneţii permanenţi ficşi, ci de alimentarea cu energie electrică. Acest lucru permite ca pământurile rare necesare componentelor magnetice să fie evitate în totalitate în producţia motoarelor.

Dezvoltarea puterii sistemului de propulsie beneficiază de designul construit special. Acţiunea controlată cu precizie a rotorului utilizând energia electrică permite cuplului maxim să fie disponibil imediat. Iar acest cuplu – spre deosebire de cel al motoarele electrice cu design convenţional – este menţinut pe un interval foarte larg al turaţiilor.

Trăsătura definitorie a experienţei de condus la bordul BMW iX este o dezvoltarea puterii pe cât de rapidă, pe atât de neobişnuit de consistentă, subliniind excelenţa sportivă specifică mărcii. BMW iX xDrive50 accelerează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 5,0 secunde, în timp ce BMW iX xDrive40 realizează sprintul standard în puţin peste 6,0 secunde. Viteza maximă a ambelor variante de model este limitată electronic la 200 km/h.

Puterea produsă de motoare este transferată, în fiecare caz, printr-o transmisie cu un singur raport – instalată în aceeaşi carcasă – către roţile faţă şi cele spate pe cel mai scurt traseu posibil. Pe lângă îmbunătăţirea eficienţei generale a sistemului de propulsie, aceasta îmbunătăţeşte vizibil şi agilitatea, tracţiunea şi stabilitatea direcţională ale BMW iX. Tracţiunea integrală electrică controlată central se conectează cu sistemele de control ale şasiului pentru a permite distribuţia extrem de rapidă şi precisă a cuplului între punţi, în funcţie de situaţia de condus, de condiţiile de drum şi de dorinţele conducătorului.

Generarea adaptivă a energiei în timpul unei călătorii poate fi ajustată în funcţie de situaţie

Generarea adaptivă şi reglată individual a energiei de frânare permite creşterea eficienţei sistemului de propulsie la BMW iX. Managementul conectării inteligente înseamnă că puterea generării energiei la frânare poate fi adaptată la situaţia drumului, aşa cum este detectată de datele din sistemul de navigaţie şi de senzorii utilizaţi de sistemele de asistare a condusului. Când se apropie de o intersecţie, de exemplu, gradul de generare poate fi crescut, în timp ce se realimentează energia în bateria de înaltă tensiune şi astfel este întărit efectul de decelerare.

Între timp, pe drum liber, funcţia „coasting” îmbunătăţeşte confortul şi eficienţa, maşina deplasându-se liber, fără cuplu, ori de câte ori conducătorul eliberează acceleraţia. Reglajele adaptive în funcţie de situaţia de condus se efectuează şi atunci când funcţia de navigaţie nu este activată, controlul inteligent al generării adaptive permiţând răspunsuri instantanee la schimbările din situaţia de condus. De exemplu, activarea semnalizatorului în faza de „coasting” porneşte imediat generarea. Dar la apropierea de intersecţii cu semafoare, generarea energiei la frânare este anulată dacă luminile trec de la roşu la verde (în ţările în care automobilul are camera programată să recunoască fazele semaforului).

Generarea adaptivă este una dintre setările standard activate atunci când poziţia de condus D este angajată folosind maneta selectorului de pe consola centrală. Alternativ, conducătorul poate alege o setare de generare ridicată, medie sau scăzută a energiei la frânare în meniul iDrive care să fie folosită în toate situaţiile de condus. În poziţia de condus D, noul BMW iX demarează la viteză minimă de îndată ce frâna este eliberată, sporind confortul la manevră şi în traficul aglomerat. Activarea poziţiei de condus B generează aşa-numitul control „one pedal feeling”, caracteristic automobilelor electrice ale BMW Group, oferind o recuperare foarte puternică.

Baterie de înaltă tensiune: densitate energetică optimizată, autonomie crescută

Tehnologia BMW eDrive de generaţia a cincea include şi o baterie de înaltă tensiune cu tehnologie de ultimă generaţie a celulelor. Densitatea gravimetrică a energiei din bateria litiu-ion a fost din nou crescută cu aproximativ 20% faţă de bateria din generaţia anterioară. Ultima generaţie a bateriei de înaltă tensiune afişează calităţi în ceea ce priveşte capacitatea de performanţă, încărcarea şi descărcarea, durabilitatea şi siguranţa. De asemenea raportul dintre masă şi capacitatea de stocare este extrem de bun. Bateriile de înaltă tensiune ale BMW iX sunt învelite în aluminiu şi poziţionate jos în podeaua automobilului, ca componentă integrantă a caroseriei.

Cele mai recente progrese realizate în domeniul tehnologiei bateriilor sunt rezultatul a numeroşi ani de muncă neîncetată în cercetare şi dezvoltare. BMW Group produce module şi baterii pentru automobilele cu sisteme de propulsie electrificate din 2013. Compania se poate baza pe rezervele imense de competenţă şi experienţă atât în ceea ce priveşte tehnologia celulelor de baterii, cât şi în fabricarea bateriilor de înaltă tensiune specifice modelului. BMW Group a efectuat cercetări fundamentale în domeniul chimiei celulelor şi al proiectării celulelor, ceea ce i-a permis să ofere specificaţii precise – adaptate cerinţelor speciale de utilizare în automobilele electrificate – producătorilor externi de celule de baterii.

Celulele prismatice de baterii furnizate de aceste companii sunt grupate în module la uzina de producţie BMW Group alocată. Un sistem modular dezvoltat independent permite dispunerea flexibilă a modulelor în baterii de înaltă tensiune specifice modelului. BMW iX xDrive50 este echipat cu o baterie produsă la uzina BMW din Dingolfing , cu un conţinut energetic brut de peste 100 kWh. Setul de baterii pentru BMW iX xDrive40 are un conţinut energetic brut de peste 70 kWh.

Un sistem de răcire cu lichid, complet integrat, managementul bateriei de înaltă tensiune asigură un control optim al temperaturii atât în situaţii de condus foarte dinamic, cu o cerinţă de putere ridicată, cât şi la încărcarea rapidă de la o staţie de încărcare cu curent continuu. La temperaturi exterioare scăzute, excesul de căldură generat de grupul propulsor este utilizat pentru a încălzi bateria de înaltă tensiune în timpul deplasării. Bateriile pentru BMW iX sunt acoperite de o garanţie valabilă timp de opt ani sau până la 160.000 de kilometri.

Descoperă și alte detalii utile și fascinante la dealer-ul tău BMW APAN Motors. APAN Motors este dealer autorizat BMW , fiind prezent în Brăila, Iași și Suceava. BMW APAN Motors are o activitate completă de vânzări și service, asigurând livrări și servicii oriunde în țară. Întreaga activitatea a echipei BMW APAN Motors este ghidată de misiunea de a “Livra Bucurie Și Chiar Mai Mult!” iar la departamentul Aftersales “Totul este despre ÎNCREDERE!“

sursa: BMW Blog

0 replies on “BMW iX xDrive40 şi BMW iX xDrive50”