- Modelele hibride plug-in sunt echipate acum cu o baterie litiu-ion cu capacitatea de stocare a energiei de 17,9 kWh
- Autonomie electrică mai mare, de până la 91 km, conform NEDC
- Audi A6 Avant este disponibil acum și în varianta 50 TFSI
Upgrade pentru modelele hibride plug-in Audi Q5**, A6** și A7** Sportback: modelele TFSI e oferă acum o baterie de capacitate chiar și mai mare. Astfel, bateria litiu-ion asigură acum 14,4 kWh net (17,9 brut) și permite o autonomie electrică crescută, de până la 91 kilometri, măsurată conform ciclului NEDC (73 km conform WLTP). Iar A6 Avant este disponibil acum și în variante 50 TFSI e quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,6 – 1,5; consum electric mixt în kWh/100 km*: 18,1 – 17,5; emisii mixte de CO2 în g/km*: 37-34).
Modelele hibride plug-in Audi Q5 TFSI e** și Audi Q5 Sportback TFSI e**, precum și A6 Sedan**, A6 Avant** și A7 Sportback** sunt echipate acum cu baterie litiu-ion de 17,9 kWh, instalată în spate. Aceasta înlocuiește bateria de până acum, de 14,1 kWh. Drept rezultat, autonomia electrică crește până la 91 de kilometri (A6 Sedan 50 TFSI e**), conform NEDC, în funcție de model. Capacitatea maximă de încărcare este de 7,4 kW. Astfel, modelele hibride plug-in pot fi încărcate complet în circa 2,5 ore, când sunt conectate la o sursă de putere suficientă. Dimensiunile fizice ale bateriei nu au crescut, în ciuda creșterii capacității.
Autonomie electrică mai mare: aceeași flexibilitate și același caracter practic în cotidian
Capacitatea portbagajului, utilitatea automobilelor și flexibilitatea lor au rămas nemodificate. Astfel, în funcție de model, capacitatea portbagajului se situează între 405 litri (A6 Avant**) și 465 litri (Q5**). Cu bancheta rabatată, spațiul maxim utilizabil crește la 1.535 de litri (A6nAvant**) și respectiv 1.405 litri (Q5**) Podeaua portbagajului a rămas, de asemenea, în continuare plană, adică fără să aibă o treaptă incomodă la nivelul bateriei.
Audi A6 Avant 50 TFSI e quattro: hibridul plug-in de intrare în gamă, ideal pentru clienții de flotă și pentru persoanele care au de parcurs zilnic un drum mai lung la serviciu
A6 Avant 50 TFSI e quattro completează acum gama de hibride plug-in din Ingolstadt, fiind un model deosebit de atractiv pentru “navetiști” și pentru clienții de flotă (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 1,6 – 1,5; consum electric mixt în kWh/100 km*: 18,1 – 17,5; emisii mixte de CO2 în g/km*: 37-34). Puterea sa de sistem este de 220 kW (299 CP) și cuplul maxim se ridică la 450 Nm. Propulsia este asigurată de un motor TFSI, plus un motor electric de 105 kW. La fel ca toate modelele hibride plug-in de la Audi, sistemul Compact de încărcare este o dotare standard și include cablurile și conectoarele pentru prizele casnice și cele industriale, plus un panou de comandă.
Patru moduri de conducere: a fost inclus și modul Charge
Cele cinci modele electrificate dispune și de o altă dotare nouă: alături de deja cunoscutele moduri de conducere EV, Auto și Hold, acum Audi a introdus și modul de operare Charge. Acesta permite încărcarea bateriei de către motorul cu ardere când e necesar, de exemplu înainte de a intra în zonele eco definite în anumite localități și țări.
Modelele Q5**, A6 Sedan** și A7 Sportback** sunt disponibile în două variante de putere, la fel ca și până acum: 55 TFSI e cu o putere de sistem de 367 CP și 50 TFSI e de 299 CP. Ambele variante combină câte un motor 2,0 TFSI cu un motor electric integrat în transmisia S tronic cu 7 trepte.
Prin upgrade-ul acesta implementat pentru bateriile modelelor Q5**, A6** și A7**, precum și pentru A6 Avant 50 TFSI e quattro (consum mixt de combustibil în l/100 km*: 1,6 – 1,5; consum electric mixt în kWh/100 km*: 18,1 – 17,5; emisii mixte de CO2 în g/km*: 37 – 34), Audi își continuă strategia de electrificare. Modelele compacte A3 Sportback**, Q3** și Q3 Sportback**, precum și modelele de lux și cele de talie mare Q7**, Q8** și A8** sunt, de asemenea, disponibile ca modele hibride plug-in.
