Noul Audi Q8 e-tron:

16

Eficiență crescută, autonomie mai mare, design mai rafinat

· Bateria are o capacitate mai mare și se încarcă mai rapid

· Exterior împrospătat cu noua identitate vizuală a mărcii, plus parametri dinamici excelenți

· Producție cu amprentă netă neutră de carbon și utilizarea în premieră a unor materiale reciclate în anumite componente relevante pentru siguranță

Audi a urcat în premieră pe scena mobilității electrice în anul 2018, cu Audi e-tron*, modelul ce a dat startul în viitorul electric al producătorului premium de automobile. Și de atunci, modelul a definit reperele și standardele în segmentul SUV-urilor electrice de lux. Noul Audi Q8 e-tron* construiește acum pe fundația succesului acestui avangardist electric. SUV-ul și crossover-ul electric din vârful gamei Audi impresionează cu sistemul de propulsie optimizat, caracteristici aerodinamice rafinate, performanțe crescute la încărcarea electrică și o capacitate mărită a bateriei, la care se adaugă autonomia crescută la până la 582 kilometri (conform WLTP) pentru versiunea SUV și la 600 de kilometri (conform WLTP) pentru varianta Sportback. Modificările semnificative, mai ales la designul părții frontale a automobilului, conferă SUV-ului reprezentativ al mărcii o alură împrospătată.

De la lansarea pe piață în urmă cu circa 4 ani a electricei Audi e-tron*, marca a înregistrat vânzări de 150.000 de unități din acest model, urmând un roadmap electric sistematic. Astfel, portofoliul Audi de automobile electrice se ridică acum la 8 modele. Iar până în 2026, cifra va crește la peste 20. Din același an, Audi va lansa pe piața internațională exclusiv automobile 100% electrice. “În strategia noastră “Vorsprung 2030″, ne-am definit o dată fermă pentru renunțarea la motoarele cu ardere internă și am decis că Audi va fi o marcă 100% electrică în termen de 11 ani,” a explicat Markus Duesmann, Președintele Consiliului de Administrație AUDI AG. “Noul Audi Q8 e-tron*, cu eficiența sa optimizată, autonomia crescută și designul actualizat, reprezintă încă o componentă importantă a portofoliului nostru electric ce încântă clienții, grație modelor noastre electrice emoționale, ce se pretează fără rezerve mobilității de zi cu zi.” La rândul său, Oliver Hoffmann, membru al Consiliului de Administrație Audi, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, s-a concentrat, de asemenea, asupra avantajelor de care beneficiază clienții grație acestor optimizări tehnice: “Pentru noul Q8 e-tron am reușit să creștem semnificativ capacitatea bateriei, precum și performanțele la încărcare*. Astfel putem asigura echilibrul optim între densitatea energetică și capacitatea de încărcare, crescând totodată eficiența,” a detaliat Hoffmann. “Mai mult, am optimizat pentru toate variantele Q8 e-tron* motoarele, direcția progresivă și sistemele de control al șasiului, accentuând astfel și mai mult caracteristicile dinamice avansat specifice tuturor automobilelor Audi.”

Chip nou, nume nou, corporate identity nou

Botezându-l Q8, Audi transmite un mesaj fără echivoc: Audi Q8 e-tron* este modelul din vârful gamei de modele electrice SUV și crossover. Audi Q8 e-tron* și Q8 Sportback e-tron* pot fi identificate încă de la prima privire ca fiind modele electrice, datorită noilor trăsături de design vizibile atât în față, cât și în spate. Acestea duc sistematic mai departe limbajul de design al modelelor electrice Audi. În calitate de SUV electric prestigios al gamei Audi, Q8 e-tron* introduce noua identitate vizuală Audi pentru exterior, cu designul bidimensional al celor patru inele. Nou este și înscrisul denumirii modelului cu emblema Audi de pe montantul B.

