BMW mild hybrid. X5 și X6 primesc tehnologia hibridă

4

Noul motor Diesel este asistat de un generator-starter alimentat la un sistem de 48V care asigură un set de funcții mild hybrid. Impulsul electric îmbunătățește dinamica la pornire și accelerare. Prin urmare noile BMW X5 și X6 xDrive 40d pot sprinta de la 0-100 km/h în 5,5 sec.
Datorită puterii electrice suplimentare, motorul termic este capabil , la viteze constante, să funcționeze în mode frecvent, într-un interval de sarcini optimizat, reducând astfel vârfurile de consum.

Cum funcționeaza un model BMW mild hybrid?

Generatorul-starter obține energia necesară din bateria litiu-ion cu o capacitate de aproximativ 0,5 kw și un sistem de 48V care alimentează toate funcțiile de condus electric în ajutor sistemului electric de 12V.

Generatorul-starter încarcă atât acumulatorul de Li-ion, cât și cel convențional, conectat la sistemul electric de 12V.

Încărcarea se face atât prin recuperare în timpul fazelor de frânare și, atunci când este necesar, susținut de motorul termic, printr-un surplus de putere. Pentru perioade scurte de timp, capacitatea de recuperare este de până la 12,5 kw.

Pentru a asigura fiabilitate maximă, electronica de putere și acumulatorul Li-ion beneficiază de un sistem de răcire cu lichid.

Generatorul asigură pornirea și repornirea spontană și cu vibrații reduse ale motorului termic atunci când se utilizează funcțiile Auto Start Stop sau se rulează în modul “coasting” cu mențiunea că pornirea inițială a motorului și inițializarea sistemului se fac cu sistemul de 12 V.

Încărcarea se face atât prin recuperare în timpul fazelor de frânare și, atunci când este necesar, susținut de motorul termic, printr-un surplus de putere. Pentru perioade scurte de timp, capacitatea de recuperare este de până la 12,5 kw.

Pentru a asigura fiabilitate maximă, electronica de putere și acumulatorul Li-ion beneficiază de un sistem de răcire cu lichid.

Generatorul asigură pornirea și repornirea spontană și cu vibrații reduse ale motorului termic atunci când se utilizează funcțiile Auto Start Stop sau se rulează în modul “coasting” cu mențiunea că pornirea inițială a motorului și inițializarea sistemului se fac cu sistemul de 12 V.

În timpul fazelor de “coasting”, la ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație, este posibilă nu numai deconectarea motorului de la transmisie, ci și oprirea complete, pentru un plus de eficiență. Sistemul generator-starter de 48V asigură repornirea rapidă a motorului, fără vibrații neplăcute. Oprirea motorului este operată automat și posibilă atunci când funcții auxiliare nu necesită puterea motorului (de exemplu: aer condiționat).

Pentru a beneficia de potențialul de economisire cât mai des posibil, funcția de “coasting” este disponibilă atât în modul Eco-Pro, cât și în modul Confort al funcției Driving Experience Control.

Un nou motor

Noul motor Diesel dezvoltă un cuplu maxim de 700 Nm ce devine disponibil între 1,750-2,550 rpm. Motorul atinge o putere maximă de 340 CP la 4,400 rpm.

Tratarea gazelor de eșapament nox în două etape, inclusive un sistem Ad-Blue, care a fost introdusă ca dotare standard la BMW pentru motoarele Diesel din 2012, a fost dezvoltată în continuare. Sistemul cuprinde acum un convertor catalytic de oxidare pe filtrul de particule.

Prin urmare, noile BMW X5 xDrive 40d și BMW X6 xDrive 40d respectă deja reglementările obligatorii ale standardului de Emisii Euro 6d care intră în vigoare abia la începutul anului 2021.

0 replies on “BMW mild hybrid. X5 și X6 primesc tehnologia hibridă”