Consumul de combustibil/electric al modelelor menționate anterior:
Consumul de combustibil și respectiv consumul de energie electrică, precum și clasele de eficiență și emisiile de CO₂ indicate ca intervale de valori variază în funcție de anvelopele/roțile folosite
A3 Sportback 40 TFSI e
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,5 – 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km: 13,8 – 13,0; emisii mixte de CO2 în g/km: 34-30
A3 Sportback 45TFSI e
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,5 – 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km: 14,1 – 13,6; emisii mixte de CO2 în g/km: 34 – 31
A6 50 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,6 – 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km: 17,8 – 16,7; emisii mixte de CO2 în g/km: 36 – 31
A6 55 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,6 – 1,5; consum electric mixt în kWh/100 km: 17,8 – 17,2; emisii mixte de CO2 în g/km: 36 – 33
A6 Avant 50 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,6 – 1,5; consum electric mixt în kWh/100 km: 18,1 – 17,5; emisii mixte de CO2 în g/km: 37 – 34
A6 Avant 55 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,6 – 1,5; consum electric mixt în kWh/100 km: 18,1 – 17,5; emisii mixte de CO2 în g/km: 37 – 34
A7 Sportback 50 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,6 – 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km: 17,9 – 16,9; emisii mixte de CO2 în g/km: 36 – 32
A7 Sportback 55 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,6 – 1,5; consum electric mixt în kWh/100 km: 17,9 – 17,3; emisii mixte de CO2 în g/km: 36 – 34
A8 60 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,7 – 2,5; consum electric mixt în kWh/100 km: 21,3 – 20,8; emisii mixte de CO2 în g/km: 61-57
A8 L 60 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,6 – 2,5; consum electric mixt în kWh/100 km: 21,1 – 20,8; emisii mixte de CO2 în g/km: 60 – 57
Q3 45 TFSI e
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,7 – 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km: 16,0 – 14,4; emisii mixte de CO2 n în g/km: 39 – 32
Q3 Sportback 45 TFSI e
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,7 – 1,4; consum electric mixt în kWh/100 km: 15,9 – 14,6; emisii mixte de CO2 în g/km: 38 – 33
Q5 50 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,9 – 1,8; consum electric mixt în kWh/100 km: 19,5 – 19,3; emisii mixte de CO2 în g/km: 44 – 41
Q5 55 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 1,9 – 1,8; consum electric mixt în kWh/100 km: 19,5 – 19,3; emisii mixte de CO2 în g/km: 44 – 41
Q5 Sportback 50 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,0 – 1,8; consum electric mixt în kWh/100 km: 19,6 – 19,3; emisii mixte de CO2 în g/km: 45 – 42
Q5 Sportback 55 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,0 – 1,8; consum electric mixt în kWh/100 km: 19,6 – 19,3; emisii mixte de CO2 în g/km: 45 – 42
Q7 55 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,7 – 2,6; consum electric mixt în kWh/100 km: 22,6 – 21,7; emisii mixte de CO2 în g/km: 62 – 59
Q7 60 TFSI e 60 quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,7 – 2,6; consum electric mixt în kWh/100 km: 22,6 – 21,7; emisii mixte de CO2 în g/km: 62-59
Q8 55 TFSI e 55 quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,8 – 2,6; consum electric mixt în kWh/100 km: 22,9 – 21,9; emisii mixte de CO2 în g/km: 63 – 59
Q8 60 TFSI e quattro
Consum mixt de combustibil în l/100 km: 2,8 – 2,7; consum electric mixt în kWh/100km: 22,9 – 22,6; emisii mixte de CO2în g/km: 63-62
Valorile prezentate pentru consumul de combustibil și emisii au fost determinate în baze procedurilor de măsurare impuse de lege. Începând cu 1 septembrie 2017, anumite autovehicule noi sunt omologate ca tip conform unei noi proceduri de testare pentru autoturisme și autovehiculele comerciale ușoare. Este vorba de Procedura Armonizată la Nivel Mondial de Testare a Vehiculelor Ușoare, abreviată WLTP (engl. World Harmonised Light Vehicle Test Procedure). Aceasta este o nouă procedură realistă de testare pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO₂. Începând cu 1 septembrie 2018, WLTP înlocuiește treptat ciclul european de conducere (NEDC). Având în vedere condițiile mai realiste de testare, valorile de consum și de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP vor fi, în multe cazuri, mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Pentru detalii cu privire la diferențele dintre ciclurile WLTP și NEDC, vă rugăm să vizitați www.audi.de/wltp.
În prezent, legea ne cere să declarăm în continuare valorile conform NEDC. La modelele care au fost omologate de tip conform WLTP, valorile NEDC vor fi calculate în baza valorilor WLTP. Este, de asemenea, permis ca și valorile WLTP să fie specificate opțional și suplimentar, inclusiv înainte de data de la care valorile WLTP să devină obligatorii. Acolo unde datele NEDC sunt specificate ca intervale de valori, acestea nu se referă la un automobil individual anume și nu fac parte din oferta de vânzare. Aceste valori au exclusiv rolul de a servi comparării diferitelor autovehicule. Dotările și accesoriile adiționale (componentele instalate suplimentar, anvelopele de alte dimensiuni, etc.) pot modifica parametrii relevanți ai autovehiculului, ca de ex. masa, rezistența la înaintare și coeficientul aerodinamic și, alături de condițiile meteo și de condițiile din trafic, pot influența consumul de combustibil, consumul de energie electrică și performanțele.
Informații suplimentare cu privire la consumul oficial de combustibil și la emisiile de CO₂ oficiale pentru autoturismele noi sunt oferite în “Ghidul cu informații referitoare la consumul de combustibil, emisiile de CO₂ și consumul de energie electrică ale autovehiculelor noi”, disponibil gratuit în toate punctele de vânzare ale Uniunii Europene.