- Modelele Audi, Volkswagen și SEAT Cupra ies toate de pe aceeași linie de asamblare
- Membru al Consiliului de Administrație Audi, responsabil pentru Producție și Logistică, Peter Kossler: “Sinergiile ne permit trecerea la mobilitatea premium fără emisii, în condițiile calității ridicate specifice mărcii Audi.“
- Dr. Stefan Loth, Președintele Consiliului de administrație Volkswagen Saxonia: “Ne-am transformat cu succes într-o unitate de producție multi-marcă și vom fabrica în curând aici, în total, șase modele de automobile electrice“
Mai puternici împreună: în transformarea sa spre mobilitatea electrică, Audi construiește pe efectele de sinergie din cadrul Grupului Volkswagen. În cadrul unei vizite a reprezentanților media la fabrica multi-marcă din Zwickau (Germania) a Grupului, Peter Kossler, membru al Consiliului de Administrație Audi, responsabil pentru Producție și Logistică și Dr. Stefan Loth, Președintele Volkswagen Saxonia GmbH au subliniat cât de mult beneficiază companiile Grupului de această colaborare. Datorită și a platformelor folosite în comun, precum platforma modulară electrică (MEB), Audi va avea pe piață peste 20 de modele pur electrice până în anul 2025.
Începând cu anul 2026, Audi va lansa pe piața internațională exclusiv automobile 100% electrice și va renunța treptat la producția modelelor cu motoare cu ardere internă, începând de acum și până în anul 2033. Astfel, producătorul de automobile premium pariază în mod evident pe mobilitatea electrică și își accelerează transformarea. Obiectivul principal: combinarea mobilității individuale cu sustenabilitatea pentru clienți și totodată creșterea profitabilității companiei.
Sinergiile accelerează tranziția la mobilitatea electrică
Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron joacă un rol esențial în strategia de electrificare a mărcii. În ceea ce privește prețul, aceste modele le oferă clienților Audi un punct atractiv de intrare în universul mobilității electrice premium, grație strategiei platformei Grupului Volkswagen: automobilele Audi Q4 e-tron și Q4 Sportback e-tron sunt produse la fabrica multi-marcă din Zwickau, acolo unde sunt produse și modelele electrice Volkswagen ID.3 și ID.4 și, de curând, și Cupra Born. Toate aceste modele au la bază platforma MEB, dar au fiecare puncte forte specifice fiecărei mărci în parte.
“Pe viitor vom beneficia și mai intens de sinergiile din cadrul Grupului Volkswagen”, a explicat Peter Klosser, membru al Consiliului de Administrație Audi AG, responsabil pentru Producție și Logistică. “Această colaborare strânsă ne permite să le oferim clienților noștri mobilitate electrică premium fără emisii, la prețuri accesibile și, totodată, în condiții avantajoase economic pentru companie. De asemenea, astfel ne asigurăm și că toate automobilele noastre au ADN-ul Audi specific și inconfundabil și că ies de pe linia de producție oferind calitatea proverbială a mărcii Audi, cu care impresionăm încă de le început.“
Audi Q6 e-tron este următorul model electric de mare importanță al companiei cu patru inele și este, de asemenea, construit pe baza unei noi platforme a Grupului: platforma electrică premium – PPE (Premium Platform Electric), ce a luat naștere din colaborarea departamentelor de dezvoltare ale mărcilor Audi și Porsche.
Fabrica VW din Zwickau: în avangarda epocii electrice
Aproximativ 8.500 de angajați Volkswagen din Saxonia (Germania) produc în Zwickau cinci modele actuale ale Grupului, fiecare model fiind neutru din punctul de vedere al amprentei de carbon. Președintele Consiliului de Administrație Dr. Stefan Loth a declarat: “Faptul că ne-am transformat dintr-o fabrică dedicată exclusiv mărcii Volkswagen într-o fabrică multi-marcă reprezintă o bucurie specială, dar și o provocare. În curând vom produce aici șase modele electrice de automobile. Aceasta însemnă eforturi substanțiale din partea angajaților noștri, care răspund printr-o implicare extraordinară și cu abilități excelente.” În procesul de asamblare sunt aplicate numeroase tehnologii noi și inovatoare. De exemplu, display-ul head-up este instalat direct pe linia de asamblare și softurile inteligente evaluează imaginile de test proiectate pe parbrizul automobilului și fac automat ajustările fine de detaliu.
Q4 e-tron: fără doar și poate un adevărat Audi
Folosirea în comun a unor platforme și module tehnice este de zeci de ani o strategie câștigătoare a Grupului Volkswagen. “Munca în echipă a diferitelor mărci începe din momentul în care este concepută o nouă platformă,” explică Fermin Soneira Santos, Directorul de produs al gamelor electrice din segmentele A până la C. “Este important să găsim echilibrul potrivit între caracterul distinctiv al fiecărei mărci și sinergiile maxime.” De pildă, Q4 e-tron este, fără doar și poate, un adevărat și inconfundabil Audi. Aceasta nu se vede doar în designul progresist, ci și în conceptul de afișare și operare specific mărcii Audi, care combină un Virtual Cockpit cu un MMI deosebit de mare, în head-up display-ul cu funcții de realitate augmentată, ce aduce pentru prima dată în segmentul compact această combinație ingenioasă dintre universul virtual cu cel real. Ambele modele au fost lansate cu succes în 2021 pe toate piețele europene. Clienții din SUA pot comanda SUV-urile compacte începând de la finele lunii septembrie.
Angajații Audi își susțin colegii din Zwickau și învăță totodată de la ei
Avantajele colaborării dintre mărci nu sunt evidente doar în platformele tehnice, ci și în rândurile angajaților: în prezent, în producția din Zwickau sunt implicați aproximativ 350 de angajați Audi. Este vorba mai ales de angajați aflați la începutul carierei în cadrul companiei, care au terminat de curând cursurile școlii profesionale. După detașarea pe o durată de un an la Zwickau, ei vor aduce experiența astfel câștigată în domeniul mobilității electrice la fabricile la care au fost angajați inițial, ca de pildă pentru fabricarea noului model Q6 e-tron în Ingolstandt, model ce va fi introdus pe piață în anul 2023.
Zwickau și marca Audi au o tradiție comună îndelungată
Rădăcinile companiei Audi sunt situate în Saxonia: când a avut nevoie să își extindă activitățile, fondatorul companiei August Horch a venit la Zwickau, unde și-a înregistrat compania. Este vorba de “A. Horch Motorenwagenwerke AG”, companie înființată în 1904.
Astfel au fost puse bazele producției de automobile în Saxonia. În urma neînțelegerilor cu consiliul director, Horch a plecat din respectiva companie și a înființat “August Horch Automobilwerke GmbH” în 1909. Firma a fost redeunită apoi “Audi-Automobilwerke m.b.H.”, în 1910.
Iar în 1932, compania a ajuns la un alt punct de răscruce din istoria sa: cele patru companii Audi, DKW, Horch și Wanderer au fuzionat în Auto Union AG, a cărei siglă a fost desenată din patru inele. Stefan Trauf, directorul Auto Union GmbH, compania responsabilă cu păstrarea tradiției Audi în zilele noastre: “Zwickau a fost, este și va rămâne un oraș foarte special pentru Audi. Aici a fost scrisă istorie auto, când s-a demonstrat cât de importantă este colaborarea strânsă între mărci, un aspect rămas la fel de important până în ziua de azi.” Istoria Audi și istoria industriei auto din Saxonia prind viață în muzeul August Horch Museum din Zwickau ((www.horch-museum.de/en/).