Numărul autoturismelor noi înmatriculate anul trecut în România a fost de 161.562 unități ceea ce reprezinta o creștere cu 23.41% comparativ cu 2018 [1].
Cele mai căutate mărci auto în România au înregistrat creșteri importante anul trecut având peste 10.000 de mașini noi vândute în 2019 [2]:
- Dacia – 50.311 unități (cu o creștere de 36.44% față de 2018)
- Renault – 13.573 unități (cu o creștere de 27.70% față de 2018)
- Ford – 12.420 unități (cu o creștere de 28.29% față de 2018)
- Skoda – 12.272 unități (cu o creștere de 10.98% față de 2018)
- Volkswagen – 10.579 unități (cu o creștere de 5.16% față de 2018)
Înmatricularile de autoturisme noi în România au crescut în decembrie 2019 cu 48.34% față de decembrie 2018, atingând un volum de 13.773 unități.
In ceea ce priveste autoturismele second hand inmatriculate pentru prima oara in Romania, volumul acestora a atins in decembrie 2019 cifra de 35.985 unitati, o scadere de 7.02 % fata de decembrie 2018. Pe total 2019, numarul autoturismelor SH inmatriculate este de 444.601 unitati ceea ce reprezinta o scadere cu 6.13% comparativ cu 2018.
Printre modelele preferate de români, în topuri se află: Dacia Duster, Dacia Logan, Volkswagen Passat, Volkswagen Golf, Renault Clio, Fiat Tipo, Nissan Micra.
De
aici putem specula cele mai importante criterii în alegerea unui autovehicul,
pentru majoritatea românilor: preferă o
mașină de oraș fiabilă, compactă, pentru a se putea strecura cu ușurință prin
traficul din ce în ce mai aglomerat, deci un plus ar fi să aibă motor mic și
consum redus de combustibil. Nu este
nevoie de foarte mult spațiu dar preferă modelele în care se poate adăuga un
scaun pentru copil, iar portbagajul să fie suficient de mare cât să încapă
câteva cumpărături.
[2]https://www.wall-street.ro/articol/Auto/248728/top-5-branduri-auto-cu-peste-10-000-de-masini-noi-vandute-in-romania-anul-trecut.html
Cele mai vândute mărci în UE-28 [1]
Volkswagen
a fost cel mai vândut brand de mașini în noiembrie 2019, bazat pe noi
înregistrări în Uniunea Europeană. Aproximativ 145.000 de automobile noi marca
Volkswagen au fost înregistrate în UE în noiembrie 2019. Renault, Peugeot,
Mercedes-Benz și Ford au rotunjit primele cinci mărci cele mai căutate.
[1]https://www.statista.com/statistics/264031/top-selling-car-brands-in-europe-by-number-of-new-registrations/
Volatilitatea vânzărilor lunare
Multe mărci au înregistrat o creștere semnificativă în luna noiembrie în perioada 2018 – 2019. Deși provenind de la o bază scăzută, Porsche a făcut cel mai notabil salt, înregistrările crescând cu 290,3 la sută: clienții europeni au cumpărat 7.455 de vehicule Porsche în noiembrie 2019, în creștere de la doar 1.910 în Noiembrie 2018. Înmatriculările vehiculelor Porsche au fost, de asemenea, considerabil mai mari în septembrie 2019 decât cu un an înainte. În septembrie 2018, Uniunea Europeană a început noi standarde de emisii, crescând prețul unor modele. Șoferii s-au grăbit să cumpere mașini noi în august 2018 înainte de începerea standardelor.
Volkswagen păstrează ”coroana” vânzărilor
În noiembrie 2019, Volkswagen Group a vândut aproximativ 145.000 de autoturisme sub brandul său de nume. În plus, compania a vândut aproximativ 51.400 de berline Audi, aproape 38.500 de autoturisme Seat, peste 58.800 de vehicule Skoda și puțin sub 7.500 de mașini sport Porsche către clienții din întreaga Uniune Europeană. În noiembrie 2019, marca Volkswagen avea o cotă de piață de aproximativ 12,3 la sută. Vânzările mărcii din noiembrie 2019 au crescut cu aproape 10 la sută de la an la an.
În general, vânzările de autoturisme din UE s-au redresat puțin față de încetinirea anului trecut: industria auto europeană a înregistrat o creștere a vânzărilor auto de 4,9 la sută în cele 28 de state membre între noiembrie 2018 și 2019; cu toate acestea, vânzările înregistrate până în prezent au scăzut cu 0,3 la sută.
Comments are closed.