Undă verde pentru toți furnizorii fabricilor Volkswagen

5
Undă verde pentru toți furnizorii fabricilor Volkswagen 1

     Producția a repornit nu numai la Volkswagen, ci și la mii de furnizori care livrează componente către fabricile auto. În Europa, companiile din cele două țări, care au fost afectate cel mai mult de criza generată de coronavirus, Italia și Spania, joacă un rol important.

     În special în regiunile nordice ale ambelor țări, industria furnizării de componente este una dintre cele mai semnificative sectoare ale economiei – de exemplu în regiunea Lombardia și în jurul Barcelonei. „În total, achiziționăm componente de la peste 1.000 de companii italiene și spaniole”, spune Nico Feirer, șeful Controlului Global al producției la Volkswagen Group Achiziții. Cu toate acestea, nu sunt importanți doar partenerii contractuali direcți, așa-numiții furnizori de nivel 1. La fel de importante sunt multe alte companii de-a lungul lanțului de aprovizionare. „Chiar și eșecul a unei companii care pare, la o primă vedere, mică și nesemnificativă poate duce la probleme”, spune Feirer.

     De la începutul pandemiei, echipa Volkswagen a acordat o atenție deosebită asupra rețelei complexe de furnizori. Feirer afirmă că: ”25 de experți din diferite țări ale organizației mondiale de achiziții ne oferă informații noi, la fața locului, despre situația actuală de mai multe ori pe săptămână”. În timpul stării de alertă impuse de autorități, Volkswagen a monitorizat situația din mai mult de 30 de țări. „Vrem să știm imediat în cazul în care există o amenințare sau sunt probleme undeva.”

     Feirer mai afirmă că furnizorii mici, vânzările continue și chiar cifra de afaceri sunt importante pentru stabilitate financiară. Prin urmare, Volkswagen a continuat să cumpere mărfuri care depășesc cerințele companiei pe termen scurt pentru a ajuta direct furnizorii.

    În Italia și Spania, un astfel de sprijin a fost scos de sub semnul întrebării, pentru că, având în vedere rata mare de infecție, activitatea furnizorilor de automobile a fost interzisă până în luna aprilie. „Volkswagen s-a folosit de această dată pentru a pregăti împreună reluarea muncii cu reglementări stricte de protejarea sănătății”, spune Feirer.

     Un pilon a fost conceptul de protecție complet pe care Volkswagen a pus la dispoziția a peste 40.000 de furnizori și furnizori de servicii din întreaga lume în diferite limbi de pe platforma furnizorilor. „Acesta a fost un ajutor important pentru mulți parteneri. Nu orice companie are suficienți experți pentru a dezvolta un astfel de pachet în doar câteva săptămâni. ” Conceptul include, de asemenea, cele 100 de măsuri aplicabile Grupului – de la purtarea măștilor de față până la predarea fără contact a mărfurilor. Documentele au fost descărcate de peste 120.000 de ori – un semn al marelui interes.

     Între timp, a fost ridicată interdicția guvernului asupra producției în Italia și Spania. Odată cu noul început la Volkswagen, furnizorii își măresc volumele de producție. „În prezent, nu avem informații despre de niciun partener din Spania și Italia ale cărui operațiuni au ajuns la un blocaj din cauza pandemiei”, relatează Frank Müller, șeful Managementului Capacității în Achiziții. “Asta e o veste bună. Pentru multe companii, existența lor depinde de recuperarea rapidă a afacerilor. “

     În strânsă cooperare cu Departamentele de Logistică, echipa lui Nico Feirer lucrează pentru a menține stabile lanțurile de aprovizionare la nivel mondial – dar nu există nicio garanție. „Luminile sunt acum verzi pentru majoritatea furnizorilor. Cu toate acestea, trebuie să luăm în considerare posibilitatea ca situația din fiecare țară să se deterioreze din nou în orice moment “, spune Feirer. Dacă se întâmplă acest lucru, se solicită acțiune rapidă. „Când a izbucnit pandemia în China, mai erau încă încărcături pe nave timp de câteva săptămâni. Pe de altă parte, un camion nu are nevoie decât de două zile pentru a ajunge din Italia în Germania. Acesta este timpul nostru ”, explică Müller. Atâta timp cât durează pandemia, echipa va urmări toate țările importante ale furnizorilor de automobile – din America de Sud până în Asia.

        La nivelul României[i], după aproape două luni de inactivitate, marile companii din domeniul auto și-au reluat activitatea, la fel ca și în alte câteva țări din Uniunea Europeană. Companiile din domeniul auto (producători de echipamente originale/OEM-uri, furnizori, dealeri) sunt mult mai bine poziționate acum decât au fost în criza din 2008-2009, deoarece și-au îmbunătățit fluxul de numerar, au mărit capacitatea de utilizare, și-au schimbat portofoliile de produse pentru a răspunde cererii cumpărătorilor și au instituit o disciplină mai mare prin stimulente de vânzare cu amănuntul.

        APAN Automobile, Dealer și Service Volkswagen-Audi, parte integrantă a APAN Grup, își respectă angajamentele față de colaboratori și furnizori dar și față de clienți, oferind în continuare servicii de vânzare și mentenanță auto în condiții de siguranță.


[i] https://www.economica.net/criza-covid-19-poate-duce-la-pierderi-de-pana-la-67-mld-de-lei-in-industria-auto-din-romania-cum-pot-minimiza-companiile-impactul-analiza_184355.html


Răspunde la câteva întrebări

Lasă un răspuns