Spațiu și confort la niveluri maxime

La o lungime exterioară totală de 4,915 metri, lățimea de 1,937 metri și înălțimea de 1,619 metri la versiunea Sportback și 1,633 la SUV, Q8 e-tron oferă niveluri maxime de spațiu și confort. SQ8 e-tron* și SQ8 Sportback e-tron* sunt ambele cu 2 milimetri mai scunde și cu 39 milimetri mai late. Ampatamentul de 2,928 metri asigură și pentru ocupanții locurilor din spate spațiu generos la picioare. Volumul portbagajului este, de asemenea, mare, de 569 litri la SUV și 528 litri la Sportback. La portbagajul clasic din spate, se adaugă și portbagajul frontal, așa-numitul frunk”, unde încap încă 62 de litri de bagaje.

Trei variante de motorizare

Pentru ambele versiuni de carosiere, clienții pot alege unul dintre cele trei variante de motorizare disponibile. Echipate cu câte două motoare, modelele de bază Audi Q8 50 e-tron** (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: – (NEDC); 24,0 – 20,1 (WLTP); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) și respectiv Audi Q8 50 Sportback e-tron** (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: – (NEDC); 23,7 – 19,5 (WLTP); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) generează 250 kW în modul Boost și un cuplu de 664 Nm. Autonomia lor se ridică la 491 km (SUV) și respectiv 505 km (Sportback), conform standardului de măsurare WLTP.

Echipate, de asemenea, cu câte două motoare, modelele de bază Audi Q8 55 e-tron** (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: – (NEDC); 24,4 – 20,6 (WLTP); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) și Audi Q8 55 Sportback e-tron** (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: – (NEDC); 24,1 – 19,9 (WLTP); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) au o putere de 300 kW în modul Boost și cuplul de 664 Nm. SUV-ul oferă o autonomie de până la 582 km și Sportback-ul de până la 600 km, conform WLTP. Viteza lor maximă și viteza maximă a modelului Q8 50 e-tron** (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: – (NEDC); 24,0 – 20,1 (WLTP); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) sunt limitate la 200 km/h.

În vârful gamei se situează Audi SQ8 e-tron** (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km:
– (NEDC); 28,0 – 24,6 (WLTP); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) și Audi SQ8 Sportback e-tron** (consum mixt de energie electrică în kWh/100 km: – (NEDC); 27,0 – 23,5 (WLTP); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0) și sunt echipate fiecare cu câte 3 motoare. Puterea lor se ridică în modul Boost la 370 kW și cuplul este de 973 Nm.

Autonomia modelelor S ajunge până la 494 km pentru SUV și până la 513 km pentru Sportback conform WLTP. Viteza lor maximă este limitată la 210 km/h.

Bateria are o capacitate mai mare și se încarcă mai repede

Sunt disponibile două baterii de dimensiuni diferite. Bateria cu care este dotat Q8 50 e-tron* are o capacitate netă de stocare de energie de 89 kWh (brut 95 kWh), iar versiunile mai puternice, Q8 55 e-tron* și SQ8 e-tron*, sunt echipate cu baterie de 106 kWh net (114 kWh brut). Datorită ajustării sistemului de management al bateriei, a crescut, de asemenea, și capacitatea utilizabilă de către client a bateriei. Astfel, la stațiile de încărcare de mare putere, Audi Q8 50 e-tron* atinge o putere maximă de încărcare de 150 kW. La Q8 55 e-tron* și SQ8 e-tron*, puterea maximă de încărcare crește la 170 kW. Pentru a încărca bateria mai mare de la 10% la 80% este nevoie de o oprire de doar circa 31 de minute în condiții ideale, ceea ce corespunde unei autonomii de până la 420 kilometri (conform WLTP). De la stațiile de încărcare în curent alternativ sau de la wallbox-uri, Audi Q8 e-tron* se încarcă la până la 11 kW. De asemenea, Audi oferă opțional o putere de încărcare de până la 22 kW în curent alternativ.

