A doua generație a unei povești de succes Audi este aici – A3 Sedan. Modelul compact cu patru uși este complet conectat digital – de la infotainment până la sistemele de asistență. Sub caroseria elegantă, noile acționări și reglarea rafinată a suspensiei asigură o experiență la condus pe cât de eficientă pe atât de dinamică. Sedanul A3 va fi disponibil pe piața europeană începând cu vara anului 2020.
Noul A3 Sedan se prezintă într-o manieră sportivă, elegantă. Comparativ cu predecesorul său, acum este mai lung de 4 centimetri ajungând până la 4,50 metri, în timp ce ampatamentul său rămâne neschimbat. Lățimea sa a crescut cu 2 centimetri până la 1,82 metri și acum este 1 centimetru mai înalt ajungând la 1,43 metri. Acest lucru a dus la o creștere a interiorului cu 2 centimetri în față, datorită poziției inferioare a scaunului șoferului, și încă un spațiu în zona cotului. Capacitatea bagajelor este exact aceeași ca în modelul predecesor, de 425 litri.
Puternic și elegant: exteriorul
Partea frontală este dominată de un singur cadru mare cu grilă de fagure care este însoțită de faruri izbitoare. La exterior, formează unghiuri trapezoidale care sunt trase în jos. În modelul de top cu tehnologie LED Matrix, acesta este locul în care sunt adăugate noile lumini digitale de zi. Ele constau dintr-un tablou de pixeli format din 15 segmente LED care pot fi acționate individual și conferă diverselor versiuni ale A3 Sedan o semnătură specifică.
Corpul simplificat
Partea inferioară cu panouri, oglinzile exterioare cu o aerodinamică îmbunătățită și răcirea activă a frânei reduc rezistența la aer și asigură un vehicul eficient.
Concentrat și digitalizat: cockpit
”Cabina de pilotaj” a sedanului A3 este concentrată în totalitate pe șofer. Acest lucru începe cu designul interior și se termină cu elementele de afișare și control. Astfel, panoul de instrumente cu afișajul tactil MMI central este înclinat ușor spre șofer. Are o diagonală de 10,1 inch și este intuitiv pentru a opera. Ca standard, include detectarea scrisului de mână, precum și controlul limbajului natural, care se poate adăuga, în mod opțional, pe cloud. Bara de instrumente de 10,25 inch din spatele volanului este digital chiar și în modelul de bază. Bordul Audi Cockpit Virtual măsoară 12,3 inch și oferă trei vederi diferite, inclusiv grafică sport cu cifre înclinate și un aspect deosebit de dinamic. RPM (rotațiile pe minut) și viteza sunt prezentate aici sub formă de diagrame, de bare cu elemente grafice roșii unghiulare. La cerere, un ecran head-up completează conceptul de afișare, prin care proiectează informații importante pe parbriz în câmpul vizual direct al șoferului.
Foarte conectat: De la infotainment la asistența șoferului
Sistemul de infotainment de top din noul A3 Sedan este MMI Navigation plus, care folosește a treia generație de platformă de infotainment modular (MIB 3). MIB 3 are o putere de calcul de zece ori mai mare decât în modelul predecesor, conectează mașina prin viteza LTE Advanced și conectează smartphone-urile pasagerilor la Internet prin hotspot Wi-Fi. MMI Navigation plus oferă o serie de servicii de conectare Audi ca standard, inclusiv informații despre trafic online, știri și informații suplimentare, precum fotografii, ore de deschidere și recenzii ale utilizatorilor referitoare la punctele de interes.
Serviciile Car-to-X care folosesc Inteligența ROI a flotei Audi fac parte și din portofoliu. (Inteligența „roi”, numită și inteligență colectivă sau de grup, reprezintă o abordare a inteligenței artificiale asemenea rețelelor neuronale.) Acestea raportează zone periculoase sau limite de viteză, de exemplu, vehiculelor cu echipamentul corespunzător sau găsesc locuri de parcare libere pe marginea drumului. Dacă mașina este oprită, aplicația myAudi continuă navigarea din mașină pe un smartphone. Astfel, clienții ajung direct la destinație.
