5 lucruri esențiale despre noul Renault Megane R.S.

3

     1.Noi, fanii auto, ne entuziasmam repede când vedem o mașină într-o culoare țipătoare, cu o evacuare care sună frumos. Este ceva normal, atunci când 280 de cai și tracțiune față așteaptă să te ducă de la 0% la 100% în 5,8 secunde. Modurile Comfort și Neutral păstrează nivelul sunetului la cote decente, tipice unui hatchback uzual, dar timbrul grav al eșapamentului dă de gol rezervele motorului.

     2.Garda la sol coborâtă cu 5 mm și prizele de aer distribuite pe toată suprafața caroseriei fac trecătorii să ridice din sprâncene și să-i urmărească silueta până spre eleronul profilat din hayon. Mai jos, difuzorul din bară spate, care poate părea doar un element de stil, are rolul de a lipi mașina de șosea. Totul vine împachetat într-o culoare care strigă după atenție: Orange Tonic.

     3. Nimic din farmec nu se pierde la interior, unde, bine fixat în scaunul amplu profilat, este volanul sport acoperit cu Alcantara aderentă și piele. Poziția joasă la volan, pedalele din aluminiu, imitațiile din carbon și mai ales padelele supradimensionate ale transmisiei EDC te fac să realizezi că nu ai de-a face cu un simplu Megane.

     4.O realizare fabuloasă a francezilor este sistemul de direcție 4Control. Acesta permite virarea roţilor spate, pentru un plus de agilitate şi dinamică pe viraje. La viteze mai mici de 60 km/h, roțile din spate virează în sens invers celor din față cu 2,7 grade, iar mașina, practic, întoarce dintr-o singură manevră în spații tipice hatchback-urilor mici. La viteze mari, roțile din spate virează cu 1 grad în sensul celor din față, iar stabilitatea pe virajele largi este uluitoare.

     5.Programul Sport este mai mult decât suficient pentru ca distracția să urce la cote maxime: direcția scurtă pune puntea față pe trasă cu o incisivitate remarcabilă, iar forțele din volan povestesc totul despre gradul de aderență în fiecare moment.  Mie-mi place să-i spun feedback la cote maxime, pentru că, pe lângă forțele din roți la ieșirea din viraj, simți într-un mod fin inclusiv textura asfaltului în volan, aidoma unei mașini de curse. Schimbul treptelor în zona roșie este însoțit de câteva bubuituri consecutive pe eșapament, care fac pielea de găină.

0 replies on “5 lucruri esențiale despre noul Renault Megane R.S.”