De la A.L.F.A la Alfa Romeo – istoria și simbolismul emblemei

5
De la A.L.F.A la Alfa Romeo – istoria și simbolismul emblemei 1

Alfa Romeo este un producător italian de automobile de lux, cunoscut publicului mai ales pentru mașinile sale sport. Fondat de Alexander Darracq în 1906, compania purta inițial numele de ”Societa Italiana Automobili Darracq”. Apoi, investitorii italieni din compania Darracq au decis să-l angajeze pe Giuseppe Merosi să proiecteze mașini pentru ei. Pe 24 iunie 1910, ia naștere compania numită A.L.F.A, care înseamnă ”Societa Anonima Lombarda Fabbrica Automobil”, companie care este încă în parteneriat cu Darracq.

Când vine vorba de emblema inedită și foarte ușor recognoscibilă, Alfa Romeo intrigă și strârnește curiozitate: chiar este un șarpe care mănâncă un om? Iar crucea de culoare roșie ce reprezintă? Vom afla împreună răspunsul în acest articol.

De la A.L.F.A la Alfa Romeo – istoria și simbolismul emblemei 2

Emblema Alfa Romeo a suferit câteva modificări de când a fost introdusă în 1910, dar are în continuare principalele elemente esențiale din designul său original. Elementele de pe insigna Alfa Romeo conțin două simboluri tradiționale din Milano, Italia, unde a fost fondată compania, și anume crucea municipalității și șarpele Visconti. Șarpele simbolizează familia Visconti care a fost la putere în Milano în Evul Mediu și au condus aproape două sute de ani. Motto-ul familiei Visconti în latină, „Visperos mores non violabo”, se traduce prin „nu voi încălca obiceiurile șarpelui”.

Crucea și șarpele au fost combinate pe emblema producătorului auto cu cuvintele Alfa deasupra și Milano în partea de jos, separate prin două noduri de Savoia. Se știa că aceste noduri sunt utilizate în principal în heraldica italiană, iar existența lor pe emblema companiei sugerează faptul că aceștia produc mașini care au devenit simbolul luxului italian.

În timpul Primului Război Mondial, producția de automobile a devenit scumpă, dar inginerul electrician Nicola Romeo a văzut potențialul companiei și a cumpărat-o. Cu expertiza lui Nicola Romeo, compania a început să producă compresoare portabile și motoare de avion. De aceea, în acest timp, emblema Alfa Romeo a fost reproiectată și a fost adăugat numele Romeo, devenind Alfa-Romeo Milano.

După încheierea primului război mondial, Alfa Romeo a început din nou să producă automobile, dar numai modele construite exclusiv pentru curse.

De la A.L.F.A la Alfa Romeo – istoria și simbolismul emblemei 3

În 1925, Alfa Romeo devine populară în domeniul curselor, prin câștigarea legendarei curse Targa Florio. Este, cât și a primului său campionat mondial. Astfel, compania a adăugat o coroană de lauri de aur la emblema lor pentru a simboliza succesul lor în curse și primul lor campionat mondial.

În timpul celui de-al Doilea Război Mondial, câteva fabrici Alfa Romeo au fost distruse, inclusiv cele care găzduiau echipamentul care producea emblemele. Astfel, compania a fost forțată să creeze o altă emblemă, și astfel a luat naștere varianta Spartan, într-o singură culoare (roșu).

După proclamarea Republicii Italiene, nodurile dinastiei Savoia au fost înlocuite cu două linii ondulate și în același timp, sigla Alfa Romeo a fost recreată în culorile sale originale. Tot în această perioadă, coroana de lauri din emblemă a devenit mai puțin proeminentă.

În anul 1972, Pomigliano d’Arco Alfasud ia ființă, ceea ce a condus la o schimbare foarte vizibilă a emblemei Alfa Romeo. Compania a decis să elimine liniile ondulate și cuvântul Milano de pe emblemă; acesta este și anul în care a fost introdusă o emblemă Alfa Romeo geometrică și clară.

Zece ani mai târziu, cununa de lauri a fost îndepărtată și diametrul emblemei a fost mărit. Elementele și culorile formale au fost reproiectate prin simplificarea șarpelui și recompunerea Alfa Romeo în fontul Futura.

De la A.L.F.A la Alfa Romeo – istoria și simbolismul emblemei 4

2015  este anul în care Alfa Romeo a realizat cel mai recent design pentru emblema lor. Aceasta exemplifică istoria companiei și, în același timp, o poziționează pentru viitor cu eleganță și proporție. Emblema actuală a încorporat elemente și culori care evidențiază statutul superior al companiei: astfel, linia care separa crucea municipiului și șarpele Visconti a fost îndepărtată, textura piramidală de pe fundal marchează caracterul mărcii, iar cele două tonuri diferite de gri se topesc împreună într-un contrast tridimensional de lumini și umbre. Noua emblemă sugerează o Alfa Romeo modernă în timp ce evidențiază și trecutul tradițional al companiei.

La fel ca și automobilele pe care le vând, Alfa Romeo se mândrește cu ceea ce reprezintă marca companiei și arată că sunt cu adevărat dedicați luxului, eleganței, fiabilității și vitezei.

Lasă un răspuns