Siglă? Desigur! La asta s-a gândit Auto Union AG când a fost fondată și acum 90 de ani. Cum patru companii au devenit patru inele – și, în cele din urmă, marca globală AUDI AG. Și de ce pictura cu nisip este atât de importantă în procesul de design al logo-ului.
”Un logo bun este unul care poate fi zgâriat în nisip cu degetul mare. ” Acestea sunt cuvintele celebrului designer grafic și tipograf Kurt Weidemann (1922-2011). Clar și simplu, dar totuși memorabil și ingenios – bazat pe cuvintele sale, aceasta ar fi putut fi sfaturile oferite designerilor acum aproape 90 de ani. Atunci, în 1932, cele patru companii Audi, DKW, Horch și Wanderer s-au unit pentru a forma Auto Union AG, care va deveni ulterior AUDI AG. Iar compania avea nevoie de un nou logo. Astfel s-au născut cele patru inele.
Istoria celor patru inele
Patru inele simbolizau fuziunea a patru producători de automobile cu sediul în statul german Saxonia: Audi, DKW, Horch și Wanderer au devenit Auto Union AG.
Istoria mărcii Audi a început în secolul 19 cu August Horch. În 1899, inginerul mecanic și-a fondat propria afacere: August Horch & Cie, a construit inițial mașini cu două cilindri și, mai târziu, cu patru cilindri. În 1909, după o diferență de opinii cu consiliul de administrație, a părăsit compania.
În consecință, Horch a fondat o companie auto nouă în același an. Întrucât numele Horch a fost deja luat și i s-a interzis utilizarea acestuia, el a tradus numele familiei sale în latină: „Audi”, ceea ce, in limba germana, inseamna “hark!” sau “asculta!”, in latina. În 1910, prima mașină a noului brand a intrat pe piață. Audi a strâns atenția cu cele trei victorii consecutive la Raliul Internațional Alpin Austriac, între 1912 și 1914 – unul dintre cele mai provocatoare mitinguri ale vremii sale.
Societatea „Wanderer” își are originea în cadrul unui atelier de reparații pentru biciclete. Mai târziu, au început să construiască biciclete, apoi motociclete. În 1913, compania a produs prima mașină mică, cunoscută sub numele de „Puppchen” – tradus în linii mari ca „moppet” în limba engleză.
A patra companie a fost DKW, unul dintre cei mai mari producători de motociclete din vremea sa. Fondatorul danez, Jörgen Skafte Rasmussen, a început să experimenteze cu un automobil cu motor cu aburi (Dampfkraftwagen – DKW) în 1916. Totuși, încercările sale nu au avut roade, iar Rasmussen a început să dezvolte motoare în doi timpi. Câțiva ani mai târziu, DKW a fost unul dintre cei mai importanți producători de motociclete din anii premergători. DKW a început să construiască automobile în 1928.
Recesiunea globală se referă la legăturile care se formează: crearea siglei Audi.
Din cauza recesiunii globale din 1929, cererea a scăzut. Cele patru companii auto, care au avut succes până în acel moment, au întâmpinat dificultăți financiare. Soluția a fost uniunea celor patru mărci, care a fost inițiată de banca de stat din Saxonia. S-a născut Auto Union AG – al doilea cel mai mare producător de automobile din Germania, în funcție de numărul de vehicule produse. Și de la Auto Union AG, AUDI AG de astăzi a intrat în vigoare.
Cum s-a schimbat sigla Audi de-a lungul anilor?
Când s-a format Auto Union, cele patru inele au apărut pentru prima dată ca simbol. Ulterior, marca Audi a preluat centrul scenei: Mai intai in maro, apoi in rosu. Începând din 1978, un oval negru cu litere albe caracteriza identitatea mărcii. Din 1985, societatea și produsul său au împărtășit din nou același nume: Audi. În anii ’90, compania Ingolstadt s-a concentrat din nou asupra inelelor, de data aceasta cu un aspect tridimensional.
Și, recent, designerii au avut o nouă provocare: Sigla trebuie să arate bine nu doar pe hârtie, ci și online. Deci, tendința este spre simplitate. De aceea, în 2016, cele patru inele au devenit bidimensionale.
Un logo trebuie să fie memorabil și ușor de recunoscut. Iar Audi a realizat asta cu cele mai celebre inele inele din lume – pe lângă inelele olimpice (proiectate în 1913), desigur. Și, sub formă de notă laterală, orice copil chiar putea să le deseneze în nisip.