Dacia Spring – informații esențiale despre primul model electric autohton
Grupul Renault pregăteşte o „revoluţie“ a electrificării gamei. Dacă în cazul mărcii Renault mizează pe motorizări hibride, mild-hybrid, plug-in hybrid şi electrice (iar din 2022 toate maşinile Grupului Renault, inclusiv Dacia, vor avea versiuni electrificate), la Dacia a început întâi cu motorizări pe GPL pentru a reduce emisiile de CO2, iar acum în premieră demarează şi electrificarea gamei.
Dacia Spring reprezintă doar începutul electrificării gamei constructorului autohton, în condiţiile în care normele de poluare tot mai stricte determină companiile auto să se îndrepte către maşini electrice sau hibride.
Dacia Spring va fi disponibilă în trei variante: versiunea dedicată clienților care achiziționează mașina (cu echipări superioare), versiunea dedicată companiilor de car-sharing, la care se adaugă o versiune cargo, dedicată micilor întreprinzători care au nevoie de o mașină electrică de oraș. În versiunea cargo, Spring nu va avea banchetă, iar spațiul pentru bagaje crește de la 300 la 800 de litri. Încărcătura (sarcina maximă) va fi de 325 de kilograme.
Cât va costa modelul electric Dacia Spring
În România, prețul pentru noul model electric Dacia Spring este de 16.700 de euro, iar după aplicarea subvenției din Programul Rabla Plus, prețul ar putea începe de la 8.350 de euro, pentru primele 100 de rezervări.
Dacia Spring Electric reprezintă primul automobil electric lansat sub marcă autohtonă. Mașina își va face debutul în primăvara lui 2021 ca model de flotă a companiilor de car-sharing, iar în toamna lui 2021 va intra în posesia primilor clienți.
Pentru clienții care-și doresc achiziționarea primului model electric Dacia, listele de pre-comenzi vor fi deschise în toată Europa în luna martie 2021.
Dacia Spring – Detalii tehnice
Masa proprie a lui Spring este de doar 955 de kilograme, din care aproape o treime (280 de kilograme) este reprezentată de greutatea pachetului de baterii cu capacitatea de 26.8 kWh. Motorul de 44 CP și cuplul de 125 Nm disponibil instantaneu îi vor oferi modelului electric Spring performanțe bune pentru oraș.
De asemenea, modelul Dacia va fi achiziționat “la pachet” cu bateria, deci fără scheme de achiziție care vizează închirierea sau achiziția separată a acesteia.
Vești bune pentru cei care aveau întrebări legate de siguranța oferită de modelul Dacia. Spring “primește îmbunătățiri structurale importante” în comparație cu Renault K-ZE, modelul electric construit pe aceeași platformă și pe care marca franceză îl vinde exclusiv în China. Aceste modificări structurale vizează atât ranforsarea părților frontale și laterale, dar și apariția unor sisteme de siguranță activă precum frânarea automată de urgență, element obligatoriu pe modelele vândute în Uniunea Europeană. “Atât noile generații Sandero și Logan, lansate de curând, cât și Dacia Spring oferă un nivel foarte ridicat al siguranței structurale la impact și sunt adaptate la toate cerințele și standardele pieței europene. Când vine vorba de teste Euro NCAP, Dacia se poziționează însă diferit la nivelul siguranței active. Nu vrem să mergem prea departe când vine vorba de sisteme de siguranță active, chiar dacă Spring oferă frânare automată de urgență, de exemplu. Dar mașina a fost îmbunătățită structural pentru a face față implicit la noul test car-to-car pe care Euro NCAP îl va cere de acum”, au declarat oficialii Dacia – Renault.
Dacia va miza pe nevoile de încărcare ale lui Dacia Spring și le va oferi clienților interesați posibilitatea de a achiziționa wallbox-uri și stații de încărcare adaptate la nevoile acestora. Dacia Spring se poate încărca cu maxim 6.6 kW la o stație AC de viteză medie și cu până la 30 de kW la o stație DC rapidă.
Comments are closed.