În condiții ideale, Audi Q8 50 e-tron* poate fi încărcat complet în circa 9 ore și 15 minute (22 kW: circa 4 ore și 45 de minute) folosind curent alternativ. Bateria mare poate fi încărcată complet în circa 11 ore și 30 de minute la 11 kW și circa 6 ore la 22 kW. Audi Q8 e-tron* este echipat în dotarea standard cu funcția Plug & Charge. Astfel, la stațiile de încărcare compatibile, automobilul se autorizează automat la conectarea cablului de încărcare și activează automat punctul de încărcare. Facturarea are loc, de asemenea, automat. Noul serviciu de încărcare Audi Charging ce va fi lansat în 2023 și va înlocui serviciul actual e-tron Charging Service, va permite accesul facil și confortabil la circa 400.000 de puncte de încărcare publice din Europa. Funcția e-tron deplanificare a rutelorasigură asistență la găsirea punctelor de încărcare optime de-a lungul rutei de navigație.

Motor optimizat pe puntea spate și sistemul de control electric al cuplului pentru o agilitate sporită

Motorul asincron de pe puntea spate a fost modificat pentru noul Audi Q8 e-tron*. Astfel, acum cele 12 bobine generatoare de câmp magnetic au fost înlocuite cu 14 bobine. Drept urmare, motorul generează un câmp magnetic mai puternic, cu același consum de electricitate, ceea ce în schimb asigură însă un cuplu mai mare. Când acesta nu este însă necesar, motorul electric are nevoie de mai puțin curent electric pentru a genera cuplul. În consecință, scade consumul și crește autonomia. Audi folosește acum la modelul S al gamei e-tron în premieră pentru producția de serie mare conceptul de propulsie cu trei motoare. Acest concept a fost acum rafinat pentru SQ8 e-tron** (consum electric mixt în kWh/100 km*: – (NEDC); 28,0 – 24,6 (WLTP); emisii mixte de CO₂ în g/km: 0). Astfel, pe puntea față a fost instalat un motor electric de 124 kW. Pe puntea spate sunt instalate două motoare electrice, fiecare de câte 98 kW. Fiecare motor antrenează separat câte o roată din spate. Aceasta permite o putere de până la 370 kW în modul Boost. Cuplul poate fi distribuit complet variabil între cele două roți din spate, prin intermediul celor două motoare, în doar câteva fracțiuni de secundă.

Echilibrul optim între confort și sportivitate

Noul Audi Q8 e-tron* include în dotarea standard și suspensia pneumatică cu sistemul de control al amortizării. Astfel, înălțimea automobilului poate fi variată cu în total 76 mm, în funcție de situația de mers. Pentru a optimiza ținuta dinamică laterală a automobilului, au fost ajustate reglajele suspensiei pneumatice. Mai mult, sistemul său de control electronic al stabilității ESC va permite o manevrabilitate chiar și mai avansată pe viitor, în special în viraje. Iar Audi Q8 e-tron* negociază virajele cu o agilitate mult mai accentuată, datorită direcției progresive revizuite. Raportul de transmisie al direcției a fost astfel modificat încât direcția să răspundă mult mai rapid, chiar și la mișcări delicate ale volanului. Efectul raportului mai direct al sistemului de direcție este susținut și de suspensiile mai rigide de pe puntea față. Mișcările volanului sunt astfel transmise mai direct către roți, iar feedback-ul reacțiilor direcției este, la rândul său, optimizat. Au fost ajustate, de asemenea, toate sistemele de control al șasiului, toate rămânând însă perfect echilibrate și interconectate în manieră armonioasă, conform ADN-ului Audi.