A3 Sedan este, de asemenea, conectat la smartphone prin interfața smartphone Audi, care integrează telefoanele mobile iOS și Android cu Apple Car Play și Android Auto în MMI, precum și prin Audi phone box. Acesta din urmă conectează dispozitivul la antena mașinii și îl poate încărca inductiv. Mai mult, A3 Sedan poate fi blocat și deblocat, precum și pornit prin intermediul unui smartphone Android cu cheia de conectare Audi. Personalizarea permite până la șase utilizatori să stocheze setările preferate în profiluri individuale, inclusiv cele pentru scaun, climatizare și suport. Radioul digital DAB + vine la standard. Opțiunile includ radio online și radio hibrid, care comută automat între FM, DAB și fluxul online, în funcție de puterea semnalului unei stații, asigurând astfel o recepție optimă. Începând cu jumătatea anului, asistentul vocal Amazon Alexa va completa oferta.
Sistemele de asistență ale șoferului sunt, de asemenea, deosebit de eficiente datorită rețelei strânse. În sistemul frontal Audi pre sense, camera din spatele oglinzii interioare funcționează împreună cu radarul frontal pentru a preveni accidentele sau pentru a reduce gravitatea acestora. Asistența standard de evitare a coliziunii folosește, de asemenea, datele din acest sistem de senzori. Adaptive cruise assist, o inovație din clasa full-size, ajută șoferii cu ghidare longitudinală și laterală. Efficiency assist notifică șoferul atunci când ar fi bine să ridice piciorul de pe accelerație. Pentru aceasta, evaluează informații, inclusiv datele de navigație. The exit warning, the cross-traffic assist și the surround view cameras care vor urma la scurt timp după lansare sunt utile și în traficul urban.
Trei motoare la rampă: acționările
Noul A3 Sedan este disponibil cu o selecție dintre două motoare TFSI și un motor TDI la lansare. Un lucru pe care îl au în comun este eficiența ridicată. 35 TFSI, un motor de 1,5 litri cu injecție directă, produce 110 kW (150 CP) și este disponibil în două versiuni – cu o transmisie manuală recent dezvoltată cu șase trepte (consum combinat de combustibil în l / 100 km: 5,0 – 4,7; emisiile de CO2 combinate în g / km: 114 – 108) și cu o deplasare rapidă în șapte viteze S tronic (consum combinat de combustibil în l / 100 km: 4,9 – 4,7; emisiile de CO2 combinate în g / km: 113 – 107).
Pe lângă tehnologia cilindrilor la cerere, motorul în combinație cu transmisia S tronic cu dublu ambreiaj folosește un sistem hibrid ușor de 48 de volți. Acesta recuperează energia în timpul decelerării, suportă motorul cu până la 50 Nm (36,9 lb-ft) de cuplu la deplasare și accelerarea de la viteze mici ale motorului și permite A3 Sedan să se miște ușor fără a folosi puterea, deci cu motorul oprit în multe situații. În condusul de zi cu zi, reduce consumul cu până la 0,4 litri la 100 km.
Confortabil și dinamic totodată: Suspensia
Suspensia noului A3 Sedan a fost ajustată pentru a fi sportivă și armonioasă – o atingere mai precisă decât în modelul predecesor. În mare măsură, această precizie și viteză de reacție se datorează sistemului de manipulare dinamică centrală care asigură o interacțiune optimă între toate componentele relevante pentru dinamica transversală. Ca alternativă la configurația standard, există o suspensie sport și o suspensie cu amortizoare controlate. Acesta din urmă oferă o largă răspândire între mișcarea de rulare extrem de confortabilă și manipularea agilă. Sistemul de manevrare The Audi drive select dynamic permite șoferului să experimenteze diferite niveluri de reglare a suspensiei – de la confort orientat și clar dinamic, până la consumul de combustibil deosebit. Aceasta aduce, de asemenea, modificări ale caracteristicilor răspunsului de accelerație și a direcției progresive, de exemplu, care variază raportul său în funcție de unghiul de direcție.
Prețuri și lansare pe piață
Prevânzările noului Audi A3 Sedan vor începe la sfârșitul lunii aprilie 2020 în Germania și în multe alte piețe europene iar livrările vor începe probabil din vară.
Și cum viitorul sună optimistic, vă invităm să solicitați o ofertă consilierilor noștri la adresa de e-mail: vanzari.audi@apan.ro și veți primi în cel mai scurt timp o configurare personalizată conform planului dumneavoastră.