Caracteristici aerodinamice și mai avansate

Caracteristicile aerodinamice au fost un aspect prioritar pentru dezvoltarea noului Audi Q8 e-tron*, ceea ce a rezultat în reducerea coeficientului aerodinamic cwde la 0,26 la 0,24 pentru Q8 Sportback e-tron* și de la 0,28 la 0,27 pentru Q8 e-tron*. Deflectoarele pentru roți montate sub automobil ajută la redirecționarea fluxului de aer pe lângă roți. Deflectoarele de pe puntea față au fost mărite, iar Audi Q8 Sportback e-tron* are acum adițional deflectoare și la roțile din spate. La SQ8 Sportback e-tron*, deflectoarele sunt instalate doar pentru roțile din spate. În ceea ce privește grila, acum este pentru prima dată când un model Audi dispune și de un sistem de auto-etanșare, suplimentar față de diafragmele cu acționare electrică ce închid automat radiatorul. Acest sistem optimizează fluxul de aer în partea din față a autoturismului și previne pierderile nedorite.

Manevre facile de parcare cu Remote Park Assist Plus

Audi Q8 e-tron oferă circa 40 de sisteme asistență pentru șofer. Cei până la cinci senzori radar, cele până la cinci camere video și 12 senzori cu ultrasunete furnizează informații cu privire la mediul din jurul automobilului. Informațiile sunt apoi analizate de unitatea de comandă centrală a sistemelor de asistență a șoferului. O funcție nouă este Remote Park Assist Plus, ce va intra în gama de dotări începând din 2023. Cu ajutorul acestei funcții, Audi Q8 e-tron* poate accesa chiar și cele mai mici locuri de parcare. Clienții pot controla manevra de parcare de pe smartphone-urile lor, prin intermediul aplicației myAudi. Când mașina ajunge în poziția finală pe locul de parcare, își va opri automat motoarele, va activa automat frâna de parcare și va încuia ușile. Pentru a ieși de pe locul de parcare, motoarele pot fi pornite din aplicația myAudi și apoi automobilul va executa automat manevrele de ieșire, până când ocupanții pot urca în manieră confortabilă la bord.

Farurile Matrix LED digitale

Q8 e-tron* poate fi dotat opțional cu faruri Matrix LED digitale. La deplasarea pe autostradă, luminile de orientare marchează poziția automobilului pe banda de rulare și ajută șoferul să păstreze traiectoria pe centrul benzii pe porțiunile înguste. Sunt disponibile și alte trei dotări speciale: funcția ce furnizează informații optimizate din trafic, luminile pentru banda de rulare cu indicator de direcție și luminile de orientare pentru șosele.

Interior din clasa de lux

Plafonul panoramic vitrat creează senzația unui interior și mai luminos și accentuează dimensiunile ample ale habitaclului. Elementele din sticlă se deschid și închid automat. Și jaluzelele pot fi controlate la fel de facil și confortabil. Când este deschis, plafonul compus din două elemente din sticlă îmbunătățește și condițiile climatice de la interiorul automobilului, grație ventilației eficiente. Deflectorul de vânt integrat reduce, de asemenea, zgomotul. Ca alternativă la sistemul de climatizare cu reglaje pe două zone inclus în dotarea standard, Audi oferă și un sistem automat de climatizare cu reglaje pe patru zone și un pachet pentru calitatea aerului. Ventilația pe trei trepte oferită pentru scaune asigură condiții optime de confort, chiar și în zilele toride de vară. Ventilația este disponibilă chiar și pentru scaunele standard, ce au tapițerie elegant perforată. O dotare superioară sunt scaunele Individual Contur, ce pot fi ajustate în detaliu de către utilizator. Alături de reglajele pneumatice pentru șezut și secțiunile laterale, aceste scaune pot fi dotate opțional și cu funcție de masaj. Toate variantele de echipare includ inserții decorative și clienții pot opta aici pentru furnir de lemn cu pori deschiși, precum frasin sau platan sau pentru aluminiu sau la echipările S line și edition S line, pot alege pentru prima dată un decor cu structură de carbon. Noi în ofertă sunt și lemnul de nuc maro deschis și țesătura tehnică realizată parțial din sticle PET reciclate.

Display-uri tactile cu înaltă rezoluție și comanda vocală

La fel ca toate modelele Audi din clasa de lux, și Q8 e-tron* folosește sistemul de operare MMI touch response. Cele două disiplay-uri de înaltă rezoluție și mari dimensiuni înlocuiesc aproape toate butoanele fizice. Display-ul din partea de sus are diagonala de 10,1 inchi și cel de jos de 8,6 inchi. Suplimentar față de operarea funcțiilor prin intermediul celor două ecrane tactile, utilizatorii pot face uz și de funcția de comanda vocală cu limbaj natural. Conceptul digital de afișare și operare al modelului Audi Q8 e-tron* este desăvârșit cu Audi virtual cockpit cu rezoluție full HD, ce este inclus în dotarea standard. Grafica specifică ilustrează toate aspectele importante pentru condusul unui automobil electric, de la puterea de încărcare, la autonomie. La cerere poate fi adăugat și un display head-up. În Germania, Audi Q8 e-tron* va fi oferit cu sistemul de navigație MMI plus inclus în echiparea standard. Acest sistem de infotainment avansat suportă standardul LTE Advanced de transmitere de date de înaltă viteză, și are un hotspot Wi-Fi integrat pentru dispozitivele mobile ale pasagerilor. Sistemul de navigație recomandă în manieră inteligentă destinații, în baza rutelor parcurse anterior. Mai mult, pachetul Audi connect Navigation & Infotainment include și serviciile car-to-X.

Materiale din procese de reciclare

Audi Q8 e-tron* va fi certificat ca având amprentă netă neutră de carbon1în Europa și SUA. De asemenea, Audi folosește materiale reciclate pentru o parte dintre componentele modelului Audi Q8 e-tron*. Aceste materiale ce provin din procese de reciclare reduc cantitatea de resurse folosite și asigură un circuit închis, eficient și sustenabil pentru materiale. La interiorul noului Audi Q8 e-tron*, Audi folosește materiale reciclate pentru izolații și amortizare, precum și pentru mochetă. Inserția decorativă de deasupra display-ului se numește Tech Layer și este disponibilă cu un nou material tehnic în nuanța antracit ce este realizat parțial din sticle PET reciclate. La pachetul de dotare S, scaunele sport sunt tapițate cu piele sintetică și microfibră Dinamica. Materialul Dinamica este realizat în proporție de 45% din fibre de poliester realizate din sticle PET reciclate, materiale textile folosite și fibre reziduale.

Spre deosebire de microfibra folosită până acum, pentru producția materialului Dinamica, Audi a renunțat și la solvenți, ceea ce contribuie, de asemenea, la protecția mediului.

Mai mult, acum sunt folosite pentru prima dată componente relevante pentru siguranță ce conțin un amestec de plastic ce include deșeuri din material plastic de la automobile, reciclat printr-un proces chimic special. Mai exact, este vorba de carcasele sistemelor de prindere ale centurilor de siguranță. Ca parte a proiectului PlasticLoop, pentru producția de serie a modelului Audi Q8 e-tron*, Audi a colaborat cu producătorul de mase plastice LyondellBasell, pentru a concepe un proces în care este folosită pentru prima dată reciclarea chimică pentru a refolosi deșeuri mixte de plastic de la automobile. Conform acestui proces, în colaborare cu LyondellBasell, Audi demontează mai întâi  componente din plastic ce nu mai pot fi reparate de la automobilele de clienți. Acestea sunt apoi curățate de alte tipuri de materiale, ca de pildă de clipsuri metalice. Apoi plasticul este tocat și este transformat în ulei de piroliză, prin intermediul unui proces chimic. Acest ulei de piroliză este apoi utilizat ca materie primă pentru producția de noi mase plastice, în baza metodei echilibrului masic2.

Sursa: audi.ro

Lasă un comentariu...